Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

2968 gram

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2008 01:47

Ja en wat zegt die 25k mij? Een racefiets is voor mij een koersfiets en dat is dit niet. Hier kan je geen criterium of etappekoers mee rijden, hoe licht de coureur ook is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

-divo-
Forum-lid

-divo- 09 sep 2008 03:52

Deze fiets werd op de beurs gepresenteerd als aardigheidje.
Weet je op de beurs heb je rariteiten net als op de kermis vroeger. Vrouw met baard, kip met twee koppen, schaap met zes poten, meid met 3 tieten. Zo moet je deze fiets ook zien . . .

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 13:22

[quote=""pk0r""]Günter uses different tires and a different chain as these wear out too fast. Other than that the bike remains unchanged. I am sure he'd gladly let you accompany him on his trips for a week to come and see yourself - but beware: that guy is fast.[/quote]
[quote=""pk0r""]Just to clarify things a little bit as Günter had just been calling me as he has not been perfectly happy with the remark of the 1000km: the text states up to 1000km, so it should be relatively clear that this cannot be taken as his average mileage or that he would be doing 52,000km a year. Fact is he has been riding over 25,000km last year, the SPIN has already seen 13,000km since last year's Eurobike and the new configuration incl. the wheels over 2,000km so far. So don't take this as an stumbling block.[/quote]
Afbeelding
http://weightweenies.starbike.com/forum ... hp?t=40375
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid

perik 09 sep 2008 13:31

Dat de fiets op Eurobike wordt gepresenteerd betekent m.i. dat hij daar als show-object wordt neergezet. Hier hoort volgens mij ook bij dat we worden uitgenodigd om erover te discussieren. Dus het argument dat het zijn fiets is en zijn persoonlijke voorkeur, waardoor er geen commentaar op geleverd zou mogen worden, gaat niet op. Overigens hardstikke leuk voor de beste man dat hij er 25k per jaar op rijdt, zo zonder bidonhouder en met alu cassette. Voor mij is het allemaal een beetje te spartaans en fragiel.

tarzander
Forum-lid

tarzander 09 sep 2008 13:33

@de zwarten

Jij vindt toch dat die fiets gezien/gekoesterd/bewonderd mag worden, maar dan mag een ander toch de fiets wel om verafschuwen/afkraken?

Ik vind het persoonlijk een erg mooi frame, met een SRAM Red-groepje, een Flitezadel en een paar steviger wielen zou ik er zo mee gaan rijden.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2008 13:50

Amclassic-fan schreef:Een racefiets is voor mij een koersfiets en dat is dit niet.

Dat is de essentie van de discussie niet. Ik heb niets tegen discussieren, maar wel tegen het niveau van:
- voor mij is een koersfiets zus en zo en dit is dus daarom niet goed.

Ik kan zo 100 van die commentaren bedenken, maar wat levert het op? Een voorbeeldje:

1. Daar valt niet op te rijden want ik weeg 90kg.
2. Dat is geen koersfiets want ik train niet met tuben. Hij moet dan een reservetube meenemen, en dat weegt weer 200g
3. Daar kan je niet mee over de kasseien rijden.
4. enzovoort.

Draagt helaas niets bij aan de discussie.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 14:02

perik schreef:Dat de fiets op Eurobike wordt gepresenteerd betekent m.i. dat hij daar als show-object wordt neergezet. Hier hoort volgens mij ook bij dat we worden uitgenodigd om erover te discussieren. Dus het argument dat het zijn fiets is en zijn persoonlijke voorkeur, waardoor er geen commentaar op geleverd zou mogen worden, gaat niet op.

Leg je mij nu woorden in de mond? Nergens zeg ik dat er om die redenen geen commentaar mag zijn. Wel stel ik dat het om die redenen - het is zijn fiets, zijn persoonlijke voorkeur - onzin is om te stellen dat hij maar eens een fiets moet bouwen van 4,5 kilo met STI, twintig versnellingen en een gewoon zadel waar iedereen op kan rijden en waarmee gesprint kan worden.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 14:11

Kun je onderbouwen waarom de onderdelen in jouw ogen "niet eens op elkaar afgestemd" zijn?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2008 14:14

MackersV2.0 schreef:@ de zwarten
Dus jij gaat nu bepalen welke argumenten geschikt zijn voor een discussie?

Ik weiger het negativisme te cultiveren telkens er iets grensverleggends op het forum verschijnt. De negatieve reacties zijn telkens bedoeld om zichzelf te profileren als een kenner en vooral alles af te breken omdat het niet voor in de eigen winkel past/onwetendheid/jaloezie/vooringenomenheid.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 09 sep 2008 14:14

Veel geld, kopen en opschroeven? Als ik via de links van timo doorlees klopt dat iig niet.
Roues Artisanales.com

[img=http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/lew/704g_2.jpg]

perik
Forum-lid

perik 09 sep 2008 14:20

@Timo, mijn reactie was niet speciefiek op jou gericht.

De zwarten, als je negatieviteit niet wil cultiveren zou je bijvoorbeeld eens de reacties op een fatsoenlijke manier kunnen behandelen ipv ze neer te zetten als "omdat het niet voor in de eigen winkel past/onwetendheid/jaloezie/vooringenomenheid". Ieder heeft toch recht op zijn mening? Zoals anderen al zeiden: daarvoor is dit een discussieforum. Ik vind je reactie eerlijk gezegd potsierlijk.

Plaats reactie