29ers
-
- Forum-lid
Voor de liefhebbers deze kwam ik ook tegen op mp. Ik vind hem persoonlijk erg vet! http://link.marktplaats.nl/198014658.
groet,
Wouter
groet,
Wouter
time vx special pro / trek 9.8 oclv.
Ik vind dit wel mooi. Vroeger werd je verketterd als je over 29ers begon. Nu heerst het verstand gelukkig en wordt het steeds meer geaccepteerd. Er is inderdaad zeer mooi spul in de handel en hoeft echt niet veel duurder te zijn. Voor iedereen is er nu wel een model te koop. Vooral Kona komt met een mooie lijn uit in 2009. Natuurlijk kun je het zo gek niet bedenken of het is wel op de markt. Ook tot extreem mooi materiaal. Reken er op dat je een hele snelle bak kunt maken waarvan een veldrijder alleen nog maar van kan dromen.
Je kunt diverse modellen zien op Spam
modbreak geen reclame voor eigen winkel aub
Je kunt diverse modellen zien op Spam
modbreak geen reclame voor eigen winkel aub
rubenio schreef: Ik heb de fiets voor 20 oktober laten reserveren, dan ga ik er natuurlijk meteen het bos mee in en komt er een wat uitgebreider review.
Rubenio, heb je nog op die Kona 29er gereden? Hoe is het bevallen? Ben wel benieuwd naar je verdere ervaringen na een een wat langere rit...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Hey seger,
Het achterwiel wat in de fiets hoort was nog in bruikleen ( zo gaat dat in de 29er scene ) maar is natuurlijk nog in goede staat. Daardoor is de planning iets uitgelopen , het ziet er nu naar uit de ik de fiets a.s. maandagavond ga ophalen. Heb erg veel zin in een proefritje dus dat laat ik t.z.t. direct weten.
Een groot verslag met foto's zal mogelijk wat langer op zich laten wachten want ik ben erg druk met studie, maar ik ga m'n best doen.
Grtz.
Rubenio
Het achterwiel wat in de fiets hoort was nog in bruikleen ( zo gaat dat in de 29er scene ) maar is natuurlijk nog in goede staat. Daardoor is de planning iets uitgelopen , het ziet er nu naar uit de ik de fiets a.s. maandagavond ga ophalen. Heb erg veel zin in een proefritje dus dat laat ik t.z.t. direct weten.
Een groot verslag met foto's zal mogelijk wat langer op zich laten wachten want ik ben erg druk met studie, maar ik ga m'n best doen.
Grtz.
Rubenio
Ik rijd sinds een paar maanden met een Kona Kula DeLuxe 2-9 en moet zeggen dat ik het erg leuk rijden vind. Ik rijd voornamelijk op marathon achtige fietsen (Santos Marathon Carbon en een Livelille 301) en heb de Kona als experiment aangeschaft.
Het enige nadeel van de Kona vond ik de wielen: slap en zwaar! Door de Maxxis banden te wisselen voor Schwalbes en andere wielen te laten bouwen (NoTube 29-ers met Hope naven) heb ik het voorwiel 350 gram en het achterwiel zelfs 450 gram lichter weten te krijgen. Ik hoop nu ook dat de wielen niet alleen lichter maar ook stijver zullen zijn.
Ik heb nog niet in een SS set-up gereden maar wel met gears en een vaste stalen vork van Kona (nu zit de Reba er weer in)
Ik hou van fietsen die makkelijk rechtdoor lopen en niet heel zenuwachtig zijn en dat zit met de Kona wel goed.
De uitstap naar 29 inch is me goed bevallen maar ik zal m'n Santos en Liteville er niet voor wegdoen. Gelukkig had ik nog een plekje in de garage over voor de Kona.
Oh ja, het loopt echt wel harder dan een 26 inch fiets. Zolang het maar rechtuit gaat!
Het enige nadeel van de Kona vond ik de wielen: slap en zwaar! Door de Maxxis banden te wisselen voor Schwalbes en andere wielen te laten bouwen (NoTube 29-ers met Hope naven) heb ik het voorwiel 350 gram en het achterwiel zelfs 450 gram lichter weten te krijgen. Ik hoop nu ook dat de wielen niet alleen lichter maar ook stijver zullen zijn.
Ik heb nog niet in een SS set-up gereden maar wel met gears en een vaste stalen vork van Kona (nu zit de Reba er weer in)
Ik hou van fietsen die makkelijk rechtdoor lopen en niet heel zenuwachtig zijn en dat zit met de Kona wel goed.
De uitstap naar 29 inch is me goed bevallen maar ik zal m'n Santos en Liteville er niet voor wegdoen. Gelukkig had ik nog een plekje in de garage over voor de Kona.
Oh ja, het loopt echt wel harder dan een 26 inch fiets. Zolang het maar rechtuit gaat!
Bartacus schreef:Ik rijd sinds een paar maanden met een Kona Kula DeLuxe 2-9 en moet zeggen dat ik het erg leuk rijden vind. Ik rijd voornamelijk op marathon achtige fietsen (Santos Marathon Carbon en een Livelille 301) en heb de Kona als experiment aangeschaft.
Is bij 29ers het effect van de massa van de grotere draaiende wielen op een richtingsverandering meer voelbaar of is het te verwaarlozen?
Ik vraag het maar ,omdat er steeds over een ander stuurgedrag wordt gesproken bij grotere wielen.
Zij is ook tegen
Simen, voor 29" kun je ook behoorlijk lichte wielen bouwen. Heb je wel eens met een setje lichte en een steje zware wielen in 26" gereden? Dan weet je hoe die verschillen zo'n beetje aanvoelen.
Het andere stuurgedrag zit hem vooral in de andere geometrie. De 29ers van nu zijn al behoorlijk verder ontwikkeld dan die van een paar jaar geleden, doordat de ontwerpers steeds beter begrijpen hoe je een lekker sturende 29er bouwt.
Het andere stuurgedrag zit hem vooral in de andere geometrie. De 29ers van nu zijn al behoorlijk verder ontwikkeld dan die van een paar jaar geleden, doordat de ontwerpers steeds beter begrijpen hoe je een lekker sturende 29er bouwt.