Heb mijn eerste tube setje (met EDCO 38mm carbo's) onder mijn cannondale SS HM geplaatst. Ze rijden heerlijk! Morgen met mooi weer de Steven Rooks classic 160km afleggen, doch rest mij een vraag!
Zouden jullie aan zo'n toertocht (Belgie o.a. met slechte wegen??) ,met een goedkope tube in je tasje en pitstop in je band, als onervaren tubelegger gaan deelnemen?
Volgens mij is er genoeg hulp om mij heen en kan dit gerust. Eens moet de eerste keer zijn toch?
Tubes verwisselen
-
- Forum-lid
Peter i200 schreef:pomp je je tube eerst wat op voordat je hem er op legt, of moet hij helemaal drukloos zijn??
Best altijd wat lucht indoen dan is het eenvoudiger hem erop te leggen en mooi recht uitte lijnen.
Best wel nieuwe tubes al een paar weken op een ander wiel leggen dan gaan ze nadien nog zo makkelijk
-
- Forum-lid
Het makkelijk of wat moeilijker opleggen van de tubes ligt ook aan de wielen
Zelf heb ik 2 sets carbonwielen voor tubes Zipp 808 en de Xentis Mark 1 tt
4 Vittoria's Corsa Evo CX 21 mm 320 TPI gekocht en een paar dagen droog en opgepompt op de velgen laten zitten
De tubes kun je bij wijze van spreken bij de Zipp om de velgen heen blazen zo makkelijk gaat dit en bij de Xentis kost dat iets meer moeite maar toch in een goed op de velg
Verder doe ik aan triatlon het probleem met latexbinnenbanden hoeft niet omdat je inderdaad een dag voor de wedstijd je fiets in moet leveren ( Ironman ) maar de dag erna pomp ik de banden voor de start op de gewenste druk en zo lang lig ik echt niet in het water dat de banden weer slapper aanvoelen
Zelf heb ik 2 sets carbonwielen voor tubes Zipp 808 en de Xentis Mark 1 tt
4 Vittoria's Corsa Evo CX 21 mm 320 TPI gekocht en een paar dagen droog en opgepompt op de velgen laten zitten
De tubes kun je bij wijze van spreken bij de Zipp om de velgen heen blazen zo makkelijk gaat dit en bij de Xentis kost dat iets meer moeite maar toch in een goed op de velg
Verder doe ik aan triatlon het probleem met latexbinnenbanden hoeft niet omdat je inderdaad een dag voor de wedstijd je fiets in moet leveren ( Ironman ) maar de dag erna pomp ik de banden voor de start op de gewenste druk en zo lang lig ik echt niet in het water dat de banden weer slapper aanvoelen
website:http://triatleethans.web-log.nl