Pagina 5 van 13

Geplaatst: 06 dec 2008 22:40
door stefan
Davidtwc schreef:Even een updat, het wordt sram rival, niet omdat mijn budget te laag is, maar omdat ik anders te veel richting de 6,8 ging en omdat ik niet echt een zwaargewicht ben wil ik ook nog een beetje door de wind rijden en lekker over de kasseise stuiteren.


Hoezo is het een probleem om onder de 6,8kg te komen? Ik zit er een halve kilo onder maar ik rijd er gewoon wedstrijden mee. Ik geloof ook niet dat ook maar enige jury lid het door zal hebben. ;)

Geplaatst: 06 dec 2008 22:57
door amclassic-fan
Goedkope groep omdat het anders te licht wordt klinkt volslagen idioot voor mij. Dan steek je er toch andere snelspanners in en is het probleem opgelost, mooie Campa spanners van eind jaren 90 wegen 184 gram voor een setje. Ideaal als je op gewicht moet komen, lager kan je 't gewicht bijna niet plaatsen.

Denk echt dat die paar honderd gram een hoop verschil maat maken op een totaal van 70 kg...

Geplaatst: 06 dec 2008 23:10
door davidtwc
Er is lijkt mij niets voor niets een limiet van 6.8 kilo lijkt mij. Een fiets van 6.85 en 7.00 scheelt lijkt mij toch wel wat hoor. Als je een totaal pakket krijgt van 67 kilo met een rijderslengte van 1.80m dan is da nog steeds heel licht. Maar als ik voor de kasseien een fiets heb van 7.2 kilo of van 7 kilo is da toch een heel verschil lijkt mij. Volgens mij rijdt bijna geen prof en belofte met een fiets van 6.8 over de kasseien maar altijd een stukje zwaarder. En ik wil gewoon goed over de kasseien vliegen en lekker tegen de wind in beuken en het lijkt mij dat gewicht hierin wel degelijk een bepaalde factor heeft.

Geplaatst: 06 dec 2008 23:26
door davidtwc
En de rival groep ziet er vind ik persoonlijk ook iets mooier dan sram force. Komt waarschijnlijk nog een ander crankstel op en nog een paar speciale dingen.
Dus kan ik hem wel een stuk zwaarder maken, maar 7 kilo lijkt mij een mooi gewicht. En nu kan ik ook nog een sparen voor een extra setje mooie wieltjes. Dus lijkt mij een "zwaardere" goedkopre groep mij geen slecht idee en ik kan hem nog altijd lichter maken.

Geplaatst: 06 dec 2008 23:56
door tiest
David, Die 200 gram merk je echt niet, laat je handschoenen thuis en ze een titanium bril op en drink een slok minder dan heb je net zo veel gewicht minder als rival vs force. Niet echt een logische beredenering. ik ben net zo zwaar als jij en ik kan sowieso niet tegen de wind in rijden, word simpelweg alle kanten op gezwierd. maakt niet uit of mn fiets 2 ons lichter is. ik rijd met verschillende wielsets, variƫrend van 1350 tot 1800 gram en je merkt echt tegen de wind dat gewichtsverschil niet. (In andere opzichten wel.)

Geplaatst: 07 dec 2008 00:09
door amclassic-fan
@David, je moet helemaal zelf weten wat je aan je fiets wilt hangen, maar je redenering houdt echt geen steek. Juist iemand die licht is heeft naar verhouding meer baat bij een lichte fiets.

Ik ben nog een stukkie langer dan dat jij bent en een stukje lichter, je kan beter een rugzak met stenen meenemen als je bang bent om weg te waaien.

Geplaatst: 07 dec 2008 00:33
door stefan
Een halve kilo in je wielen kun je merken. Al is het maar voor even. Na een uurtje fietsen merk je het haast niet meer.
200 gram meer of minder merk je echt niet onder een wedstrijd.

Geplaatst: 07 dec 2008 00:43
door tiest
Stefan schreef: 200 gram meer of minder merk je echt niet onder een wedstrijd.


Misschien na snel aanzetten na een bocht of in een afdaling maar op het rechte eind echt niet hoor. (dus je hebt gelijk:)

Geplaatst: 11 dec 2008 20:26
door davidtwc
Het wordt trouwens toch nog sram force, ik was namelijk iets vergeten in mun berekeningen

Geplaatst: 11 dec 2008 20:43
door tiest
de fiets werd toch zwaarder dan gedacht:D. Of had je een financieele meevaller.

Geplaatst: 11 dec 2008 22:03
door davidtwc
was iederdaad zwaarder dan berekend, maar was iets vergeten erbij te zetten.
Maar nu komt die waarschijnlijk nog steeds onder de 7 kilo.
Overigs er zit miss nog wel een financiele meevaller bij.

Geplaatst: 15 dec 2008 18:20
door davidtwc
Toch terug naar SRAM rival, vind het een stuk mooier staan en er komt wel en ander crankstel op.

Speclist:
Blade Sword frame
Sram Rival( zonder crankstel, btw te koop dus)
Pro Vibe stuur
KCNC SC wing stuurpen (WIT)
KCNC scandium TI zadelpen( custom)
Selle Italia SLR zadel (2009)
Exustar pedalen(226 gram !!)
KMC gouden ketting
Ultegra 14-25 cassette
Mavic/Profiline wielset( 1454 gram inclusief snelspanners)
Vittoria evo cx tubes
Crankstel houd ik nog effe in de wacht

Fiets is nog steeds onder de 7 kilo en ik vind het eigenlijk wel zat zo.
Als ik geluk heb, zet ik er miss deze week nog foto's van het frame op