Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Levensduur kettingen testen.

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 dec 2008 20:36

BikerBas: ik heb ook altijd één racefiets gehad. Toen mijn Stevens SLC total loss was eind juni van dit jaar, had ik niet veel keus. Ik had voor het eerst in jaren 4 weken vakantie achtereen en wilde vooral veel fietsen. Om die reden heb ik toen mijn cyclocross potje opengebroken en heb ik een Red Bull Pro 3000 (erg fijne fiets trouwens) gekocht. Achteraf een goede keuze, want de uitkering van de verzekering en de reparatie van de fiets heeft 6 weken geduurd. Helaas zit een cyclocrossfiets er voorlopig niet meer in.

Arjan: bij jouw gegevens staat dat je in Zeeland woont. Is dat het dorpje Zeeland of de provincie Zeeland?

Terug on topic: voorlopig zal ik mijn kettingen voor alle zekerheid maar tijdig blijven vervangen. Wel bestel ik ze tegenwoordig via internet. Scheelt per ketting al gauw € 10,00 tot € 12,00.
Real men wear blûk!!! Marcel

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 10 dec 2008 20:51

[quote="Marcelb"]
Arjan: bij jouw gegevens staat dat je in Zeeland woont. Is dat het dorpje Zeeland of de provincie Zeeland?

Provincie Zeeland. In de herfst dus ploeteren door de slikken op de weg. De boeren ruimen het toch niet op. Althans, natspuiten en uitsmeren is hun definitie van opruimen.

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 dec 2008 21:08

Wel leuk. Ik heb jaren in West Zeeuws Vlaanderen gewoond. In Waterlandkerkje (en daarvoor in Biervliet) om precies te zijn. Het kan in de polder inderdaad een rotzooitje zijn tijdens de bietencampagne. Hoewel ik een rasechte Brabander ben, heb ik er jarenlang met veel plezier gewoond. Dat Zeeuwen per definitie stug zijn, is een fabeltje.

bikerbas
Forum-lid

bikerbas 10 dec 2008 21:55

MarcelB, Arjan,
Moet niet gekker worden; ik kom dus wel uit het plaatsje Zeeland!
Marcel; misschien heb je wel ooit gecrosst bij ons in de Maashorst bossen.
Empella Orbiter, afmontage Campagnolo
Trek 8500, Fox 100 RL, afmontage XT
En voor de echte bagger; mijn oude Trekkie 7000, XT, Manitou

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 dec 2008 22:26

BikerBas, ik heb nog nooit gecrosst in de buurt van Zeeland. Zoals ik al aangaf heb ik helaas geen cyclocross fiets. Ik heb wel een MTB gehad, maar mijn hart ligt vooral bij fietsen op de weg. De MTB heb ik recent verkocht aan mijn jongste zoon (en die doet er eigenlijk niets mee). Mijn fietsgebied ligt voornamelijk ten oosten van Deurne (Meijel, Venray en tot bij Roermond).

berrre
Forum-lid

berrre 21 feb 2009 17:43

Deze winter was men hier niet zuinig met strooizout. Op sommige fietspaden lag het centimeters dik!

Mijn ketting heeft het geweten; die was vóór de winter ongeveer tot 70% versleten. Na slechts één week door het zout rijden (ondanks dagelijks smeren) was die finaal opvreten. Heb er gelijk een nieuwe opgezet om grotere schade aan kransen en bladen te voorkomen.

Mijn kransen werden ook niet vrolijk van het zout. Dagelijks flossen met een lap en olie kon de roest niet stoppen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)

beukje
Forum-lid

beukje 23 feb 2009 21:03

Strooizout maakt alles kapot wat je dierbaar is. Het enige wat je kan doen is je fiets iedere keer grondig afspoelen na gebruik.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

simen
Forum-lid

simen 23 feb 2009 22:59

Beukje schreef:Strooizout maakt alles kapot wat je dierbaar is. Het enige wat je kan doen is je fiets iedere keer grondig afspoelen na gebruik.

Zelfs de mosaanslag op betonwegen.
Maar dat is een uitzondering die de regel bevestigd
Zij is ook tegen

Plaats reactie