Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 aug 2008 14:47

Scepticus schreef:Werkt niet buiten België

Welke Belg zet het op youtube? ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

furk
Forum-lid

furk 14 aug 2008 16:14

Van de nos-site geplukt:

'Stuurfout' renner Huizenga
Baanrenner Jenning Huizenga moet zijn positie op de fiets enigszins aanpassen. Een jurylid meldde donderdag tijdens de training op de olympische piste dat het triatlonstuur op de fiets van de achtervolger niet voldoet aan de richtlijnen.

Huizenga trainde de laatste tijd met een stuur dat na verschillende testen in windtunnels in een licht hellende positie naar voren was gemonteerd. In die houding, met minder luchtweerstand, zou hij 2 tot 3 seconden kunnen winnen.

Een jurylid wees de ploeg er op dat daarmee de regels worden overtreden. Huizenga rijdt vrijdag de kwalificaties van de individuele achtervolging
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik dacht dat je onderarm/bovenarm alleen in een hoek moesten liggen. Een beetje naar beneden of naarboven zou toch niet uit mogen maken?

foosho
Forum-lid

foosho 15 aug 2008 14:40

't Baanwielrennen is een behoorlijk deceptie voor Nederland tot nu toe.. :(

tarzander
Forum-lid

tarzander 15 aug 2008 15:31

Het stuur van Jenning was wel grappig, gewoon dubbele ligpatten voor de armen, zodat ie nog steeds in een diepe hoek kan zitten. Alleen valt z'n tijd toch enigzins tegen (met gevoel voor understatement ;))
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

raphael
Forum-lid

raphael 15 aug 2008 20:36

53x11 schreef:
Scepticus schreef:Werkt niet buiten België

Welke Belg zet het op youtube? ;-)

Deze staat op Youtube

niet de hele rit, wel een mooie samenvatting

http://www.youtube.com/watch?v=PK3mQ28sEC8

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 16 aug 2008 22:14

Foosho schreef:'t Baanwielrennen is een behoorlijk deceptie voor Nederland tot nu toe.. :(

Eerlijk gezegd vind ik het dramatisch! Wat een afgang tot nu toe. Mulder is niet sterk genoeg en zeker niet tactisch! Als hij in het wiel van de Rus blijft, rijdt hij een andere koers dan nu. Nu zat hij in het gedrang en wilde geforceerd binnendoor, met een terechte diskwalificatie tengevolge. Bos mist zelfvertrouwen en blijkbaar snelheid.

Het is dat ik wist dat Schep in de puntenkoers mee zou doen maar ik heb hem niet of nauwelijks gezien. Wel heb ik enorm genoten van deze koers.
Ongelofelijk wat reed Juan Llaneras super! hij bleef gaan. Een terechte winnaar!
Wat Huizenga aan het doen was weet ik niet. Een groot talent maat laatste worden is wel erg slecht.

Ik vraag me toch af wat de Nedelanders in de voorbereiding hebben gedaan?
Gerardo

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 16 aug 2008 23:53

ever schreef:Ik zie toch wel wat meer medaillekansen hoor, wat te denken van:
atletiek - Lorna Kiplagat
dressuur - landenwedstrijd & individueel (v. Grunsven)
zwemmen - Veldhuis
beachvolleybal - Schuil & Nummerdor
roeien - v. Eupen & vd Kolk
Misschien zorgt Zonderland bij het turnen nog voor een stuntje en wie weet laten de fietscrossers (BMX) nog wat zien...

Wat is hier nog van over ?????? Voetballen??? Ook al niks.
Kiplagat? Geen enkele kans gehad.
Dressuur? Hoogstens Zilver.
Zwemmen? Hopelijk een medaille voor Veldhuis op de 50 m. Goud?? Niet waarschijnlijk.
Beachvollleybal? Nop.
Roeien. Kansen.
Zeilen Kansen
Wielrennen??? WIE ??? Oh WIE ?? Superfietsen, wereldkampioenen en toch helemaal NOP!
IK zet mijn geld in op de Hockeyers, zeilers en roeiers.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 aug 2008 01:02

Ik zou m'n geld maar inzetten op de zeilers, die hebben namelijk al gegarandeerd zilver. De beachvolleyballers gingen vandaag makkelijk door naar de volgende ronde, dus daar is weinig reden tot negativiteit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 aug 2008 01:20

Gerardo schreef: Ik vraag me toch af wat de Nedelanders in de voorbereiding hebben gedaan?

Ik ook. Er is echt sprake van collectief falen. Vooraf had ik gehoopt op 4 tot 5 medailles maar ze gaan er niet één halen.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 17 aug 2008 17:11

Amclassic-fan schreef:Ik zou m'n geld maar inzetten op de zeilers, die hebben namelijk al gegarandeerd zilver. De beachvolleyballers gingen vandaag makkelijk door naar de volgende ronde, dus daar is weinig reden tot negativiteit.

Nou, de roeiers hebben het wel heel goed gedaan!
Zeilers ook.
Beachvolleyballers.... de vrouwen zijn er toch uit? De mannen???? Door ? Heb ik even niet gevolgd. Ik hoop op succes voor hen. Van het fietsen op de baan mogen we evenveel verwachten als op de weg. Vanochtend hoorde ik dat ze zich zelf weinig kans toedelen en gezien de povere resultatten en pech zal het ook wel zo uitkomen. Tenzij Bos een opleving vertoont. Maar over de grote lijn presteren zij abnormaal slecht. Te vroeg gepiekt? Net als de zwemmers?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2008 17:17

Hoi,

Nou Bos pakt toch die 2 sprints van vandaag. Mooi commentaar van Theoke voor de 2 ritten van vandaag: 'die tickets naar China waren echt weggegooid geld' en 'ik fiets als een krant'. Als een krant......maar dan toch wel de speciale editie en met spoed :D

De sprints waren niet subliem en met volle overmacht maar het geeft de burger toch weer moed. Niemand heeft ooit gezegd dat het allemaal makkelijk zou gaan ;)

Nu ik toch weer die laatste sprint van Bos zie.......moehaaaaa. Hij duikt echt op 1,5 ronde voor de finish naar beneden en drukt vervolgens die Fransoos prachtig naar buiten. Ik denk dat het deze was die hem deed winnen. Toch iets meer dan gewoon dus.

Jammer voor Terpstra met zijn twee gebroken spaakbenen. Ongeluk zit weer in een klein hoekje.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bikebaron
Forum-lid

bikebaron 17 aug 2008 18:29

Ben ook benieuwd wat "onze" fietscrossers er van gaan maken.

Plaats reactie