Alles over vakanties op én met de fiets

�tztaler Radmarathon 2009

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 16:26

[quote="Concorde"]@Pinarello. Naar aanleiding van jouw mooie verhaal over de ORM kwam ik bij het iets minder mooie verhaal van LM. Ik heb zelf soortgelijke ervaringen. Hittestuwing op de telegraph in 2007.
In 2007 wel voltooid maar kwam om 2000h over de streep, ondanks echt goede training. Ik zit niet weer op een dergelijke helletocht te wachten.
Is die tocht voor een niet-talent wel te doen? Nogmaals echt heel goed getraind. [/quote]

Ja is te doen. Wat ik schreef ik heb erg rustig aan gedaan. Het weer zat voor mij ook mee: bij de start 4 gr en slechts het 1e deel van de laatste klim (Timmelsjoch) was het even warm. Maar dat was maar kort en heb ik geen last van gehad. In LM was het even anders ruim 30 graden op de Telegraphe en in het dal nog warmer. Daar heb ik in het verleden vaker problemen mee gehad. Was goed genoeg getraind. niet te snel vertrokken maar na 70-80km was het al over.

Ik ben van mening dat iedereen ORM kan uitrijden mits voldoende getraind en zonder teveel talent(de weers en pechfactor daargelaten). Laat je echter niet gek maken door tijden of snellere fietsers. Ik ben bewust helemaal achteraan gestart en heb de snelle mannen voor me laten rijden. Overigens heb ik er op de Timmelsjoch (en ook Jauffen) nog aardig wat ingehaald omdat ik kon blijven fietsen. Uiteindelijk niet in de problemen geweest en s' avonds nog een paar lekkere biertjes kunnen drinken:D

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 18 nov 2009 16:32

Hoe zit het nou precies met de tijdslimieten in de ORM?
Er zijn een aantal checkpoints en hoelaat mag je nog binnenkomen voor je shirtje?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 18 nov 2009 16:33

Winnaar EMANUELE NEGRINI is gepakt op doping in de GF Sportful.
Ik neem aan dat de deelnemers van de Radmarathon 2009 nu allemaal een plaatsje op schuiven. Gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 18 nov 2009 16:46

[quote="Zola1978"]Winnaar EMANUELE NEGRINI is gepakt op doping in de GF Sportful.
Ik neem aan dat de deelnemers van de Radmarathon 2009 nu allemaal een plaatsje op schuiven. Gefeliciteerd.[/quote]

Sjesus... wat een loser... Echt nul respect voor zo'n sucker.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 16:47

[quote="mrcoffee"]Hoe zit het nou precies met de tijdslimieten in de ORM?
Er zijn een aantal checkpoints en hoelaat mag je nog binnenkomen voor je shirtje?[/quote]

De laatste deed er 13:35.13,4 over en kwam dus rond half 9 binnen.
Je moet om half 4 zijn begonnen aan de Timmelsjoch en ik dacht dat je uiterlijk 19.30 boven op de Timmelsjoch moet zijn.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 16:49

Negrini is niet betrapt in de ORM volgens mij dus vraag ik me af of ze em wel uit de uitslag (kunnen) halen.
Begrijp nu ook waarom ik em niet kon volgen in de Dolomiti Stars vorig jaar toen ie me inhaalde.....:p

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 18 nov 2009 16:58

Nee, klopt in de GF Sportful.
Ze zullen hem niet schrappen, in geen enkele uitslag. Het een beetje sneu dat je als amateur doping gebruikt, daarom meer mijn nieuws. Als je prof bent en het is je inkomen kan ik het nog begrijpen.

Pina: ik zie dat je ook de Sportful gaat rijden. Misschien tot dan? En daarna de Pantani, Mortirolo en Gavia. De Gavia heb ik ook al eens gedaan vanuit Edolo. Dat is 41 Km bijna alleen maar naar boven fietsen.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 17:11

[quote="Zola1978"]Nee, klopt in de GF Sportful.
Ze zullen hem niet schrappen, in geen enkele uitslag. Het een beetje sneu dat je als amateur doping gebruikt, daarom meer mijn nieuws. Als je prof bent en het is je inkomen kan ik het nog begrijpen.

Pina: ik zie dat je ook de Sportful gaat rijden. Misschien tot dan? En daarna de Pantani, Mortirolo en Gavia. De Gavia heb ik ook al eens gedaan vanuit Edolo. Dat is 41 Km bijna alleen maar naar boven fietsen.[/quote]

Klopt en daarna door naar Aprica voor de MP. De Gavia gaar dan ook van die kant van Edolo naar Ponte di Legno en dan begint ie echt.

Rijd trouwens de MF van de Sportful gezien de week erna. En jij?

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 18 nov 2009 17:23

Ik ga de volledig afstand rijden. Heb ik ook ingeschreven, maar alleen de bevestiging laat nog even op zich wachten. We hebben zelfs al een slaapplaats geboekt. Uitrijden en genieten wordt mijn doel. Kijk er wel al erg naar uit.

GF Pantani ga ik ook zeker eens doen, net als de "9 colli" wat volgens velen ook een zeer mooie tocht is.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 17:29

[quote="Zola1978"]Ik ga de volledig afstand rijden. Heb ik ook ingeschreven, maar alleen de bevestiging laat nog even op zich wachten. We hebben zelfs al een slaapplaats geboekt. Uitrijden en genieten wordt mijn doel. Kijk er wel al erg naar uit.

GF Pantani ga ik ook zeker eens doen, net als de "9 colli" wat volgens velen ook een zeer mooie tocht is.[/quote]

Via de site ingeschreven? Heb ik wel gedaan maar nog niets van een bevestiging gehad. Zitten jullie in Feltre zelf? Wij zitten vermoedelijk in Hotel LaCasona (Feltre).

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 19 nov 2009 11:47

Ja, ik ook via de site. Ik heb SDAM al 2 mails gestuurd, maar ik begreep van meerdere dat ze nog niet zo ver zijn. De nog maar even wachten op de bevestiging.
We verblijven in Arsiè vlakbij het meer in een stacaravan. E 55,- per nacht en dan hebben we ook nog een minivakantie. Ik ben ooit al eens hier geweest per toeval en dat beviel wel.
http://www.campingallago.info

Plaats reactie