Marmotte 2009
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Precies, je kan wel een groep vinden maar het gros is niet van plan om ook maar één meter kopwerk te doen. Als je dan een keer omkijkt krijgt ineens iedereen spontaan behoefte om z'n bidon te pakken.
Maar als je een beetje kunt klimmen is goud prima te doen. Ik vind het in de Marmotte in ieder geval een stuk eenvoudiger dan bij Belgische cyclo's ala GF Eddy Merckx of de kriek.
Misschien kun je tijdens de de eerste beklimming proberen om een leuk groepje te vormen met een paar man. Je kunt daar namelijk zien wie er ongeveer dezelfde klimcapaciteiten hebt. Als je dan een deal maakt om samen te werken heb je daar meer aan dan met een grote groep te rijden waar niemand wil.
Maar als je een beetje kunt klimmen is goud prima te doen. Ik vind het in de Marmotte in ieder geval een stuk eenvoudiger dan bij Belgische cyclo's ala GF Eddy Merckx of de kriek.
Misschien kun je tijdens de de eerste beklimming proberen om een leuk groepje te vormen met een paar man. Je kunt daar namelijk zien wie er ongeveer dezelfde klimcapaciteiten hebt. Als je dan een deal maakt om samen te werken heb je daar meer aan dan met een grote groep te rijden waar niemand wil.
Misschien niet helemaal nieuw, maar ik ontdek het pas net. Google maps heeft een optie waarmee bijna het gehele LM parcours in panoramafoto-vorm kan worden verkend. Alleen de afdaling van de Lautaret naar Bourg is niet te zien. Leuk voor wie hem voor het eerst gaat rijden of voor degenen die zonder dvd de omgeving in zich op willen nemen.
Wanneer je in google maps naar bijvoorbeeld Le Bourg-d'Oisans navigeerd en je sleept vervolgens het oranje poppetje (links boven) naar een blauw kleurende weg, dan krijg je een panoramafoto van die plek te zien. Zo kun je vanuit je luie stoel het grootste gedeelte van de route bekijken. Net alsof je er zelf fietst.
Wanneer je in google maps naar bijvoorbeeld Le Bourg-d'Oisans navigeerd en je sleept vervolgens het oranje poppetje (links boven) naar een blauw kleurende weg, dan krijg je een panoramafoto van die plek te zien. Zo kun je vanuit je luie stoel het grootste gedeelte van de route bekijken. Net alsof je er zelf fietst.
[quote="Bottecchia"]Precies, je kan wel een groep vinden maar het gros is niet van plan om ook maar één meter kopwerk te doen. Als je dan een keer omkijkt krijgt ineens iedereen spontaan behoefte om z'n bidon te pakken.
.[/quote]
Dit kan ik helaas alleen maar beamen. Als je op de tussenstukken een tijd aan kop hebt gereden is bij wijze van spreke de enige manier om afgelost te worden in je remmen knijpen. Totdat je zo langzaam gaat dat de sliert achter je uit ellende je maar voorbij komt. Je kan dan weer aansluiten.
Meestal zit je echter ook weer binnen no time aan kop. Zal wel aan mij liggen. Wachten totdat er een snellere ploeg voorbij komt met betere samenwerking waarbij je kan aansluiten is vaak de enige remedie.
.[/quote]
Dit kan ik helaas alleen maar beamen. Als je op de tussenstukken een tijd aan kop hebt gereden is bij wijze van spreke de enige manier om afgelost te worden in je remmen knijpen. Totdat je zo langzaam gaat dat de sliert achter je uit ellende je maar voorbij komt. Je kan dan weer aansluiten.
Meestal zit je echter ook weer binnen no time aan kop. Zal wel aan mij liggen. Wachten totdat er een snellere ploeg voorbij komt met betere samenwerking waarbij je kan aansluiten is vaak de enige remedie.
Grappig 'men' stoort zich aan de ander, maar zal het zelf niet doen en toch komt het voor. Ik heb de laatste keer met name richting bourg vanaf galibier een onwijs goed treintje gehad waar iedereen netjes zijn werk deed. Dat was ook echt gaaf zo van; op het vlakke netjes knetterhard samen en vanaf de eerste klim meters iedereen voor zich en god voor ons allen.
Gewoon bijtijds starten flink trainen en dus doorrijden en dan kom je vanzelf goede mensen tegen die mooie dingen samen kunnen bewerkstelligen.
Alstublaft.
Ik schat dat minsterns 30% van de deelnemers aan de Marmotte goud haalt, dus dat garandeert geen starplek bij de eerste 400 (0,3 x 7000 is immers 2100). Verder maakt het niet veel uit of je nr. 444 of 999 hebt, je staat dan in het zelfde vak.
Ik heb me geloof ik ook op gegeven.... ... wat voor nummer ik heb weet ik nog niet. en dat maakt ook niet zo veel uit denk ik. eerste wordt ik toch niet. en als je achterin start kan je natuurlijk ook een goede tijd rijden. Naar het eerste bergje ligt alles al uit elkaar lijkt me. Het wordt voor mij de eerste keer dat ik de marmotte ga fietsen. Dus dat wordt hard trainen wil natuurlijk wel goud halen ben vorige jaar voor het eerst wat wezen fietsen in de alphen, gladon /croi de fere vond ik prima te doen. Alp d huez vond ik echt afzien. wilde in bocht na de derde bocht al afstappen, even op me tandjes gebeten en doorgereden tot ik boven was, Voelt best wel lekker als je weer naar beneden mag. succes allemaal voor straks.
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Hierbij mijn bevestigingsmail:
Bonjour / Hello,
Nous confirmons votre inscription, vous recevrez par E-mail ou courrier toutes les informations concernant votre participation.We confirm your registration, you will receive by E-mail or post letter all informations about your participation.
145971
24638
HILFERINK
RONALD
HOLLANDE
16/02/1972
Epreuve/Race Dossard/Number Categorie/Category
ABO TOPVELO 142 Homme
di assurance 316 Homme
La Marmotte 4555 D Homme de 30 a 39 ans
A bientot sur nos cyclos
See you soon on our races
www.sportcommunication.com
Rijd ik nu met nummer 4555 ?
Bonjour / Hello,
Nous confirmons votre inscription, vous recevrez par E-mail ou courrier toutes les informations concernant votre participation.We confirm your registration, you will receive by E-mail or post letter all informations about your participation.
145971
24638
HILFERINK
RONALD
HOLLANDE
16/02/1972
Epreuve/Race Dossard/Number Categorie/Category
ABO TOPVELO 142 Homme
di assurance 316 Homme
La Marmotte 4555 D Homme de 30 a 39 ans
A bientot sur nos cyclos
See you soon on our races
www.sportcommunication.com
Rijd ik nu met nummer 4555 ?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="R. Hilferink"]Hierbij mijn bevestigingsmail:
Bonjour / Hello,
Nous confirmons votre inscription, vous recevrez par E-mail ou courrier toutes les informations concernant votre participation.We confirm your registration, you will receive by E-mail or post letter all informations about your participation.
145971
24638
HILFERINK
RONALD
HOLLANDE
16/02/1972
Epreuve/Race Dossard/Number Categorie/Category
ABO TOPVELO 142 Homme
di assurance 316 Homme
La Marmotte 4555 D Homme de 30 a 39 ans
A bientot sur nos cyclos
See you soon on our races
www.sportcommunication.com
Rijd ik nu met nummer 4555 ?
[/quote]
Ja.
Bonjour / Hello,
Nous confirmons votre inscription, vous recevrez par E-mail ou courrier toutes les informations concernant votre participation.We confirm your registration, you will receive by E-mail or post letter all informations about your participation.
145971
24638
HILFERINK
RONALD
HOLLANDE
16/02/1972
Epreuve/Race Dossard/Number Categorie/Category
ABO TOPVELO 142 Homme
di assurance 316 Homme
La Marmotte 4555 D Homme de 30 a 39 ans
A bientot sur nos cyclos
See you soon on our races
www.sportcommunication.com
Rijd ik nu met nummer 4555 ?
[/quote]
Ja.
als je in vorige edities al eens goud gehaald hebt moet het lukken bij de organisatie, of als je prestaties van koersen kan overleggen dan lukt het ook wel. dat is iig de strekking van de berichten op het forum van de afgelopen jaren. probeer de search eens want dit is veelbesproken. succes met je doel, al eens eerder iets dergelijks gereden? de marmotte staat namelijk in geen vergelijking met bv een maratona dolomiti qua zwaarte ... vooral die alpe op het einde in die oneindige hitte
Ik heb helas in vorige edities nog geen goud gehaald, heb namelijk nog nooit een cyclosportieve gereden. Dus het is een behoorlijk ambitieus doel. Heb me inmiddels uitgeschreven via alpdhuez fietsreizen en opnieuw ingeschreven bij en route in de hoop nu wel een hoger start nr te krijgen. Wat is jou doel?
Ik heb helas in vorige edities nog geen goud gehaald, heb namelijk nog nooit een cyclosportieve gereden. Dus het is een behoorlijk ambitieus doel. Heb me inmiddels uitgeschreven via alpdhuez fietsreizen en opnieuw ingeschreven bij en route in de hoop nu wel een hoger start nr te krijgen. Wat is jou doel?
Vandaag is morgen alweer gisteren
[quote="scrymm"]als je in vorige edities al eens goud gehaald hebt moet het lukken bij de organisatie, of als je prestaties van koersen kan overleggen dan lukt het ook wel. dat is iig de strekking van de berichten op het forum van de afgelopen jaren. probeer de search eens want dit is veelbesproken. succes met je doel, al eens eerder iets dergelijks gereden? de marmotte staat namelijk in geen vergelijking met bv een maratona dolomiti qua zwaarte ... vooral die alpe op het einde in die oneindige hitte
Ik heb helas in vorige edities nog geen goud gehaald, heb namelijk nog nooit een cyclosportieve gereden. Dus het is een behoorlijk ambitieus doel. Heb me inmiddels uitgeschreven via alpdhuez fietsreizen en opnieuw ingeschreven bij en route in de hoop nu wel een hoger start nr te krijgen. Wat is jou doel?[/quote]
Goud is niet voldoende voor een laag startnummer. Alleen als je erg kort in cyclo's van sportcommunication hebt gereden kun je een laag nummer vragen/krijgen.
Je krijgt via En Route niet een hoger nummer maar vermodelijk wel een lager. Meestal voor het 2e vak.
Ik heb helas in vorige edities nog geen goud gehaald, heb namelijk nog nooit een cyclosportieve gereden. Dus het is een behoorlijk ambitieus doel. Heb me inmiddels uitgeschreven via alpdhuez fietsreizen en opnieuw ingeschreven bij en route in de hoop nu wel een hoger start nr te krijgen. Wat is jou doel?[/quote]
Goud is niet voldoende voor een laag startnummer. Alleen als je erg kort in cyclo's van sportcommunication hebt gereden kun je een laag nummer vragen/krijgen.
Je krijgt via En Route niet een hoger nummer maar vermodelijk wel een lager. Meestal voor het 2e vak.
ja indd pinarello, en met t 2de vak ben ik tevreden, dan rij ik mezelf wel naar voren. Of teminste dat is het plan;).
Hoe doen jullie dat eigelijk met hartslag, op wat voor gem hartslag zou je marmotte moeten fietsen, of letten jullie daar helemaal niet op?
Hoe doen jullie dat eigelijk met hartslag, op wat voor gem hartslag zou je marmotte moeten fietsen, of letten jullie daar helemaal niet op?
Vandaag is morgen alweer gisteren
[quote="scrymm"]ja indd pinarello, en met t 2de vak ben ik tevreden, dan rij ik mezelf wel naar voren. Of teminste dat is het plan;).
Hoe doen jullie dat eigelijk met hartslag, op wat voor gem hartslag zou je marmotte moeten fietsen, of letten jullie daar helemaal niet op?[/quote]
Dat kun je zo niet zeggen want hartslag is erg persoonlijk. Ik rijd zelf meest in de D2 zone bergop. Voor mij is dat tussen 147 en 164. Een ander zal hele andere waarden hebben of zal veel D3 rijden.
Ps. het naar voren rijden kan een risico van opblazen zijn. Ik weet je nivo niet maar het is wel verstandig nog wat over te hebben op de Alp omdat je daar het meeste kunt "verliezen".
Hoe doen jullie dat eigelijk met hartslag, op wat voor gem hartslag zou je marmotte moeten fietsen, of letten jullie daar helemaal niet op?[/quote]
Dat kun je zo niet zeggen want hartslag is erg persoonlijk. Ik rijd zelf meest in de D2 zone bergop. Voor mij is dat tussen 147 en 164. Een ander zal hele andere waarden hebben of zal veel D3 rijden.
Ps. het naar voren rijden kan een risico van opblazen zijn. Ik weet je nivo niet maar het is wel verstandig nog wat over te hebben op de Alp omdat je daar het meeste kunt "verliezen".