Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Craft onderkleding.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 04 nov 2008 12:27

Dave_mle schreef:Dat is waar maar, ik heb geen ervaring met koude temp trainen.

Als ik met minder kleren train heb ik zowie zo koud, meer meer kleren krijg ik het alleen koud als ik ergens stil sta...


Zelf fiets ik winter en zomer door.
Als ik net start heb ik het ook wel koud maar na een kwartiertje lekker doorfietsen gaat dat vanzelf over. Te warm aankleden is niets voor mij, daar krijg ik alleen maar last van.
Wel heb ik in de winter na afloop vaak last van koude voeten, onder de douche doen die dan gewoon zeer. Ondanks gebruik van overschoenen.
Als ik jouw pakket kleding zie dan zou ik je eigenlijk adviseren om juist minder kleding aan te trekken en het eerste half uurtje gewoon even doorbijten.

cervelo111
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2008 10:59

cervelo111 08 nov 2008 08:50

Hoi,ik kan je adviseren om craft te kopen ,en met name de pro extreme shirt's .Waarom omdat dit een shirt is die zowel zomer als winter te dragen is ,heb er zelf een aantal van ,ik wil niks anders meer .
Je moet altijd trappen om vooruit te komen

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 20 nov 2008 00:20

Ik heb nu ook de pro extreme met windstopper en vind het echt geweldig materiaal. Beter dan wat ik had. Boven 5°C alleen deze plus simpel polyester boventruitje. Echt warm en houdt goed droog. Maar met het gevaar dat jullie je over mijn persoonlijke hygiene zorgen gaan maken: dit spul stinkt snel. 1 * dragen en ik ruik mezelf behoorlijk. Dat had ik met mijn andere truitjes niet. Zelfde ervaring, oplossing? Ander wasmiddel? Ik zoek dus niet 2*gebruiken, 1 * wassen, nee gewoon minder stank bij 1*gebruik. (nogmaals, ik ga er echt schoon in hoor, dit heb ik nooit eerder meegemaakt).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 nov 2008 07:26

@Henkv: Ik denk dat het probleem is dat de winddichte laag direct op je huid zit (want die zit in het pro extreme shirt als ik het goed begrijp). Het vocht dat je lichaam wil afvoeren 'botst' meteen tegen die laag aan. Ongetwijfeld heeft de fabrikant mooie plaatjes gemaakt waardoor je de druppels met liters tegelijk door die windstopper laag ziet gaan, maar zo werkt dat helaas niet.

Ik gebruik zelf zo goed als altijd een heel opengewerkt shirtje (in mijn geval van Ultima) als eerste laag. Nu (bij een graad of 8-10) doe ik daar een wat zwaarder shirt van Falke of Peak overheen met lange mouwen. Voor de duidelijkheid: beide (zweet)shirts zonder windremmende laag. Vervolgens een fietsshirt met fleece aan de binnenzijde. Ook zonder windremmende laag. Dit gaat prima. Het zijn genoeg lagen om de wind voldoende te remmen, zonder dat 1 van de lagen een echte windremmende laag heeft. Het voordeel is dat ik heel makkelijk warmte en vocht naar buiten toe kan afvoeren.

Zodra het nog wat kouder wordt of heel hard waait, doe ik aan de buitenzijde een windremmende laag toevoegen. Ik vervang het fietsshirt met fleece dan door een exemplaar met windremmende laag. Enkel aan de voorkant, zodat ik bij mijn rug nog voldoende vocht en warmte kan afvoeren. Vanaf mijn huid heb ik ook nog steeds de twee shirtjes waardoorheen ik makkelijk vocht en warmte kan afvoeren. Daarna kom je aan de voorkant pas de windremmende laag tegen, waardoor het vocht moeilijk wegkomt. Maar dat is niet zo erg aangezien ik nog steeds 2 relatief droge lagen heb. Bij jou wordt de eerste laag al nattig en tja, dat gaat stinken op den duur... ;)

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 20 nov 2008 09:11

HenkV schreef:Ik heb nu ook de pro extreme met windstopper en vind het echt geweldig materiaal. Beter dan wat ik had. Boven 5°C alleen deze plus simpel polyester boventruitje. Echt warm en houdt goed droog. Maar met het gevaar dat jullie je over mijn persoonlijke hygiene zorgen gaan maken: dit spul stinkt snel. 1 * dragen en ik ruik mezelf behoorlijk. Dat had ik met mijn andere truitjes niet. Zelfde ervaring, oplossing? Ander wasmiddel? Ik zoek dus niet 2*gebruiken, 1 * wassen, nee gewoon minder stank bij 1*gebruik. (nogmaals, ik ga er echt schoon in hoor, dit heb ik nooit eerder meegemaakt).


Ik heb het ook met alles van uit de pro extreme lijn. Wat je nog kan proberen is wassen op 80 of 90 graden (kookwas?). Dat schijnt te helpen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd want dan moet ik een aparte was ervoor gaan draaien.

Ciao

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 20 nov 2008 09:36

@litespeed, nee het is ook met de gewone extreme zonder windstopper. En daarbij, die windstopper heeft niet het effect als door jouw beschreven. Die voert perfect af. Nee, dat materiaal is echt heel erg goed, het geur behoud is ietsje minder maar wel mee te leven, maar als er 'n oplossing voor is.. Om het in de kookwas te gooien, wellicht 1*doen om resultaat te testen maar dan zal ongeacht het resultaat het daarbij ook blijven. Overigens na iedere wasbeurt ruikt het goed! Het is echt nadat ik er 2 liter inspanningsvocht doorheen heb geschonken dat het spul kurkdroog is maar...etc.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 20 nov 2008 10:22

Dat is voor mij het enige nadeel van alle Crafts. Odlo b.v. stinkt veel minder snel. Die kun je wel een week aanhouden zonder te wassen!

cervelo111
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2008 10:59

cervelo111 20 nov 2008 10:55

Heren, er zit bij craft een vezel in dat juist het stinken moet tegen gaan ,let op wel bij de gewone uitvoering ,ik heb er geen last van.
Je moet altijd trappen om vooruit te komen

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 20 nov 2008 13:04

Ik sta open voor een geurtest hoor!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 nov 2008 16:27

six13 Freak schreef:Dat is voor mij het enige nadeel van alle Crafts. Odlo b.v. stinkt veel minder snel. Die kun je wel een week aanhouden zonder te wassen!


Bij mij in het dorp woont iemand die draagt zijn kleren wel een Jaar zonder te wassen. Hij vind niet dat het stinkt.... Ik wel
Afbeelding

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 20 nov 2008 22:27

Ik heb zelf ook craft bevalt me altijd wel goed moet ik zeggen. In het dagelijks leven heb ik ook altijd een thermo shirtje aan lekker warm maar dan wel een iets goedkopere bevallen ook goed. Alleen gaan waarschijnlijk wel minderlang mee.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 21 nov 2008 09:32

Ik heb vooral veel pro zero shirtjes en ze bevallen zeer goed. Maar voor de komende jaar wil ik een pro cool shirtjes (mouwloos) kopen voor de warme fietsdagen. Zijn ze goed?

Plaats reactie