Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK

simic
Forum-lid

simic 02 okt 2008 00:13

max8450 schreef:Het grootste verschil tussen de Belgen en de Italianen is dat bij die laatsten alles op 1 man gezet werd (Betinni), waarop de rest zich volledig baseerde en de bal missloeg.

Ben ik het niet mee eens hoor. De Italianen zijn leep genoeg om nog een schijnkopman te hebben. Misschien was het toeval (slechte dag bettini, vond m erg vroeg gaan in de wedstrijd) of misschien was het met opzet..

geer
Forum-lid

geer 06 okt 2008 19:32

Kroon heeft op zijn website een column geschreven over het WK.
Goed, hij besloot te wachten tot de laatste ronde, waarin alle grote namen van het wielrennen voorop zouden komen en dan kon hij zijn slag slaan en iedereen verrassen met die velle demarage die Kroon altijd en overal laat zien? Want, natuurlijk wist hij ook wel dat hij niet met Boonen en Freire naar de streep kon rijden! Mooi plan...Toch (achteraf makkelijk, weet ik) kun je van te voren al weten dat het missie kansloos is!
Kroon verwoord het zelf al mooi, het is normaal wachten tot de laatste ronde en de kopmannen zitten geïsoleerd zonder de knechten. Nu was het andersom. Alle knechten reden geïsoleerd VOOR de kopmannen. Normaal zou Kroon daar bij zitten, niemand die wakker ligt van Karsten Kroon in een kopgroepje met Ballan en Van Avermaat. En je kan het van te voren zien aankomen dat het zo zou gaan. Misschien noemt Maarten Ducrot het wel "het nieuwe wielrennen". Ik weet het niet. Kroon, met zijn status en mogelijkheden zou beter moeten weten. Ook de bondscoach. Misschien is het nu wel weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat Van Kessel geen echte wielrenner is.
Kroon mag echt wakker liggen van deze gemiste kans...en wij ook, want er zat echt meer in!

simic
Forum-lid

simic 06 okt 2008 19:45

Ja, het was zeker een gemiste kans ja. Maar ik denk dat hij ook dacht dat als de kopmannen niet gaan hij ook niet gaat. Dat hij zichzelf zag als een van die kopmannen.

Plaats reactie