Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Aangereden door SUV

dario
Forum-lid

dario 09 dec 2008 18:51

Bekrompen denken? Wie vindt dat automobilisten maar beter een beetje minder brandstof zouden verstoken is bekrompen? (overigens, hoeveel Rollsen en Lamborghini's rijden er zo rond in Be/Nl? en hoeveel SUV's?)

Hoe je het ook draait of keert, wie zo'n auto koopt, geeft impliciet te kennen: mijn eigen plezier/comfort is belangrijker dan een beetje zorg om het milieu, ik ben wel anderhalve in plaats van één parkeerplaats waard, en andere weggebruikers moeten maar op hun tellen passen.
Niet asociaal? Komaan!

En je kop boven het maaiveld steken, nog zo'n goeie: straks zal je nog beweren dat het getuigt van karakter en persoonlijkheid? (echt ver erboven steekt die kop overigens niet, aangezien het 'maaiveld' daarvoor iets te dik met dat soort bakken bezaaid is...)

Maar goed, qua domme uitspraken kon dat er ook nog wel bij... Daartegen is juridisch overigens ook niets hard te maken - om de beste niet te vergeten! We zijn allemaal tegen regelneverij en reglementitis, maar als puntje bij paaltje komt en het gezond verstand in het geding is, hebben we ineens regeltjes nodig...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2008 19:00

Ah, dus als het er weinig zijn (Rolls, Lambo, etc) dan geeft het niet?
Dat een beetje limo a la de grote Benzen, BMW's en Audi's (die er net zo veel rijden als de grotere SUV's) net zo belastend is voor het milieu geeft allemaal niet?

Leuk hoor, SUVtje hakken, maar dan graag wel zonder oogkleppen.

Noot: het enige wat ik op een ietwat confronterende toon aan wil geven is dat men lekker met de massa meeroept dat de SUV slecht/aso/etc zijn, maar verder niet kijkt welke vergelijkbare milieubelastende auto's er zijn. Een mooie Ferarri krijgt wel een compliment en draaien velen hun hoofd voor om.
En over de zogenaamde groene auto's is het laatste woord ook nog niet gezegd: elekticiteit is ook nog steeds niet groen, het vervuilt alleen op een andere plek.
Less is bore

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 dec 2008 19:08

Rustig jongens, of ik rij jullie allemaal overhoop :D
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

auke
Forum-lid

auke 09 dec 2008 19:28

[quote="Daniel1975"]Sorry hoor, maar wat een domme uitspraken staan er weer hier.

"Daarnaast zijn SUV's zinlose brandstof slurpende, vervuilende ondingen" Dan ook alle Audi A6/A8 van de weg, de VW Pheaton, het merendeel van de Mercedessen, de Rolls, BMW 5/7, Ferrari's en Lambo's (DIE produceren pas een partij CO2 ;) ), etc. Juridisch is er niets hard te maken: alle auto's hebben een typegoedkeuring van de RDW en rijden dus volledig legaal.

Ik neem het niet op voor De SUV, maar tegen het Nederlands bekrompen denken. Je steekt je kop (dak ;) ) boven het maaiveld en je wordt afgehakt. Moet alles verantwoord zijn? Dan allemaal een Prius of Civic hybrid kopen. Iedereen weet toch dat de verkoopcijfers alleen kunstmatig verhoogd zijn door de minimale fiscale bijtelling?

In dat geval van overbodig/niet zinnig kunnen we hier ook voor een groot deel onze fietsen wel inleveren en een stalen Batavus kopen. We zijn toch niet goed genoeg om de potentie van onze topfietsen te benutten en 500gr gewichtsreductie kun je beter zelf afvallen dan met 1500,- afkopen op lichtgewicht fietsonderdelen. [/quote]

Heerlijk Daniel hoe jij het olie op het vuur gooit met nog dommere uitspraken, en dat noemt zich forum-operator. Ik noem het je-gelijk-willen-halen-met-iets-wat-er-niet-toe-doet. Je hebt in ieder geval met je associatieve vermogens nieuwe hoogtes bereikt, en onderwerpen in de discussie gegooid die er niet toe doen. Als ik was aangereden door een trekker, dan had ik zeker niet als kop mogen gebruiken "aangereden door trekker", want ja, het had net zo goed een SUV of een bejaarde op een motor kunnen zijn. Sterker nog: het is gewoon een feit dat ik ben aangereden door een SUV, dus waarom ga je dan zeuren dat ik de kop alszodanig omschrijf.

Okay, ik geef je in 1 ding gelijk en dat is dat de kern van deze discussie juridisch gesproken niets met SUV's heeft te maken. Maar we zijn hier geen rechtsgeleerden onderling en voeren hier bijna alleen maar subjectieve discussies (en jij al helemaal met je eigenwijze gebral). En ik als SUV-verkeersslachtoffer mag dan op zijn minst toch mijn aversie uitspreken tegen die achterlijk domme testosteron auto's. En ja, de enige goede auto is een overdekte fiets! De rest van de merken mag wat mij betreft zo klein mogelijk! En ohja, dat is een mening, en geen juridische waarheid, eigenwijze drol die je bent ;). En oja dit laatste is ook een mening, so sue me voor smaad en laster. En als je enige zelfspot hebt dan kun je er ook nog om lachen. Voorvechter tegen het bekrompen denken? Er is toch niets bekrompener dan daar tegen te vechten?

auke
Forum-lid

auke 09 dec 2008 19:39

[quote="de zwarten"]Rustig jongens, of ik rij jullie allemaal overhoop :D
Afbeelding[/quote]

kom maar op:
Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2008 19:39

Dit wordt echt een heerlijk scheld-eens-lekker-op-elkaar-topic! Misschien wordt eens tijd om eerst een keer diep adem te halen voordat je je als een waanzinnige op het toetsenbord duikt.
Live fast; die young. mijn blog

auke
Forum-lid

auke 09 dec 2008 19:43

[quote="rob74"]Dit wordt echt een heerlijk scheld-eens-lekker-op-elkaar-topic! Misschien wordt eens tijd om eerst een keer diep adem te halen voordat je je als een waanzinnige op het toetsenbord duikt.[/quote]

Moet kunnen zo nu en dan toch? En joh, alles beter dan elkaar voor rotte vis uitmaken of elkaar met fietspompen bevechten ;).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2008 19:43

Ah, deze is leuk: ik vind het kolder dat specifiek SUV's in het verdomhoekje worden gezet zonder dat er naar andere gelijkwaardig vervuilende autos wordt gekeken, dus ik ben een eigenwijze drol?

Ik snap je heus wel hoor, kijk maar naar de noot die ik onder de vorig post heb gezet. Het geinige in deze is dat mensen niet graag in spiegels kijken. Zonder iemand persoonlijk aan te wijzen trouwens in deze discussie!!

En wat die trekker betreft: dit lijkt mij een prima alternatief voor de fietsers hier ;)

Afbeelding
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2008 19:46

[quote="Daniel1975"]Ah, dus als het er weinig zijn (Rolls, Lambo, etc) dan geeft het niet?
Dat een beetje limo a la de grote Benzen, BMW's en Audi's (die er net zo veel rijden als de grotere SUV's) net zo belastend is voor het milieu geeft allemaal niet?

Leuk hoor, SUVtje hakken, maar dan graag wel zonder oogkleppen.

Noot: het enige wat ik op een ietwat confronterende toon aan wil geven is dat men lekker met de massa meeroept dat de SUV slecht/aso/etc zijn, maar verder niet kijkt welke vergelijkbare milieubelastende auto's er zijn. Een mooie Ferarri krijgt wel een compliment en draaien velen hun hoofd voor om.
En over de zogenaamde groene auto's is het laatste woord ook nog niet gezegd: elekticiteit is ook nog steeds niet groen, het vervuilt alleen op een andere plek.
[/quote]

Het gaat er helemaal niet in de hoofdzaak om dat een SUV niet bijster milieu vriendelijk is, maar dat ze gewoon gevaarlijker zijn dan een 'gewone' personen auto's. Ook bij een S-klasse kom je namelijk gewoon op de motorkap terecht...
Dat mensen in een SUV roekelozer gaan rijden is al lang bewezen, in Amerika lagen op een gegeven moment zo absurd veel SUV's op hun kant iedere maand. En om je voor te zijn, dat kwam niet door problemen met de wegligging, maar omdat er onverantwoord mee gereden werd.

Elektriciteit kan je wel milieu vriendelijk opwekken, benzine ga je nooit milieu vriendelijk krijgen. Maar als je daarover wilt discusieren lijkt me een nieuw topic in 't café een beter plan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

auke
Forum-lid

auke 09 dec 2008 19:46

[quote="Daniel1975"]Ah, deze is leuk: ik vind het kolder dat specifiek SUV's in het verdomhoekje worden gezet zonder dat er naar andere gelijkwaardig vervuilende autos wordt gekeken, dus ik ben een eigenwijze drol?

Ik snap je heus wel hoor, kijk maar naar de noot die ik onder de vorig post heb gezet. Het geinige in deze is dat mensen niet graag in spiegels kijken. Zonder iemand persoonlijk aan te wijzen trouwens in deze discussie!!

En wat die trekker betreft: dit lijkt mij een prima alternatief voor de fietsers hier ;)

Afbeelding[/quote]

Geloof het of niet, maar ik lig in een deuk!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 dec 2008 20:17

Een beter milieu begint bij jezelf! :D
"Try not. Do or do not......there is no try"

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 09 dec 2008 20:21

[quote="Auke"][quote="de zwarten"]Rustig jongens, of ik rij jullie allemaal overhoop :D
Afbeelding[/quote]

kom maar op:
Afbeelding
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Plaats reactie