Pagina 5 van 98

Geplaatst: 07 feb 2009 23:07
door meca1
ik heb geen ervaring met vos maar zag dat hij ook pendalen verkoopt:D:D
ach ja van iedere winkel zullen er wel voor als tegenstanders zijn....

Geplaatst: 09 feb 2009 20:04
door rogier1971
Ik was erg nieuwsgierig na zoveel uiteenlopende meningen over Vos dus ben er gisteren geweest. Moet zeggen dat het mij erg meeviel. Weliswaar niks aangeschaft maar ze waren correct, redelijk op de hoogte en niet opdringerig. En de prijzen van hun (belabberde) webstek kloppen. Veel frames op voorraad ook, weliswaar vaak alleen in de meest gangbare maten (56-58). Combinatie van lage prijzen en toch gelegenheid tot passen/uitproberen maakt Vos voor mij een geschikte zaak. Misschien dat ze deze thread inmiddels op de voet hebben gevolgd ;-)

Kwaliteit montage?

Geplaatst: 23 jul 2009 11:20
door rsg
Ben van plan mijn Colnago frame bij Vos af te laten bouwen. Maar er worden hier nogal wat negatieve berichten over deze zaak geplaatst. Die neem ik gezien inhoud en schrijfstijl niet allemaal serieus, maar ik begin mij toch af te vragen wat wijsheid is. Ik weet precies van elk onderdeel wat ik wil (hoofdlijn; Chorus met Eurus). Maar hoe zit het met de vakkundigheid van montage? Wordt alles goed afgesteld en gesmeerd? Werken ze netjes?

De reden waarom ik bij hun wil kopen is de prijs. Dezelfde afmontage is bij de lokale racefietsenboer 700 euro duurder. Dat verschil is mij te groot, dan zou ik voor goedkopere onderdelen moeten kiezen.

Geplaatst: 23 jul 2009 11:31
door mister_arby
[quote="RSG"]Ben van plan mijn Colnago frame bij Vos af te laten bouwen. Maar er worden hier nogal wat negatieve berichten over deze zaak geplaatst. Die neem ik gezien inhoud en schrijfstijl niet allemaal serieus, maar ik begin mij toch af te vragen wat wijsheid is. Ik weet precies van elk onderdeel wat ik wil (hoofdlijn; Chorus met Eurus). Maar hoe zit het met de vakkundigheid van montage? Wordt alles goed afgesteld en gesmeerd? Werken ze netjes?

De reden waarom ik bij hun wil kopen is de prijs. Dezelfde afmontage is bij de lokale racefietsenboer 700 euro duurder. Dat verschil is mij te groot, dan zou ik voor goedkopere onderdelen moeten kiezen.[/quote]

de tip van de week!

koop gewoon al je rommel bij Vos en laat het een liefhebber of handige kennis in elkaar zetten voor een bedrag onder de 700 euro ;)

Geplaatst: 23 jul 2009 12:03
door tornadotom
Daar zit bij mij dus wel het punt Gerard... Ik ben in het dagelijks leven vrachtwagen monteur maar aan m'n racefiets laat ik bijna alles doen door de fm. Heb denk ik nieuwe balhoofdlagers nodig en heb nu niet het gedacht om het ff zelf te doen. Stom he? En auto's maar uit elkaar halen!

Geplaatst: 23 jul 2009 12:15
door de zwarten
Ik denk nu niet dat Vos het daarom zo slecht doet (dat monteren). Het gaat erom dat er meer dan gemiddeld klachten zijn over service, advies, garantie,... Hoge bomen vangen daarbij natuurlijk meer wind! Maar om zo groot en bekend te worden kan ik me niet inbeelden dat ze na al die jaren nog geen nieuwe fiets netjes in mekaar kunnen zetten...?

Geplaatst: 23 jul 2009 17:06
door klaas-kippegaas
Hoop aannames hier, weinig feiten....

Monteren kan je prima laten doen daar, hebben een paar Polen rondlopen die je complete fiets waar je bijstaat afmonteren en "afstellen" in 45 minuten

Heren doen dit (afmonteren/afstellen) in "dozenschuif tempo" maar daar is de prijs ook naar, fiets zelf zit redelijk netjes in elkaar, afstelling is niet 100% als je zelf niet oplet....

Als je daarheen gaat moet de insteek eigenlijk zijn : scherp aankopen en onderhoud gewoon lekker bij je lokale fietsenmaker laten doen.

2 maanden geleden met eigen ogen gezien.

tip : zorg dat je precies weet wat je wil qua afmontage en voer bij aflevering een grondige controle uit op alle onderdelen, voor je eigen gemoedsrust ff een rondje rijden buiten, weet je zeker dat de afstelling in orde is.

oh ja, na +/- 500km ook een keer (wielen/spaken/versnellingen) laten nastellen bij je LBS


Geplaatst: 23 jul 2009 17:15
door diogenes
>na +/- 500km ook een keer (wielen/spaken/versnellingen) laten nastellen bij je LBS
Als je wielen goed gebouwd zijn, hoef je de spaakspanning niet na te lopen en hoef je er geen slagen uit te halen.
Ik rijd nu 3000 km met mijn wielen, die ik met een tensiometer gebouwd heb en ik heb ze pas nagemeten: spaakspanning is identiek aan de spanning op de dag dat ik ze bouwde: 110 kgf aan de aandrijfkant.

Diogenes

Geplaatst: 23 jul 2009 21:06
door ej
Is dit geruis al niet genoeg het niet te proberen bij deze zaak?

EJ

Echte ervaringen/geen aannames

Geplaatst: 23 jul 2009 21:28
door rsg
Nee, geruis is voor mij niet genoeg. Het gaat mij om input van mensen die daar daadwerkelijk een frame hebbeb laten afmonteren.
In zulke zaken is het wat 'ruis' betreft mijn ervaring dat je niet alle berichten even serieus moet nemen. Naast daadwerkelijke individuele praktijkervaringen (positief of negatief) ook altijd veel mensen die vooroordelen hebben en er maar wat op los zwammen of die hun eigen zeperd proberen af te wentelen op een ander. Zeker op internetforums.
Vandaar dat ik zoek naar reacties van mensen die daar daadwerkelijk hun fiets hebben laten afmonteren.

Zestien jaar geleden was Hopmans een 'beruchte discounter' waar heel veel negatieve verhalen over de ronde deden. Ook fietsenmakers hadden allerlei wilde verhalen over deze winkel. Reed toen nog wedstrijdjes en moest op de centen letten om dat te kunnen bekostigen (er gaat dan nogal eens wat stuk). Heb destijds toch een mooie Pinarello bij Hopmans gekocht. Werd voor gek verklaard. Maar..... heb daar toen echt heel goede service gekregen.

Geplaatst: 23 jul 2009 22:12
door stokie
Afbeelding

Hier een voorbeeld van een fietsje zoals ik hem bij vos heb afgehaald.
De hoofdreden waardoor ik bij vos ben gaan kijken is de prijs. Deze fiets kan je 'in de winkel' kopen voor iets van 6500 euro (ordu tri 2 wel zipp wielen, maar geen 4spaak) Ik lieg niet als ik zeg dat ik deze voor een totaalbedrag van onder de 4000 euro heb aangeschaft.
Voor zo'n kan ik heel erg veel goede fietsen kopen, maar deze niet. Dit is, ondanks de ultegra derailleurtjes en remmen, toch echt een fiets die ontzettend duur is. Ik bespaar hiermee zo'n 2000 euro, dat is toch zeker de moeite waard.

Bovendien is de fiets gewoon netjes in elkaar geschroefd. De betreffende monteur heeft de tijd voor deze fiets genomen en ik ben er van frame tot stuurlint erbij geweest. De fiets rijdt perfect. Omdat ik nu ervaring had met zo'n machine, heb ik de vork niet helemaal afgezaagd en voor een spacertoren gekozen. Inmiddels is mijn zit geoptimaliseerd en moet ik nog een stukje vork af laten zagen. De monteur is inderdaad litouws en niet nederlands, maar aan zijn kunnen ligt het naar mijn mening niet. Ik rijd prima op deze fiets en heb er heel erg plezier van.

Ik denk dat het bij vos wel handig is te weten wat je wilt. Er is zo veel keus dat je echt gedesorienteerd raakt. Weet wat je wil hebben en communiceer duidelijk.
Communicatie is niet het sterkste punt van de verkopers. Ik heb duidelijk alles op papier gezet voor mezelf wat ik wilde hebben en op die manier alles duidelijk op een rijtje gezet met de verkoper.

Overigens sprak ik met een vertegenwoordiger van orbea en die wist mij te vertellen dat ik de enige in Nederland was met zowel een orca als een ordu. Ik zei hem dat hij bij vos gehaald was. Hoewel de vertegenwoordiger van orbea mij zei dat hij vos af en toe een lastig mannetje vond, vertelde hij dat ik 'gewoon' volledige garantie heb op de fietsen, omdat vos ze rechtstreeks afneemt van orbea.

Ik ben blij met mijn fietsen en heb geen negatieve ervaring met vos. Ik heb er wel mensen ontevreden weg zien gaan. Volgens mij komt dat omdat mensen dezelfde 'behandeling en service' verwachten als bij hun 'eigen fietsenmaker'. Zo gaat het bij vos niet. Die verkoopt graag en verkoopt veel, waardoor het vaak erg druk is in die winkel en klanten minder tijd krijgen.