havana schreef:@ interesantor
Maarten Ducrot
-
- Forum-lid
Whoops, typo'tje
Aan dat beenritme heb ik me ook mateloos geërgerd. Eerst heel hoog opgeven over hoe goed 100-110 rpm wel niet is en dat vervolgens weer nuanceren zodra Schumacher won.
Herbert: "Aan Cancellara kun je zien dat je tegenwoordig 100 of zelfs meer omwentelingen moet trappen om een tijdrit te kunnen winnen"
(.... even later, toen Schumacher gefinished was)
Herbert: "Zo zie je maar weer; het kan dus ook in een volledig andere cadans".
Dit is toch gewoon ZIELIG, al je ZO slecht commentaar geeft. Herbert maakte het wel enigsinzs goed door te zeggen dat het voordeel van veel RPM is dat je het langer kunt volhouden. Gezien de lengte van de tijdrit (kort!) is het lage RPM dus wel te verklaren.
De ontwikkeling in wielerland is toch wel gegaan van stoempen > Armstrong 100 rpm > meedere wegen naar Rome. Dát had Herbert moeten vertellen en hij had na de finish meteen zijn gelijk kunnen aantonen.
Aan dat beenritme heb ik me ook mateloos geërgerd. Eerst heel hoog opgeven over hoe goed 100-110 rpm wel niet is en dat vervolgens weer nuanceren zodra Schumacher won.
Herbert: "Aan Cancellara kun je zien dat je tegenwoordig 100 of zelfs meer omwentelingen moet trappen om een tijdrit te kunnen winnen"
(.... even later, toen Schumacher gefinished was)
Herbert: "Zo zie je maar weer; het kan dus ook in een volledig andere cadans".
Dit is toch gewoon ZIELIG, al je ZO slecht commentaar geeft. Herbert maakte het wel enigsinzs goed door te zeggen dat het voordeel van veel RPM is dat je het langer kunt volhouden. Gezien de lengte van de tijdrit (kort!) is het lage RPM dus wel te verklaren.
De ontwikkeling in wielerland is toch wel gegaan van stoempen > Armstrong 100 rpm > meedere wegen naar Rome. Dát had Herbert moeten vertellen en hij had na de finish meteen zijn gelijk kunnen aantonen.
-
- Forum-lid
Op GeenStijl zijn de meningen ook verdeeld:
http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
-
- Forum-lid
Het is zoals het altijd is.
Wie staan er weer aan de wal?????
Wie staan er weer aan de wal?????
-
- Forum-lid HC
De wereld is inderdaad aardig verdeeld, als je geen bal verstand hebt van fietsen is Ducrot nog te pruimen (goed in oeverloos zwetsen... kennelijk wordt dat van een commentator verwacht).
Als je ook maar enig benul van wielrennen hebt is zijn commentaar echt tenenkrommend. Weinig inzicht in techniek en ook niet al teveel in het koersverloop (is ook niet vreemd, een dergelijk gebrek aan komt ook niet van vandaag op morgen, als je als prof je fiets al niet bijster interessant vindt zal ook nooit meer iets worden maar pretendeer dan ook niet dat je er verstand van hebt).
Voor mij is olaf mol nog steeds de beste Nederlandse commentator. Kan van iets met weinig spanning toch een leuk evenement maken en zijn kennis van de materie is echt onverslaanbaar.
Als je ook maar enig benul van wielrennen hebt is zijn commentaar echt tenenkrommend. Weinig inzicht in techniek en ook niet al teveel in het koersverloop (is ook niet vreemd, een dergelijk gebrek aan komt ook niet van vandaag op morgen, als je als prof je fiets al niet bijster interessant vindt zal ook nooit meer iets worden maar pretendeer dan ook niet dat je er verstand van hebt).
Voor mij is olaf mol nog steeds de beste Nederlandse commentator. Kan van iets met weinig spanning toch een leuk evenement maken en zijn kennis van de materie is echt onverslaanbaar.
Ducrot: "Frank Hoste"
Dat is nu al de 2e keer deze week...
[edit]
Eerste goede opmerking van Ducrot:
(over Evans): "Ik word toch wel een beetje moe van die man"
Dat is nu al de 2e keer deze week...
[edit]
Eerste goede opmerking van Ducrot:
(over Evans): "Ik word toch wel een beetje moe van die man"
Tsja, ik herinner mij Steve Rooks nog als co-commentator naast Smeets. Dan ben je echt heel blij met Maarten Ducrot. Maar sowieso hoor ik hem wel met plezier. De vraag is of Dijkstra en Ducrot er zitten voor die 0,5 % kijkers die iets van fietsen weten of voor de massa die er totaal niets van weten en in een jaar enkel de Tour zien. Ik vrees die laatste groep en die bedienen ze prima.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Smeets had het eergisteren in de avondetappe een paar keer over zijn gast "Kees van Kooten" terwijl hij toch echt tegenover WILLEM van Kooten zat. Dat is pas lullig
fietsen doe ik net als een prof,
-
- Forum-lid
Ik krijg werkelijk het idee dat de enige en echte kenners hier op de site zitten.
Mensen , neem kontakt op met de NOS.
Mensen , neem kontakt op met de NOS.