Wat zeulen jullie allemaal mee?
Bandje, 2 Tacx wippers zitten in een Conti tasje onder 't zadel (heel klein, dus kan net).
Topeak Micro Rocket zit aan bidonhouder
In de achterzakjes gaat:
- speciale sportportomonnee met daarin huissleutels en 10 euro. Daar zit ook een kopie paspoort in met achterop wat gegevens zoals telnummer, bloedgroep, etc.
- wat eten (meestal ontbijtkoek)
- soms armstukjes indien het weer dat vereist
- telefoon (in druk & sluit zakje)
Topeak Micro Rocket zit aan bidonhouder
In de achterzakjes gaat:
- speciale sportportomonnee met daarin huissleutels en 10 euro. Daar zit ook een kopie paspoort in met achterop wat gegevens zoals telnummer, bloedgroep, etc.
- wat eten (meestal ontbijtkoek)
- soms armstukjes indien het weer dat vereist
- telefoon (in druk & sluit zakje)
in zadeltasje:
- binnenbandje
- minitooltje met kettingpons
- powerlink (maar dan van wippermann)
- telefoon
- wat geld
Verder een SKS Wesemann minipompje aan de bidonhouder, één of twee bidons met water / isostar, evt ontbijtkoek/repen/gels in de achterzak al naar gelang de tocht of training.
- binnenbandje
- minitooltje met kettingpons
- powerlink (maar dan van wippermann)
- telefoon
- wat geld
Verder een SKS Wesemann minipompje aan de bidonhouder, één of twee bidons met water / isostar, evt ontbijtkoek/repen/gels in de achterzak al naar gelang de tocht of training.
Zadeltasje met binnenband, bandenlichters en een inbussleuteltje.
Twee bidons (500 en 800).
Op de rug: telefoon in hoesje, oude sok met wat losgeld voor de pont en een tientje. Armstukken met daarin een pompje. Afhankelijk van het weer een regenjasje en/of los fleece-kolletje.
Sinds kort voor langere ritten een CamelBak (1,5 liter), doet gelijk dienst om telefoon in ritsje te stoppen.
Qua eten soms minibanaantjes of sultana of zo..
Twee bidons (500 en 800).
Op de rug: telefoon in hoesje, oude sok met wat losgeld voor de pont en een tientje. Armstukken met daarin een pompje. Afhankelijk van het weer een regenjasje en/of los fleece-kolletje.
Sinds kort voor langere ritten een CamelBak (1,5 liter), doet gelijk dienst om telefoon in ritsje te stoppen.
Qua eten soms minibanaantjes of sultana of zo..
Geen zadeltasje voor mij; aan de fiets enkel een drinkbus (0.75 of 1 l, al naargelang afstand & temperatuur) met iso-sportdrank; in achterzak: binnenband, wippertjes, wat repen (enkel bij lange/zware tocht), minipompje en gsm (laatste 2 enkel als ik alleen fiets: anders laat ik iemand anders dat extra gewicht zeulen )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Binnenband, tool, Bandenlichters, huissleutel in toolbidon
800ml bidon
of zomers 2 bidons met drinken en dan gaat de rest in een zadeltasje (altijd proppen)
In achterzak: telefoon in een harde hoes, wat geld, SKS puro black minipomp met daaromheen een stukje foam ter bescherming van achtervork als het wiel eruit moet.
En soms een regenjasje en bij langere tochten wat te eten; ontbijtkoek, muesliereep.
800ml bidon
of zomers 2 bidons met drinken en dan gaat de rest in een zadeltasje (altijd proppen)
In achterzak: telefoon in een harde hoes, wat geld, SKS puro black minipomp met daaromheen een stukje foam ter bescherming van achtervork als het wiel eruit moet.
En soms een regenjasje en bij langere tochten wat te eten; ontbijtkoek, muesliereep.
2 750ml bidons met daarin meestal een mix van sportdrank orange en citroen.
1 oude gebruikte tube opgevouwen met elastiek in middelste achterzak
1 vittoria pitstop busje.
1 co2 inflater achtig ding
1 bandenlichter om de tube makkelijker van de velg te krijgen
2 energie repen
1 gelamineerd papiertje met persoonlijke gegevens, zat bij een assos broek.
1 gsm (wat zou ik er met twee moeten? )
2 5 euro briefjes
eventueel:
1 minitool
1 opgevouwen windstopper bij variabel weer.
Dit alles met uitzondering van de bidons, in mijn 3 achterzakjes.
1 oude gebruikte tube opgevouwen met elastiek in middelste achterzak
1 vittoria pitstop busje.
1 co2 inflater achtig ding
1 bandenlichter om de tube makkelijker van de velg te krijgen
2 energie repen
1 gelamineerd papiertje met persoonlijke gegevens, zat bij een assos broek.
1 gsm (wat zou ik er met twee moeten? )
2 5 euro briefjes
eventueel:
1 minitool
1 opgevouwen windstopper bij variabel weer.
Dit alles met uitzondering van de bidons, in mijn 3 achterzakjes.
Triple is een bier...
- Supergrover
- Forum-lid HC
andromeda schreef:Appeltaart (of geld om te halen)
Spuitbus slagroom
C02 patronen (als de druk in de spuitbus te laag wordt, en dan wel die goedkope, niet die dure van SKS )
Geld (voor het pontje en cappucino)
GSM
Biba
ID card
Goed humeur
en mijn Fiets!
hahahahaha, Slagroom, das een goeie !!
maarre geen plakspullen? dus met een lekke band pomp jij regelmatig je bandje op met die patronen?
:p:p
Zo'n camelback snap ik echt niet. Stop dan gewoon ff bij een benzinestation om je bidons bij te vullen. Zo'n ding zit voor geen meter. 2 biba's vind ik ook enorm overdreven, ik rijd al minder dan 1x per 10.000 km lek dus als je een beetje kunt kans berekenen is de kans in een training van 80 km ongeveer 0,0064% dat je 2x op rij lek rijdt, zeker als je de buitenband goed controleert op scherpe steentjes/splinters.