Het vervolg van de opbouw
Geplaatst: 08 dec 2008 12:42
Voor het monteren van de remhoeven miste ik enkele essentiƫle onderdelen. Gelukkig had ik nog een 'donor-
fiets' staan waarvan ik de betreffende moertjes en het vierkante bevestigingsplaatje voor de vorkkroon kon lenen.
[img=http://img67.imageshack.us/img67/8967/pc050600ts4.jpg]
Op deze foto is het 'vierkante plaatje'goed te zien:
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8208/pc050604tf1.jpg]
De Galli Criterium-remhoeven waren destijds een van de lichtste exemplaren op de markt (samen 450 gram).
[img=http://img67.imageshack.us/img67/9217/pc050605ic5.jpg]
Ook de Galli-remgrepen gemonteerd. Hiermee is overigens iets vreemds: na inknijpen gaan ze als het ware
'vertraagd' terug naar hun uitgangspositie (het hoort zo, maar dit ben je niet meer gewend. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat bevallen). De Italiaanse firma Galli ging overigens eind jaren '80 ter ziele...
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8906/pc050608ir5.jpg]
Ik kon het niet laten... ookal doe je dit normaal gesproken als laatste; ik heb toch alvast het stuurlintje aangebracht! Een rolletje katoenen lint is overigens erg kort, daarom een secuur klusje en zorgen dat je geen materiaal verspilt. Ik vind het zwart zelf erg mooi kleuren met de bruine CLB-rubbers.
[img=http://img88.imageshack.us/img88/8826/pc060610iy2.jpg]
Van de buitenremkabels kan ik nou echt blij worden... Heb namelijk nog een paar Campagnolo Super Record-kabels uit begin jaren '80 op de kop kunnen tikken in de kleur 'parelmoer' ... matcht perfect met de kleur lak van RIH!! De remschoentjes staan nog niet goed op de velgrand. De wielen zijn namelijk nog een probleempje (maar daarover later meer...).
[img=http://img67.imageshack.us/img67/7333/pc060613xa0.jpg]
Het resultaat tot nu toe:
[img=http://img88.imageshack.us/img88/351/pc060609wu8.jpg]
Later weer verder...
fiets' staan waarvan ik de betreffende moertjes en het vierkante bevestigingsplaatje voor de vorkkroon kon lenen.
[img=http://img67.imageshack.us/img67/8967/pc050600ts4.jpg]
Op deze foto is het 'vierkante plaatje'goed te zien:
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8208/pc050604tf1.jpg]
De Galli Criterium-remhoeven waren destijds een van de lichtste exemplaren op de markt (samen 450 gram).
[img=http://img67.imageshack.us/img67/9217/pc050605ic5.jpg]
Ook de Galli-remgrepen gemonteerd. Hiermee is overigens iets vreemds: na inknijpen gaan ze als het ware
'vertraagd' terug naar hun uitgangspositie (het hoort zo, maar dit ben je niet meer gewend. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat bevallen). De Italiaanse firma Galli ging overigens eind jaren '80 ter ziele...
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8906/pc050608ir5.jpg]
Ik kon het niet laten... ookal doe je dit normaal gesproken als laatste; ik heb toch alvast het stuurlintje aangebracht! Een rolletje katoenen lint is overigens erg kort, daarom een secuur klusje en zorgen dat je geen materiaal verspilt. Ik vind het zwart zelf erg mooi kleuren met de bruine CLB-rubbers.
[img=http://img88.imageshack.us/img88/8826/pc060610iy2.jpg]
Van de buitenremkabels kan ik nou echt blij worden... Heb namelijk nog een paar Campagnolo Super Record-kabels uit begin jaren '80 op de kop kunnen tikken in de kleur 'parelmoer' ... matcht perfect met de kleur lak van RIH!! De remschoentjes staan nog niet goed op de velgrand. De wielen zijn namelijk nog een probleempje (maar daarover later meer...).
[img=http://img67.imageshack.us/img67/7333/pc060613xa0.jpg]
Het resultaat tot nu toe:
[img=http://img88.imageshack.us/img88/351/pc060609wu8.jpg]
Later weer verder...