"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"
volgens mij blijft hij het hele seizoen in de continental ploeg van Rabo.
Tenzij hij natuurlijk vanalles gaat winnen, dan laten ze hem misschien promoveren naar de Protour ploeg, alhoewel ik niet weet of dit kan midden in het seizoen.
Tenzij hij natuurlijk vanalles gaat winnen, dan laten ze hem misschien promoveren naar de Protour ploeg, alhoewel ik niet weet of dit kan midden in het seizoen.
Nihil Sin Labore
Hij weet nu wat het is om lang op de fiets te zitten in een wedstrijd en dan ook nog te winnen. O wat hoop ik dat dit een voorbode is van vele overwinningen ooit voor de Rabo Protour ploeg.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Theo Bos afgestapt in Ronde van de Algarve
20 februari 2009
Theo Bos heeft in de Ronde van de Algarve niet de eindstreep gehaald. Tijdens de derde etappe van de Portugese rittenkoers - het officiële debuut van Bos op de weg - kneep de voormalig wereldkampioen sprint na 50km in de remmen.
De Ronde van de Algarve is voor Bos niet bijzonder succesvol verlopen. De sprinter kon zich nog niet mengen in de strijd om de etappezege. Woensdag moest hij tijdens een beklimming lossen terwijl hij donderdag 20km voor de finish een lekke band kreeg.
'Eerste gewin is kattegespin' Tja...klimmen!!!:( das weer een heel ander verhaal. Dit zal nog een lange weg naar de top worden
20 februari 2009
Theo Bos heeft in de Ronde van de Algarve niet de eindstreep gehaald. Tijdens de derde etappe van de Portugese rittenkoers - het officiële debuut van Bos op de weg - kneep de voormalig wereldkampioen sprint na 50km in de remmen.
De Ronde van de Algarve is voor Bos niet bijzonder succesvol verlopen. De sprinter kon zich nog niet mengen in de strijd om de etappezege. Woensdag moest hij tijdens een beklimming lossen terwijl hij donderdag 20km voor de finish een lekke band kreeg.
'Eerste gewin is kattegespin' Tja...klimmen!!!:( das weer een heel ander verhaal. Dit zal nog een lange weg naar de top worden
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
- Forum-lid
Het is een heel ander soort fietsen als op de baan.Dit heeft zijn tijd nodig voordat het duidelijk is of hij het aankan.Over een tot anderhalf jaar zal men pas kunnen oordelen,wel of niet.
mao schreef:Neem van mij maar aan dat het nooit wat word in het profcircuit.
Snap ook niet dat hij dat zelf niet in ziet.
niet zo negative het is een van de eerst wedstrijden en dan kan niet alles goed gaan. geef hem tijd.
niemand kan ineens omschakele van de baan naar de weg, en ik weet zeker dat hij echt wel mee kan komen als hij genoeg eraan doet
sja
sjefjanssen schreef:Het is een heel ander soort fietsen als op de baan.Dit heeft zijn tijd nodig voordat het duidelijk is of hij het aankan.Over een tot anderhalf jaar zal men pas kunnen oordelen,wel of niet.
Spierenkwestie?
Wij hebben spieren in twee soorten: witte en rode spieren. Witte spieren zijn heel sterk, maar ook gauw moe. Rode spieren kunnen het veel langer volhouden. Ze werken alleen wel wat langzamer. Als je een sprintje trekt, heb je vooral je witte spieren nodig. Rode spieren gebruik je vooral op lange afstand. Sommige mensen hebben vooral hun witte spieren ontwikkeld. Die kunnen de beste prestaties leveren in de sprint. Echte stayers hebben vooral rode spieren
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
En dan is er nog een type 2a spiervezel: fatique resistant witte spiervezels. Deze kunnen in principe bieden kanten op ontwikkelen. Dit is meteen de reden dat een sprinter wel een aardige duursporter kan worden, maar een duursporter in mindere mate een sprinter.
Bij de geboorte wordt door de zenuwen bepaald wat voor type spier het wordt.
Bij de geboorte wordt door de zenuwen bepaald wat voor type spier het wordt.
-
- Forum-lid
Spieren verhaal is nog niet volledig begrepen, zeker niet waarom een bepaalde persoon een bepaalde verhouding van spieren heeft. intressanter zijn dingen als max VO2, Lactaat-spiegels bij inspanning, wattage en hoe snel iemand dergelijke waarden kan opkrikken. de termen rode en witte spiervezels zeggen iets over het type organellen er in de spiercellen aanwezig zijn en op welke manier metobolisme plaats vind. het lactaat getal is dus hiervoor een belangrijke indicatie. het is echter niet zo dat het om dit soort redenen onmogelijk is voor iemand als theo bos om wegrenner te worden, er rijden genoeg prof's rond die volgens de platte lab uitslagen helemaal niet zo super veel aanleg hebben en hele peleton's mensen die wel de aanleg hebben maar er niks mee doen.
daarom is het erg intressant om theo te volgen en hoe hij zich gaat ontwikkelen, dat het wel of geen cavendish gaat worden is niet zo intressant maar kansen heeft hij zeker. en in zijn eerste ronde afstappen zegt mij helemaal niks, een slechte dag/week heeft iedereen.
daarom is het erg intressant om theo te volgen en hoe hij zich gaat ontwikkelen, dat het wel of geen cavendish gaat worden is niet zo intressant maar kansen heeft hij zeker. en in zijn eerste ronde afstappen zegt mij helemaal niks, een slechte dag/week heeft iedereen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr