Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Moozes Typhoon

mark2009
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jul 2009 00:32

mark2009 05 mar 2010 23:18

Oeps, ... natuurlijk bedoel ik 12-27 achterkransen,...;-)
mark the ride

mark2009
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jul 2009 00:32

mark2009 04 apr 2010 19:17

Dit gaat 'm worden, ....
Gisteren naar Moozes in Meerhout gereden en de gelegenheid gehad om mijn kader te aanschouwen. Het kleurenschema is al gespoten, moet nu nog in de vernis en dan afbouwen!
Nog even geduld, ...!

[img=http://img339.imageshack.us/img339/7216/dsc02962o.jpg]
mark the ride

mark2009
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jul 2009 00:32

mark2009 11 apr 2010 22:54

... en dit is een week later het eindresultaat!!
Zes weken wachten op dit juweeltje was uiteindelijk de moeite waard!
De enige aanpassingen op het originele design zijn de Eastons en een effen wit Arione zadel!
De carbon 4ZA bidonhouders zijn voorlopig in bruikleen van wilermaat pikef.
Verbeterpuntje voor Moozes: geen korting of een tegemoedkoming, ...! Ondanks dat de levertijd met ongeveer één a twee weken overschreden was. Ook geen korting op de twee Conti's en twee binnenbanden die ik nog heb meegenomen. Toch jammer, gemiste kans.
Verder wel te spreken over Moozes Helmond, alhoewel ik vind dat de communicatie met de klant tijdens het wachten beter kan. Eigenaar heeft hart voor de zaak en verstand van fietsen.
Nu nog een FM zoeken in de buurt die de combinatie van Belgisch 'sticker' carbon (vooruit dan maar, ..) en Italiaanse finesse weet te waarderen. Enjoy!

[img=http://img151.imageshack.us/img151/1578 ... phoon1.jpg]


[img=http://img576.imageshack.us/img576/9189 ... phoon2.jpg]



[img=http://img132.imageshack.us/img132/103/ ... phoon3.jpg]
mark the ride

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2010 10:56

mark2009 schreef: Verbeterpuntje voor Moozes: geen korting of een tegemoedkoming, ...! Ondanks dat de levertijd met ongeveer één a twee weken overschreden was. Ook geen korting op de twee Conti's en twee binnenbanden die ik nog heb meegenomen. Toch jammer, gemiste kans.

Waarom zou je direct korting gaan geven als je fiets een week te laat is? De levertijd is altijd een richtlijn. Een ruime week overschrijding valt IMHO ruim binnen de marge.
Less is bore

mark2009
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jul 2009 00:32

mark2009 14 apr 2010 21:37

Peerke,
Natuurlijk blijft het stuurlint niet mooi wit, maar daar valt mee te leven, ..;-)
Eerst maar eens even lekker los op de Typhoon.
Heb 'm wel even in de verzekering gegooid; vezekerd tegen schade. Wel zo verstandig. Via AssurAce.

Stuur stond mijns inziens iets te horizontaal, ik heb hem een tikkie een hoek meegegeven, rusten mijn polsen in een rechte lijn met mijn onderarm op de shifters. Tevens mijn zadel een slag hoger gezet, ik heb het idee dat ik dan meer kracht kan zetten,... We gaan het meemaken dit weekend, het belooft mooi weer te worden!

En over die korting, daar kan ik kort over zijn: het is gewoon die -nare- Hollandse gewoonte om toch nog iets van de prijs af te krijgen ,...;-). Daar zat verder geen diepere bedoeling achter,...
mark the ride

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 15 apr 2010 15:31

Ik vind het echt niet zo abnormaal dat je een korting vraagt/krijgt wanneer je zo'n compleet nieuwe fiets koopt.
Ofwel konden ze toch op zijn minst pedalen of bidonhouders of die bandjes voor niks hebben meegegeven.
Ben er zelf ook binnengeweest toen ik op zoek was naar een nieuwe en deze norse houding deed voor mij meteen de deur terug dicht.
Maar, korting is natuurlijk geen verplichting!
Succes met je typhoon Mark! Knap is ie wel !

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 16 apr 2010 10:37

peerke1 schreef:Wat kost die verzekering nog mark,zit er aan te denken om mijn typhoon ook te verzekeren.
heb met de mijne overigens al 600 km gereden en ik moet zeggen rijdt zalig en wat meer
comfort als mijn alu boast.


Je kan je fiets bij Assurace maximaal tpt 1/2 weken na aanschaf nog verzekeren als nieuwe fiets. Anders moet hij getaxeerd worden als 2de hands. Mijne is ook verzekerd:)

eelcoz

eelcoz 16 apr 2010 10:44

Over die korting; als een verkoper bij 1 a 2 weken overschrijding al korting zou moeten geven, zijn hier op het forum een paar mensen die hun fiets binnenkort gratis mee kunnen nemen. Iets met Cervelo.;)

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 16 apr 2010 10:49

Sorry, maar ik vind die moozes fietsen echt geen porem. Wie is er trouwens op die naam "Moozes" gekomen...? In mijn ogen is dit echt een plakmerk, als je goedkoop wilt kan je deze frames ook bij andere shops zonder Moozes erop voor een stuk minder krijgen.
Maar goed, smaken verschillen.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Plaats reactie