boogie extreme
[quote="Bottecchia"]Ik heb de route nog even bekeken. Het zal er wel op neerkomen dat we de Haute Levée, Rosier en Vecquée op onze buik kunnen schrijven. Dat zijn immers ook de beklimmingen die de afgelopen periode in andere tochten niet mochten worden opgenomen.
Jammer, maar het is helaas niet anders. Waar ik wel een beetje van baal is dat ze niet gewoon even precies aangeven welk stuk er precies uit is en wat we er voor terug krijgen. Het is mijn bedoeling om de 235km te rijden maar ik wil dan wel een volwaardige route en niet een stuk over hoofdwegen om aan het aantal kilometers te komen. [/quote]
Het zuidelijkse stuk , dus de 3 die je zelf al aanhaalt .
230 km route zal aanzienlijk wijzigen, het meest zuidelijke deel van de route op Belgisch grondgebied zal komen te vervallen en de route zal worden uitgebreid op Nederlands grondgebied, de beklimming van La Redoute zal echter behouden worden.
Jammer, maar het is helaas niet anders. Waar ik wel een beetje van baal is dat ze niet gewoon even precies aangeven welk stuk er precies uit is en wat we er voor terug krijgen. Het is mijn bedoeling om de 235km te rijden maar ik wil dan wel een volwaardige route en niet een stuk over hoofdwegen om aan het aantal kilometers te komen. [/quote]
Het zuidelijkse stuk , dus de 3 die je zelf al aanhaalt .
230 km route zal aanzienlijk wijzigen, het meest zuidelijke deel van de route op Belgisch grondgebied zal komen te vervallen en de route zal worden uitgebreid op Nederlands grondgebied, de beklimming van La Redoute zal echter behouden worden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Leuke tocht!
plus: organisatie, verkeersbegeleiding, geringe drukte, parcour door nl, borg zonder morren terug (geen reclamepakkert), het weer
min: kleur routebordjes (onopvallend), parcour door belgië, prijs
Volgend jaar weer!
plus: organisatie, verkeersbegeleiding, geringe drukte, parcour door nl, borg zonder morren terug (geen reclamepakkert), het weer
min: kleur routebordjes (onopvallend), parcour door belgië, prijs
Volgend jaar weer!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 30 jul 2008 18:01
Het was inderdaad een mooie tocht! Enige minpuntje blijf ik het inschrijfgeld i.r.t. gebodene vinden. En de site functioneert niet naar behoren.
Maar goed, zal er volgend jaar wel weer bij zijn.
Maar goed, zal er volgend jaar wel weer bij zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30
Een mooie tocht! Ongeveer 30 km in het wiel gereden van Boogerd, zijn broer en twee jongens van Van Vliet. Dat maak je niet iedere dag mee, en maakte deze dag al geslaagd!
Daarnaast het zonnetje erbij en op het eind van het seizoen nog even de redoute meegepakt!
De bordjes waren inderdaad soms wat onduidelijk, maar dan blijft er wat over om volgend jaar te verbeteren! Ben ik er weer bij!
Daarnaast het zonnetje erbij en op het eind van het seizoen nog even de redoute meegepakt!
De bordjes waren inderdaad soms wat onduidelijk, maar dan blijft er wat over om volgend jaar te verbeteren! Ben ik er weer bij!
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Inderdaad, het was een mooie toch! En zwaar! Jammer dat het parcours op het laatste moment gewijzigd moest worden, en ik ben het met bovenstaande eens dat de routebordjes in bruin niet goed zichtbaar waren. Hierdoor zijn we nog even verkeerd gereden in Belgie, maar een telefoontje met het thuisfront bracht ons snel weer op de route. Ik heb genoten.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Goh, nog weinig reacties, zeker gelet op de golf van kritiek verleden jaar na de challenge.
Leuke route, maaar.....
Slechte bewegwijzering, bordjes of niet of op onlogische plek
wie verzint er groene bordjes met witte letters (vooral tegen een groene achtergrond van bomen)
Was het niet mogelijk om ondanks de korte voorbereidingstijd de route in België iets anders te maken? nu was het heen en terug dezelfde route
de Sprimont naar beneden terwijl er grote groepen omhoog gaan is niet echt handig.
Bij de eerste afdaling lag er onderaan veel grind (welke gek van de gemeente dit bedacht heeft? is wat mij betreft poging tot doodslag). Ben benieuwd hoeveel er hier kiezels hebben gehapt. Als de organisatie de kiezels niet weg kon laten halen dan zou een waarschuwingsbord wel op zijn plaats zijn!
Omdat ik vroeg terug was, ging de logistiek bij Landal nog wel, maar kan me voorstellen dat het later in de middag mis is gegaan, want: slechte aanduiding, bikechip retour in trechter, weinig fietsstalling etc.
Het was niet mijn dag, begin ging goed, reed snel en klimmen gingen goed. Miste de afslag naar Sprimont en samen met een andere NL kwam ik in Verviers uit
op terugweg weer bordjes gemist en met een groep in Chaudfontaine terecht gekomen. Toen had ik er genoeg van en ben via Luik naar Maastricht en Valkenburg gereden. De spreaker gaf aan dat ik de 235 gereden had (in record tijd van iets meer dan 4 uur, lol). Ik neem aan dat ik van de lijst geschrapt wordt, want heb toch enkele matten gemist. En zo nee, dan weten we ook wat de lijst waard is.
Ik heb geen moeite met inschrijfgeld, maar nu was het €35 voor een banaan (en een t shirt)
Leuke route, maaar.....
Slechte bewegwijzering, bordjes of niet of op onlogische plek
wie verzint er groene bordjes met witte letters (vooral tegen een groene achtergrond van bomen)
Was het niet mogelijk om ondanks de korte voorbereidingstijd de route in België iets anders te maken? nu was het heen en terug dezelfde route
de Sprimont naar beneden terwijl er grote groepen omhoog gaan is niet echt handig.
Bij de eerste afdaling lag er onderaan veel grind (welke gek van de gemeente dit bedacht heeft? is wat mij betreft poging tot doodslag). Ben benieuwd hoeveel er hier kiezels hebben gehapt. Als de organisatie de kiezels niet weg kon laten halen dan zou een waarschuwingsbord wel op zijn plaats zijn!
Omdat ik vroeg terug was, ging de logistiek bij Landal nog wel, maar kan me voorstellen dat het later in de middag mis is gegaan, want: slechte aanduiding, bikechip retour in trechter, weinig fietsstalling etc.
Het was niet mijn dag, begin ging goed, reed snel en klimmen gingen goed. Miste de afslag naar Sprimont en samen met een andere NL kwam ik in Verviers uit
op terugweg weer bordjes gemist en met een groep in Chaudfontaine terecht gekomen. Toen had ik er genoeg van en ben via Luik naar Maastricht en Valkenburg gereden. De spreaker gaf aan dat ik de 235 gereden had (in record tijd van iets meer dan 4 uur, lol). Ik neem aan dat ik van de lijst geschrapt wordt, want heb toch enkele matten gemist. En zo nee, dan weten we ook wat de lijst waard is.
Ik heb geen moeite met inschrijfgeld, maar nu was het €35 voor een banaan (en een t shirt)
Ik heb op de 150 km een mooie dag gehad. Mooie route, alleen wel een beetje jammer dat we een stuk 2 keer gereden hebben door het in tegenovergestelde richting nog een keer te nemen, maar dat zal ongetwijfeld aan de last minute routewijziging gelegen hebben. Gelukkig geen bordjes gemist. Erg mooie en zware finale waarin ik nog nooit zoveel af heb moeten zien en andere fietsers heb zien lopen. Volgend jaar ongetwijfeld weer
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik heb gisteren de lange afstand gereden. Je kon vooral 's morgens merken dat het al september was want het was koud. Zeker bij de wat langere afdalingen in België. Brrr...wat koud!
Daar moest ondermeer de Trasenster worden beklommen. Een leuke verrassing want dat vind ik een mooie beklimming. Het zonnetje kwam daar lekker door en je kon daar een kanon afschieten zonder iemand te raken. Een traktatie op de zondagochtend. De andere wat langere beklimmingen op het eerste stuk België ken ik niet van naam maar die bevielen me ook wel. Als het maar lang en niet al te steil is ben ik in m'n element.... :d
Verder was de rit door België een teleurstelling. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je als organisatie vlak van te voren te horen krijgt dat je voor een gedeelte van het parcours geen toestemming krijgt. Al was het niet de eerste tocht die dit de afgelopen periode is overkomen. Misschien toch zelf even iets assertiever zijn? Nu was er daar waarschijnlijk niets meer te regelen wat betekende dat het een beetje een héén en weertje naar de Redoute was geworden. Zo moest je ook weer afdalen over de eerder genoemde Trasenster maar daar was het inmiddels behoorlijk drukker. Afdalen over slecht wegdek met veel tegemoetkomende fietsers en ander verkeer is echt geen goed idee.
Verder nog een aantal stukken over de provinciale wegen wat weer voor irritatie bij sommige automobilisten zorgde. Het is niet leuk fietsen en het verkeer heeft er last van. Daar wordt niemand beter van. Punt van kritiek ook voor een aantal deelnemers dat daar dan toch gewoon de volledige rijbaan in beslag meent te moeten nemen. Je doet aan een toertocht mee en je bent niet de enige op die weg. Hou daar gewoon even rekening mee!
Terug in Limburg volgde het min of meer vertrouwde traject van de Amstel Gold Race. Daar heb ik me prima vermaakt. Het was niet te druk dus je had lekker de ruimte en het was uitstekend fietsweer. Wat wil je nog meer? Bij Eperheide heeft er volk aan de bordjes gezeten waardoor veel deelnemers het extra lusje richting Vaals hebben gemist. Jammer maar dat kun je de organisatie niet aanrekenen.
Al met al heb ik ondanks de punten van kritiek toch wel een lekkere fietsdag gehad. De rit is wat zwaarder dan de AGR en dat verschil zal volgend jaar met een beter parcours nog wel wat groter zijn. Best een leuke afsluiter van het seizoen. Het inschrijfgeld is overigens wel echt te hoog voor wat je krijgt. Zeker als je het vergelijkt met andere tochten waar de bevoorrading ook dik in orde is. Maar dat was vooraf al wel duidelijk.
Daar moest ondermeer de Trasenster worden beklommen. Een leuke verrassing want dat vind ik een mooie beklimming. Het zonnetje kwam daar lekker door en je kon daar een kanon afschieten zonder iemand te raken. Een traktatie op de zondagochtend. De andere wat langere beklimmingen op het eerste stuk België ken ik niet van naam maar die bevielen me ook wel. Als het maar lang en niet al te steil is ben ik in m'n element.... :d
Verder was de rit door België een teleurstelling. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je als organisatie vlak van te voren te horen krijgt dat je voor een gedeelte van het parcours geen toestemming krijgt. Al was het niet de eerste tocht die dit de afgelopen periode is overkomen. Misschien toch zelf even iets assertiever zijn? Nu was er daar waarschijnlijk niets meer te regelen wat betekende dat het een beetje een héén en weertje naar de Redoute was geworden. Zo moest je ook weer afdalen over de eerder genoemde Trasenster maar daar was het inmiddels behoorlijk drukker. Afdalen over slecht wegdek met veel tegemoetkomende fietsers en ander verkeer is echt geen goed idee.
Verder nog een aantal stukken over de provinciale wegen wat weer voor irritatie bij sommige automobilisten zorgde. Het is niet leuk fietsen en het verkeer heeft er last van. Daar wordt niemand beter van. Punt van kritiek ook voor een aantal deelnemers dat daar dan toch gewoon de volledige rijbaan in beslag meent te moeten nemen. Je doet aan een toertocht mee en je bent niet de enige op die weg. Hou daar gewoon even rekening mee!
Terug in Limburg volgde het min of meer vertrouwde traject van de Amstel Gold Race. Daar heb ik me prima vermaakt. Het was niet te druk dus je had lekker de ruimte en het was uitstekend fietsweer. Wat wil je nog meer? Bij Eperheide heeft er volk aan de bordjes gezeten waardoor veel deelnemers het extra lusje richting Vaals hebben gemist. Jammer maar dat kun je de organisatie niet aanrekenen.
Al met al heb ik ondanks de punten van kritiek toch wel een lekkere fietsdag gehad. De rit is wat zwaarder dan de AGR en dat verschil zal volgend jaar met een beter parcours nog wel wat groter zijn. Best een leuke afsluiter van het seizoen. Het inschrijfgeld is overigens wel echt te hoog voor wat je krijgt. Zeker als je het vergelijkt met andere tochten waar de bevoorrading ook dik in orde is. Maar dat was vooraf al wel duidelijk.
Gisteren was ik er ook bij. De 235 was de bedoeling, dus voor dag en dauw opgestaan om de Cauberg om kwart voor zeven voor het eerst op te fietsen. Heerlijk die koude lucht in je longen. Dat doet mij toch goed als schaatser, de winter die er weer aankomt! Bikechip en stuurbordje opgehaald en de tocht kon beginnen.
Het eerste wat opviel, of eigenlijk niet opviel, waren de bordjes. Zoals al eerder gezegd bijna niet te zien! Al vroeg in de tocht de eerste tegenslag gehad. Raphaël zei het al, na de eerste echte afdaling werden we getrakteerd op een bak grind. Zelf had ik hier niet veel moeite mee, maar een fietsmaatje van me kwam in het diepe grind terecht en smakte onderuit. Een flinke wond op zijn elleboog was het gevolg. Tijdens het opnemen van de schade heb ik nog een aantal fietsers kunnen waarschuwen voor dit gevaarlijke punt.
De elleboog moest gehecht worden, dus zijn we naar het ziekenhuis in Maastricht gereden. Ondertussen ook de organisatie gebeld over de gevaarlijke situatie en die wisten nog van niets. Toch wel een kleine misser.
Na het ziekenhuisbezoekje, twee hechtingen, kon onze groep weer verder en hebben we met een uurtje vertraging de route weer opgepakt. De redoute beklommen op de 39x19 omdat mijn derailleur de rest van de dag niet lichter meer wilde schakelen. Een goede krachttraining gehad dus
Wat betreft kritiek sluit ik me aan bij vorige schrijvers. De route door België was nu wel erg beperkt en voelde idd als een op en naar naar de redoute. Afdalen met tegemoed komend klimmend publiek maakte het ook niet veiliger. Ookal was het niet erg druk, op de Keuteberg was het toch even dringen. Door ons verloren uurtje kwamen we nu tussen de "afstappers" terecht en was het soms wel een beetje slalommen naar boven. Toch overal gewoon naar boven kunnen fietsen.
Ook wij hebben nog 30km minder gereden door een verkeerd geplaatst bordje. Vaals dus niet gezien jammer genoeg.
Mijn eerste georganiseerde tocht met een goed gevoel afgesloten. Vergelijkingsmateriaal over verzorgingsposten etc heb ik daarom niet. Een stukje fruit of iets dergelijks had ik daar nogwel graag aangetroffen, maar verder voldeed het voor mij prima. Al met al een goede dag gehad.
Het eerste wat opviel, of eigenlijk niet opviel, waren de bordjes. Zoals al eerder gezegd bijna niet te zien! Al vroeg in de tocht de eerste tegenslag gehad. Raphaël zei het al, na de eerste echte afdaling werden we getrakteerd op een bak grind. Zelf had ik hier niet veel moeite mee, maar een fietsmaatje van me kwam in het diepe grind terecht en smakte onderuit. Een flinke wond op zijn elleboog was het gevolg. Tijdens het opnemen van de schade heb ik nog een aantal fietsers kunnen waarschuwen voor dit gevaarlijke punt.
De elleboog moest gehecht worden, dus zijn we naar het ziekenhuis in Maastricht gereden. Ondertussen ook de organisatie gebeld over de gevaarlijke situatie en die wisten nog van niets. Toch wel een kleine misser.
Na het ziekenhuisbezoekje, twee hechtingen, kon onze groep weer verder en hebben we met een uurtje vertraging de route weer opgepakt. De redoute beklommen op de 39x19 omdat mijn derailleur de rest van de dag niet lichter meer wilde schakelen. Een goede krachttraining gehad dus
Wat betreft kritiek sluit ik me aan bij vorige schrijvers. De route door België was nu wel erg beperkt en voelde idd als een op en naar naar de redoute. Afdalen met tegemoed komend klimmend publiek maakte het ook niet veiliger. Ookal was het niet erg druk, op de Keuteberg was het toch even dringen. Door ons verloren uurtje kwamen we nu tussen de "afstappers" terecht en was het soms wel een beetje slalommen naar boven. Toch overal gewoon naar boven kunnen fietsen.
Ook wij hebben nog 30km minder gereden door een verkeerd geplaatst bordje. Vaals dus niet gezien jammer genoeg.
Mijn eerste georganiseerde tocht met een goed gevoel afgesloten. Vergelijkingsmateriaal over verzorgingsposten etc heb ik daarom niet. Een stukje fruit of iets dergelijks had ik daar nogwel graag aangetroffen, maar verder voldeed het voor mij prima. Al met al een goede dag gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
[quote="Bottecchia"]Ik heb gisteren de lange afstand gereden. Je kon vooral 's morgens merken dat het al september was want het was koud. Zeker bij de wat langere afdalingen in België. Brrr...wat koud!
Daar moest ondermeer de Trasenster worden beklommen. Een leuke verrassing want dat vind ik een mooie beklimming. Het zonnetje kwam daar lekker door en je kon daar een kanon afschieten zonder iemand te raken. Een traktatie op de zondagochtend. De andere wat langere beklimmingen op het eerste stuk België ken ik niet van naam maar die bevielen me ook wel. Als het maar lang en niet al te steil is ben ik in m'n element.... :d
Verder was de rit door België een teleurstelling. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je als organisatie vlak van te voren te horen krijgt dat je voor een gedeelte van het parcours geen toestemming krijgt. Al was het niet de eerste tocht die dit de afgelopen periode is overkomen. Misschien toch zelf even iets assertiever zijn? Nu was er daar waarschijnlijk niets meer te regelen wat betekende dat het een beetje een héén en weertje naar de Redoute was geworden. Zo moest je ook weer afdalen over de eerder genoemde Trasenster maar daar was het inmiddels behoorlijk drukker. Afdalen over slecht wegdek met veel tegemoetkomende fietsers en ander verkeer is echt geen goed idee.
Verder nog een aantal stukken over de provinciale wegen wat weer voor irritatie bij sommige automobilisten zorgde. Het is niet leuk fietsen en het verkeer heeft er last van. Daar wordt niemand beter van. Punt van kritiek ook voor een aantal deelnemers dat daar dan toch gewoon de volledige rijbaan in beslag meent te moeten nemen. Je doet aan een toertocht mee en je bent niet de enige op die weg. Hou daar gewoon even rekening mee!
Terug in Limburg volgde het min of meer vertrouwde traject van de Amstel Gold Race. Daar heb ik me prima vermaakt. Het was niet te druk dus je had lekker de ruimte en het was uitstekend fietsweer. Wat wil je nog meer? Bij Eperheide heeft er volk aan de bordjes gezeten waardoor veel deelnemers het extra lusje richting Vaals hebben gemist. Jammer maar dat kun je de organisatie niet aanrekenen.
Al met al heb ik ondanks de punten van kritiek toch wel een lekkere fietsdag gehad. De rit is wat zwaarder dan de AGR en dat verschil zal volgend jaar met een beter parcours nog wel wat groter zijn. Best een leuke afsluiter van het seizoen. Het inschrijfgeld is overigens wel echt te hoog voor wat je krijgt. Zeker als je het vergelijkt met andere tochten waar de bevoorrading ook dik in orde is. Maar dat was vooraf al wel duidelijk.[/quote]
Hoi Bottecchia,
Ik heb je over de finish zien komen, goed gedaan. Ik stond achter de hekken, was al gedouched en al, niet omdat ik zo snel heb gefietst maar omdat ik flink verkeerd ben gereden. Ik heb maar 100 kilometer gereden in plaats van 150 maar achteraf gezien toch nog een leuke dag gehad. Plus minus 25 kilometer met Boogerd, zijn broer en de twee mannen van "van vliet" meegereden. Op de beklimmingen een paar keer moeten lossen, daarna toch weer een paar keer terug kunnen komen. Op de kruisberg ging het echt te hard en moest ik de groep Boogerd definitief laten gaan. Zal ook wel de reden zijn dat ik een bordje heb gemist. Niet goed opgelet en ik ging er vanuit dat de groep Boogerd ook 150 kilometer zou rijden. Wat de tocht betreft, Het stond wel goed uitgepijld maar de bordjes waren wel wat onduidelijk. Ander kleurtje was waarschijnlijk meer opgevallen. Het grind na die afdaling was inderdaad erg gevaarlijk, een waarschuwingsbordje was wel op zijn plaats geweest. De route daar kan ik niet veel over zeggen omdat ik maar 100 kilometer heb gereden. Het stuk door Belgie was niet super maar slecht vond ik het ook niet. Het stuk in Limburg ken ik intussen wel maar ik heb het ondanks dat toch goed naar mijn zin gehad. Het was niet heel erg druk wat op zich best wel lekker was. Nadeel is wel dat er weinig groepjes rijden dus in het begin veel alleen gereden. Toch een geslaagde eerste Boogie`s Extreme op een aantal puntjes na.
Daar moest ondermeer de Trasenster worden beklommen. Een leuke verrassing want dat vind ik een mooie beklimming. Het zonnetje kwam daar lekker door en je kon daar een kanon afschieten zonder iemand te raken. Een traktatie op de zondagochtend. De andere wat langere beklimmingen op het eerste stuk België ken ik niet van naam maar die bevielen me ook wel. Als het maar lang en niet al te steil is ben ik in m'n element.... :d
Verder was de rit door België een teleurstelling. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je als organisatie vlak van te voren te horen krijgt dat je voor een gedeelte van het parcours geen toestemming krijgt. Al was het niet de eerste tocht die dit de afgelopen periode is overkomen. Misschien toch zelf even iets assertiever zijn? Nu was er daar waarschijnlijk niets meer te regelen wat betekende dat het een beetje een héén en weertje naar de Redoute was geworden. Zo moest je ook weer afdalen over de eerder genoemde Trasenster maar daar was het inmiddels behoorlijk drukker. Afdalen over slecht wegdek met veel tegemoetkomende fietsers en ander verkeer is echt geen goed idee.
Verder nog een aantal stukken over de provinciale wegen wat weer voor irritatie bij sommige automobilisten zorgde. Het is niet leuk fietsen en het verkeer heeft er last van. Daar wordt niemand beter van. Punt van kritiek ook voor een aantal deelnemers dat daar dan toch gewoon de volledige rijbaan in beslag meent te moeten nemen. Je doet aan een toertocht mee en je bent niet de enige op die weg. Hou daar gewoon even rekening mee!
Terug in Limburg volgde het min of meer vertrouwde traject van de Amstel Gold Race. Daar heb ik me prima vermaakt. Het was niet te druk dus je had lekker de ruimte en het was uitstekend fietsweer. Wat wil je nog meer? Bij Eperheide heeft er volk aan de bordjes gezeten waardoor veel deelnemers het extra lusje richting Vaals hebben gemist. Jammer maar dat kun je de organisatie niet aanrekenen.
Al met al heb ik ondanks de punten van kritiek toch wel een lekkere fietsdag gehad. De rit is wat zwaarder dan de AGR en dat verschil zal volgend jaar met een beter parcours nog wel wat groter zijn. Best een leuke afsluiter van het seizoen. Het inschrijfgeld is overigens wel echt te hoog voor wat je krijgt. Zeker als je het vergelijkt met andere tochten waar de bevoorrading ook dik in orde is. Maar dat was vooraf al wel duidelijk.[/quote]
Hoi Bottecchia,
Ik heb je over de finish zien komen, goed gedaan. Ik stond achter de hekken, was al gedouched en al, niet omdat ik zo snel heb gefietst maar omdat ik flink verkeerd ben gereden. Ik heb maar 100 kilometer gereden in plaats van 150 maar achteraf gezien toch nog een leuke dag gehad. Plus minus 25 kilometer met Boogerd, zijn broer en de twee mannen van "van vliet" meegereden. Op de beklimmingen een paar keer moeten lossen, daarna toch weer een paar keer terug kunnen komen. Op de kruisberg ging het echt te hard en moest ik de groep Boogerd definitief laten gaan. Zal ook wel de reden zijn dat ik een bordje heb gemist. Niet goed opgelet en ik ging er vanuit dat de groep Boogerd ook 150 kilometer zou rijden. Wat de tocht betreft, Het stond wel goed uitgepijld maar de bordjes waren wel wat onduidelijk. Ander kleurtje was waarschijnlijk meer opgevallen. Het grind na die afdaling was inderdaad erg gevaarlijk, een waarschuwingsbordje was wel op zijn plaats geweest. De route daar kan ik niet veel over zeggen omdat ik maar 100 kilometer heb gereden. Het stuk door Belgie was niet super maar slecht vond ik het ook niet. Het stuk in Limburg ken ik intussen wel maar ik heb het ondanks dat toch goed naar mijn zin gehad. Het was niet heel erg druk wat op zich best wel lekker was. Nadeel is wel dat er weinig groepjes rijden dus in het begin veel alleen gereden. Toch een geslaagde eerste Boogie`s Extreme op een aantal puntjes na.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dus Boogerd kon nog wel een beetje fietsen? Hij en zijn broer stonden ook op de lijst voor de 150km en dat zou je ook wel verwachten. Jammer dat er zo 50km bij in schiet maar als je maar een leuke dag hebt gehad. Het is toch wel even leuk om een stukkie met Boogerd mee te rijden.
Op de kruisberg moest ik even zo ongeveer surplace staan want er kwam een auto naar beneden. Dat paste allemaal maar net maar je voelt het wel even in de benen als je weer op gang moet komen. Dat stuk met de Gulpenerberg, Kruisberg en Eyserbosweg achter elkaar is wel erg leuk.
Het parcours in Limburg is wel bekend maar ik kan er wel van genieten. Het is best een aardig finaleparcours en bijvoorbeeld het stuk bij de Fromberg is gewoon ook erg mooi. Het is wel bekend terrein maar als ik er zelf fiets kan ik de heuvels nog altijd niet allemaal vinden. Mijn richtingsgevoel is bar slecht en met al dat draaien en keren ben ik echt in no time de weg kwijt. Die bordjes moeten er dus echt wel hangen voor mij.
Ondanks de niet opvallende kleur vond ik de bepijling overigens best in orde. Ik heb geen bordje gemist. Nu had ik wel alle tijd om te kijken want ik heb ook veel alleen gereden. Maar het was in mijn beleving goed te doen.
Op de kruisberg moest ik even zo ongeveer surplace staan want er kwam een auto naar beneden. Dat paste allemaal maar net maar je voelt het wel even in de benen als je weer op gang moet komen. Dat stuk met de Gulpenerberg, Kruisberg en Eyserbosweg achter elkaar is wel erg leuk.
Het parcours in Limburg is wel bekend maar ik kan er wel van genieten. Het is best een aardig finaleparcours en bijvoorbeeld het stuk bij de Fromberg is gewoon ook erg mooi. Het is wel bekend terrein maar als ik er zelf fiets kan ik de heuvels nog altijd niet allemaal vinden. Mijn richtingsgevoel is bar slecht en met al dat draaien en keren ben ik echt in no time de weg kwijt. Die bordjes moeten er dus echt wel hangen voor mij.
Ondanks de niet opvallende kleur vond ik de bepijling overigens best in orde. Ik heb geen bordje gemist. Nu had ik wel alle tijd om te kijken want ik heb ook veel alleen gereden. Maar het was in mijn beleving goed te doen.