Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
evilhomer
- Forum-lid
evilhomer
15 mar 2011 16:02
Swoosh schreef:fdegrove schreef:Heb je carbonwielen met carbon remrand dan kan je die nu al laten behandelen door Zircotec in Groot-Britannie.
Hoe verhouden de Tune Schwarzbrenners zich tot deze wielen? Die remrand is toch deels uit metaal samengesteld (wolfraam/tungsten)?
t.a.f.k.a.e.h.
-
eudaimonia
- Forum-lid
eudaimonia
15 mar 2011 16:40
Hmmm. De bestickering gaat er bij campa inderdaad niet bepaald op vooruit...
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
15 mar 2011 17:25
Koelekiller schreef:havana schreef:
Je hebt me trouwens nog steeds nog steeds niet uitgelegd waarom er vrijwel geen profs zijn die op tubes trainen, terwijl ze die gratis kunnen krijgen via de ploeg.
Ik ken er geen die met bandjes trainen.
Wat een grappenmaker ben je. Alle profs die hier in de omgeving wonen trainen gewoon met bandjes. Alleen de crossers trainen ook met tubes, omdat het verschil met bandjes met crossen wel groot is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
15 mar 2011 20:10
Koelekikker kent waarschijnlijk geen profs persoonlijk
Wat een geweldige discussie blijft dit toch; de believers blijven zich met hand en tand en non-argumenten verdedigen. Geniet van je tubes en met name het goede gevoel tussen de oren wat je er van krijgt, maar brengt het niet als de enige juiste evangelie.
Less is bore
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
15 mar 2011 20:39
Hoi,
evilhomer schreef:Swoosh schreef:fdegrove schreef:Heb je carbonwielen met carbon remrand dan kan je die nu al laten behandelen door Zircotec in Groot-Britannie.
Hoe verhouden de Tune Schwarzbrenners zich tot deze wielen? Die remrand is toch deels uit metaal samengesteld (wolfraam/tungsten)?
Geen idee.
In het geval van Zircotec gaat het om een nabehandeling van de remrand van een carbonvelg met een ceramische stof die via een plasma straal wordt opgespoten.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
15 mar 2011 21:29
Daniel1975 schreef:Wat een geweldige discussie blijft dit toch; de believers blijven zich met hand en tand en non-argumenten verdedigen. Geniet van je tubes en met name het goede gevoel tussen de oren wat je er van krijgt, maar brengt het niet als de enige juiste evangelie.
Vanavond nog lekker, als toerder, van tubes genoten na de hele winter op bandjes te hebben gereden. Ben geen believer, IK merk het verschil weldegelijk misschien een andere niet da's ook niet erg.
Nadelen van tubes zijn er zeker, is mij bekend maar heb het er graag voor over "tussen de oren"
.
En ik denk ook dat de profs met bandjes rijden, is veel handiger voor die jongens.
En OT, ik vind deze wielen van Campa niks voegt niks toe op de markt.
YFood !!!
-
kennyd
- Forum-lid
kennyd
15 mar 2011 21:55
ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.
-
koelekiller
- Forum-lid
koelekiller
15 mar 2011 22:16
Daniel1975 schreef:Koelekikker kent waarschijnlijk geen profs persoonlijk
Wat een geweldige discussie blijft dit toch; de believers blijven zich met hand en tand en non-argumenten verdedigen. Geniet van je tubes en met name het goede gevoel tussen de oren wat je er van krijgt, maar brengt het niet als de enige juiste evangelie.
Oh toch wel en geloof mij die rijden niet met bandjes. Is gewoon teveel rondslomp om te wisselen als je lek rijd.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
15 mar 2011 22:18
Ha leuk, pochen met namen. Kom maar op.....
En een bandje wisselen is nog altijd sneller dan een tube wisselen. Laat staan als je 2x lek rijdt....
Less is bore
-
thomwittendorp
- Forum-lid
thomwittendorp
15 mar 2011 22:23
Kun je dan niet beter een topic openen: op wat voor wielen trainen de profs xD
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
15 mar 2011 22:41
We kunnen ook een wedstrijdje doen!
Kijken wie het snelst weer op de fiets zit na een lekke band.
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
15 mar 2011 22:46
Wat een onzin dit zeg...
Zelf een (sinds ik ben overgestapt) fervent tube rijder en zonder problemen leg ik een nieuwe bij lek.
Iemand die wel draadbanden rijd die houd ik niet tegen..
Gaat het niet om het plezier in de sport en het genieten van materiaal voor degenen die dat belangrijk vinden en het praktische voor de mensen die daar waarde aan hechten?
Zo zullen er ook prof's (en bijna profs) zijn die graag op tubes rijden, echter zien de meesten hun fiets als hulpmiddel om mee te kunnen trainen en koersen, niet elke renner heeft interesse in materiaal en sommigen hebben dat wel.