Alles over vakanties op én met de fiets

luik bastenaken luik

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 10 aug 2008 17:47

n kort verslagje:
gister de 235km gereden met 4 fietsmaten (m/v) en zeker weer genoten, vooral van het zeer fraaie fietsweer.
jammer dat juist de Rosier was weggevallen, maar desondanks was t opnieuw een goed georganiseerde tocht.
wij hebben er een heel dagje uit van gemaakt, zonder ons te concentreren op gemiddelde snelheid.
's ochtend om ca3.00u thuis vandaan vertrokken (Randstad), bij aankomst in Luik rustig aan omgekleed, gemeld bij de start en om ca. 6.15u van start gegaan.
bij terugkomst in Luik een douche en een pintje genomen, heerlijk uit eten geweest en naar huis teruggereden.
vandaag wat relaxte kilometers uitgefietst; om van de week weer fris verder te kunnen gaan.
onderweg 2x wat malheur gezien; een valpartij in een bocht met een gewonde (bloed op hoofd en armen) en een valppartij(tje) in een afdaling (geen verwondingen gezien).
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 10 aug 2008 17:58

Gerucht : Schijnbaar waren er wegwerkzaamheden op de Rosier ( in afdaling , linksaf naar La Gleize , was de weg al jaren slecht in het begin) en was dus niet de rommel de reden van het niet op mogen van de Rosier en Vecquee.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

webpo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2008 17:59

webpo 10 aug 2008 18:11


reba
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2007 09:54

reba 10 aug 2008 20:45

Voor de 4e keer gereden, 3x Le champion en 1 x Organisatie vanuit Tilff. Het was weer geweldig, prima weer, goed uitgepijld en prima verzorging. Het enige minpuntje blijft om na 235 km weer luik in te rijden en proberen heelhuids aan te komen bij de Holiday inn.

Groeten
Rene Baremans
http://www.renebaremans.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ruwepit
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2007 23:24

ruwepit 10 aug 2008 21:43

Mijn eerste L-B-L, überhaupt mijn eerste "klassieker". Na jaren marathons en kwart triathlons, nu deze uitdaging. Als eerste mijn complimenten aan de organisatie, ik vind het super en wat een inzet van al die, neem ik, aan vrijwilligers, petje af! Na het chaotische ontbijt bij het Holiday Inn, om 5 uur moest alles nog klaar gezet worden, zodat we de geplande start om 6 uur niet haalden. Om 6:45 gingen we vol goede moed op pad, de toon werd meteen gezet in de eerste klim van "slechts" 7 % max. Mijn maat klom niet lekker nog ff op hem gewacht maar op de Kin weer los. Verder "alleen" gereden en wat ging het lekker, klimmen ging super, hoewel ik na een training in Limburg toch redelijk in mijn piepzak zat over het klimmen. Ter hoogte van Bastogne een klein dipje, van het "vlakke deel" naar Bastogne weinig gemerkt bleef op en afgaan! De dip weggewerkt met twee rijstepapjes, bedankt mevrouw van de organisatie:), goed gedronken beetje gezeten en een gelletje erin. Op naar de Wanne, wat een kl.... end is dat zeg maar ook hier toch nog een soort van cadans gevonden, lekkere afdaling ook daarna (not), pfffff. Hierna kwam mijn grootste vrees de Amermont, geen probleem super trots opmezelf, op naar de Redoute. Ooh ooh wat er tussen zat is niet echt goed voor de benen. Ik begin met papbenen na 200 km aan deze scherprechter, op het kleinste verzetje dat ik heb 32x26 naar boven ff gestopt en weer verder, staand klimmen gaat al niet meer de benen zitten vol, 50 meter voor de top val ik om, de pijp is leeg, K......#$@%$%$%$####. Toch gun ik mezelf een appeltje. Hierna naar Luik, o ja nog een klimmetje van 6% maar dat is nu kinderspel, en gaan als een speer rond de 35-40 in het uur, psygologisch vergelijk ik dit met het opdraaien van de Coolsingel in de Rotterdam marathon, na de Redoute nog ff knallen want het is gedaan. Na 9:24 uur netto fietstijd op de 235 km heeft deze debutant zijn eerste klassieker erop zitten...............ik denk dat er nog wel meer volgen. Allen weet mijn vrouw dat nog niet hahaha........

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 10 aug 2008 22:08

Wat voor 'n tijden hebben jullie allemaal gereden? Ben benieuwd!

Ik heb de 237km gereden in 7uur en 47minuten. (netto 7u40m) Ben tevreden!!

Het ongeluk onderaan de snelle afdaling van de Wanne heb ik ook gezien, zag er allemaal niet goed uit. De beste jongen is waarschijnlijk vol geschept van links op de doorgaande weg. Wat me opviel is dat daar nu juist geen regelaars stonden! Het plekje waar het mijns inziens het hardste nodig was....

Verder mooie dag gehad:D

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2008 22:42

@Martijntijn
Als ik 237km met en gem. van 30,5 rij zou ik ook nieuwsgierig zijn ;-)
Maar goed het was 9.15 ( maar ik weet bijna zeker dat ik je vader had kunnen zijn en 20kg meer weeg)

386i
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 okt 2007 19:49

386i 10 aug 2008 22:48

Echt ongelooflijk van de organisatie zo een risico in te bouwen in die bewuste afdaling van de wanne, was de stoque dacht ik die we halverwege afdaalden. Een seingever was op die plek zeer gewenst, een schril contrast met de sean kelly classic een week eerder zeker voor de 7 euro inschrijving aldaar en de prima bevoorrading, ook aan seingevers geen gebrek waar nodig.
LOOK 386I

henk-jan
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2008 23:58

henk-jan 11 aug 2008 00:38

De organisatie?
Volgens mij zijn sommige deelnemers degene die een risico bewust aangaan.
Voor hun is het een wedstrijd en geen toertocht.
Ik heb ook deze rit genoeg voorbeelden gezien van maloten die denken er geld mee te kunnen verdienen aan een snelle tijd.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1830
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 11 aug 2008 02:40

Als ik dan die gemiddeldes lees zo her en der, denk ik ook wel eens: zijn wij dan zo slecht?, zijn wij oude mannen?,
zijn wij dan de echte officiële wielertoeristen?, of ze iets om zich heen zien van de mooie natuur die we toch allemaal hebben mogen doorkruisen op deze mooie dag?, of overdrijven hun gewoon een beetje?
Luik zelf valt natuurlijk wel wat "grijs" uit. Zelf heb ik de 170 km gefietst, een fantastische route, ook de aanpassingen waren goed, en de organisatie en verzorging waren ook goed.
Natuurlijk kan het altijd beter wat betreft waarschuwen bij gevaarlijke afdalingen, bochten enz.
Maar iedereen weet ook dat wanneer je een behoorlijke klim voor je pedalen krijgt, dat je dan ook een behoorlijke afdaling erachteraan krijgt, dan is het vanzelfsprekend opletten geblazen.
Wat dat harde fietsen van sommige fietsers betreft en die net doen of ze zowat prof zijn, daar kan ik m'n eigen wel een klein beetje bij voorstellen.
Vaak zijn ze met een groepje die niet voor elkaar onder willen doen, ze zijn zonder meer vrij goed geoefende atleten,
en het parcours heeft natuurlijk naam, en wekt dan ook een soort adrenaline op, en een soort competitievorm.
Zo'n klassiekers liggen ook niet elke dag voor het oprapen, en het parcours leent zich ervoor.
Ieder beleeft de tocht op zijn eigen manier, ook de fraai ogende mensen met oude fietsen en mensen met behoorlijke verpakkingen meeslepend op hun rug of fietsdrager, schitterend.
Neemt niet weg dat soms de "snelheidsduivels" het wel eens verpesten voor de "echte" toeristen.
Dan denk ik aan: Door het rood fietsen, ook gewoon midden in Luik, gewoonweg triest.
Het weggooien van rotzooi langs de wegkant. Ze kunnen het afval ook netjes bijhouden tot de volgende rustpauze om het daar te deponeren in een vuilniszak, als ze al rust nemen.
Straks mogen we niet over de Rosier en Vecquée, met al die rotzooi in de berm die de gemeente op moet ruimen.
Dit was geloof ik (gelukkig nog) niet de oorzaak waarom dit jaar deze twee schitterende stukken niet in de route zaten.
De snelle mannen wanen zich op zo'n dag ook even ofdat ze een "echte profwielrenner" zijn, ook die beleven natuurlijk een fantastische dag.
Kortom ieder beleeft deze geweldige happening op zijn eigen manier en laten we elkaar allemaal respecteren en in zijn waarde laten, MAAR veiligheid voor alles.
Ik en mijn maten hebben gisteren in ieder geval enorm genoten van dit feest, ook zo leuk dat ze weer zo'n goed weer hadden besteld, klasse.
Bikers are not alone

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 aug 2008 11:37

[quote="386i"]Echt ongelooflijk van de organisatie zo een risico in te bouwen in die bewuste afdaling van de wanne, was de stoque dacht ik die we halverwege afdaalden. Een seingever was op die plek zeer gewenst, een schril contrast met de sean kelly classic een week eerder zeker voor de 7 euro inschrijving aldaar en de prima bevoorrading, ook aan seingevers geen gebrek waar nodig.[/quote]

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoording!

Als het een cyclo was geweest dan was een seingever op die plaats gewenst geweest, dit is echter een toertocht en lijkt het mij niet nodig met hoge snelheid links van de weg deze onverzichtelijke bochtjes te pakken!

Iets wat vele deden, in mijn ogen onverantwoordelijk gedrag!
Dat risico neem je op deze manier zelf en kun je niet op de organisatie afschuiven.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 aug 2008 11:44

Precies, je bent natuurlijk altijd zelf verantwoordelijk voor je gedrag op de fiets. Als je een bocht niet kunt overzien zul je er dus gewoon wat voorzichtiger in moeten gaan. Dat kost je over de hele dag genomen al snel 20 seconden dus ik begrijp dat het een zwaar offer is. ;) Maar voor je eigen gezondheid en die van andere is het toch wel een goed plan.

Plaats reactie