Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Oude fietsen site

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 16 okt 2008 16:32

Sjieke spatbordjes ;) hoeveel kosten ze?
Mooie fiets verder :) , ben het wel met de verkoper eens dan 75 weinig geld is ; hij staat echt nog mooi in de lak !

Grtz.
Rubenio

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 17 okt 2008 01:47

Eigenlijk had je spatbordjes moeten kopen over de volledige lengte. Zo'n frame met spatbordoogjes schreeuwt erom. Bovendien heb je dan nog minder last van opspattend water.

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 17 okt 2008 02:09

Mooie winterfiets Joe, ik zou het bij regenachtig weer nog jammer vinden om er mee te fietsen. Tip: ik heb zelf exact dezelfde spatbordjes, en zorg dat je ze er na elke regenrit afhaalt, om het zand en ander vuil dat tussen de bevestigingsstukje en je frame is gekomen te verwijderen. Ik heb dat een winter niet gedaan (slechts om de twee weken, bij gemiddeld twee ritjes per week), en de lak is nu volledig weggeschuurd bij de contactpunten van het frame. Dat gebeurt dus echt snel! Verder zijn de spatbordjes goed voor het beetje opspattend water, zeker in combinatie met neopreen overschoentjes. Waar je wel last van krijgt is water op je kuiten (je achterspatbord loopt niet door naar de liggende kettingbuizen) en natte voeten bij langere ritten (voorspatbordje is voor mij niet langgenoeg).

Maar goed, klinkt heel negatief, voor verreweg de meeste ritjes waarbij het niet echt giet zijn de bordjes i.c.m. goede overschoenen ideaal. En het staat eens tuk mooier dan die opklapspatbordjes dei je aan je zadelpen klemt.

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 17 okt 2008 02:12

CamU schreef:... zorg dat je ze er na elke regenrit afhaalt, om het zand en ander vuil dat tussen de bevestigingsstukje en je frame is gekomen te verwijderen. Ik heb dat een winter niet gedaan (slechts om de twee weken, bij gemiddeld twee ritjes per week), en de lak is nu volledig weggeschuurd bij de contactpunten van het frame. Dat gebeurt dus echt snel! ...


Stukje tape moet dit ook kunnen voorkomen.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 17 okt 2008 17:57

Prachtige fiets! Strak in de lak nog en mooi slank staal.

Wat me opviel is dat er geen stelschroefjes in de achterpatten zitten. Is dat niet handig?

Over de spatbordjes
Misschien dat dit een verbeterd type is, maar ik heb deze spatborden ook gehad en niets dan ellende.

De bevestiging klemt met een aantal rubbertjes. Die gaat al snel draaien waardoor het spatbord aan loopt. De klemmetjes die op het spatbord zelf zitten kun je verstellen, maar rammelen in de praktijk snel los en breken na verloop van tijd af.

Daarnaast steekt het spatbord niet ver genoeg, waardoor rondvliegend zand van je wiel zo je rem in gaat.

Ik ben nu op zoek naar spatborden die je op het oogje kan monteren, zoals bij zo'n fiets ook past. Iemand een idee?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 17 okt 2008 19:26

Tyr W schreef:
Ik ben nu op zoek naar spatborden die je op het oogje kan monteren, zoals bij zo'n fiets ook past. Iemand een idee?


Ook van SKS;
http://www.velobest.nl/sks-chromoplasti ... ec86cb40d8

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 22 okt 2008 22:20

hey

ik heb ook nog een "oude fiets" in de garage hangen het gaat hier om een colnago

maar het type kan ik nergens vinden. Het gaat hier om mijn vaders ex race fiets waar hij destijds mee is gestopt . Ik denk dat hij ongeveer 25 jaar oud is

weet iemand het type ?
ps srr voor slechte kwaliteit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie