Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gesink/VDB

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 mar 2011 12:28

En daarbij, hoe vervelend ook, hij is dood.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 mar 2011 23:26

Colnago.....Fan schreef:Beste mensen er is maar 1 VDB en dat is FRANKIE!!

Huh, Paul toch? Maar die is ook dood.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

marcodej
Forum-lid

marcodej 09 mar 2011 14:57

Niet vergeten dat Van Den Broeck 3, 4 jaar ouder is dan Gesink. Ik denk dan ook dat Gesink meer groeipotentieel heeft.

Qua renner en niveau (op dit moment) redelijk te vergelijkbaar denk ik. VDB is de iets betere tijdrijder (hoewel Gesink bij een niet al te lange tijdrit of gunstig parcours ook een redelijke tijdrit in de benen heeft), Gesink de wat puurdere klimmer.

Qua spektakel doen ze weinig voor elkaar onder, ze durven allebei aan te vallen. Gesink is hierbij minder explosief maar als hij vol gaat kunnen er uiteindelijk maar weinig volgen; hij kan een versnelling plaatsen die niet flitsend is, maar die hij wel lang kan volhouden.
In zijn aanvallen vind ik Gesink wat slimmer, herinner me VDB die in een Touretappe vroeg in de aanval ging, bleef hangen en weer terugwaaierde in het peloton. Spectaculair ja, slim nee. Gesink wacht langer met zijn aanval, maar kient hem wel aardig uit.

En uiteindelijk is Gesink meer een winnaarstype, uiteindelijk staat de teller bij VDB nog op 0.

Van de twee zie ik Gesink dan ook eerder een grote ronde winnen. Zal dan moeten gebeuren in Vuelta of Giro denk ik, in de Tour is hij meer afhankelijk van pech bij Contador of Schleck denk ik.

Laten we blij zijn dat we als Lage Landen eindelijk weer twee jongens hebben die mee doen in de bergen en mee kunnen spelen in de top van het klassement van een grote ronde.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie