Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Body? probleem easton vista

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 27 sep 2008 20:55

Heb hem ook niet ingesmeerd met vet, maar dacht het ergens gelezen te hebben op het forum. Zal de sluitring nog eens een slag geven, al zit ie al aardig vast.

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 27 sep 2008 23:59

@Janbianchi: het maakt niet uit waar je die wielen besteld hebt, ze worden uiteindelijk door Easton geproduceerd (of ergens anders geproduceerd en door Easton als merk in de markt gezet, dat weet ik niet): futurumshop is puur de dealer. Ik heb de sluitring zoals havana ook zegt extra aangedraaid, maar van het invreten van de cassette heb ik verder geen last. Het gekraak, gepiep en andere geluid komt van binnen in de body.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 30 sep 2008 13:24

Het probleem met het kraken komt voort uit de cassettebody, door overmatig smeren en water en vuil gaan de palletjes van de body kleven en schieten door in de vertanding van de naaf.
Dit verhelpen kan je het beste doen via je leverancier, ik heb al voor velen dit probleem verholpen. de beschadiging van de body kan geen kwaad, echter de sluitring goed aandraaien helpt gedeeltelijk.
Voor meer vragen mail me gerust.
BeOne of us.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 30 sep 2008 21:23

Lijkt me toch sterk....ik heb met een splinternieuwe body de dolomietenmarathon gedaan, daarna 2 of 3 poldertochten. Geen druppel regen gezien, maar wel een ingevreten body en een hoop gekraak.....

Overigens wijt mijn leverancier het euvel aan een te slappe legering van de body.....
staal.....what else.....??

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 02 okt 2008 12:46

Nee natuurlijk kan Futurumshop hier niets aan doen, prima shop verder. Maar vind gewoon dom van Easton dat ze hier weinig of niets tegen doen. Geloof niet dat het echt goed is voor je merk, als zulke verhalen de ronde doen. De stijfheid van de wielen is gewoon prima dus daar zul je me niet over horen. Maar ze kunnen toch wel een body maken die wat fatsoenlijker is als dit.
Dat ding is zo zacht al boter, en met zoveel klachten zou je toch denken dat ze er wat aan zouden doen. Ze schrijven dat je spider erop moet zetten, om het invreten tegen te gaan. Iemand enig idee waar je die kunt vinden? Ik heb op internet gezocht maar niets gevonden.

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 02 okt 2008 16:39

De enige spiders die ik ken (maar goed ik heb de waarheid niet in pacht) zijn mountainbike cassettes. Er staat toch echt dat de wielen geschikt zijn voor 9-10 speed shimano of campagnolo en de wielen zijn toch echt voor een racefiets. Als ze spiders als argument aanvoeren vind ik dat een zwaktebod waarmee ze dus zeggen dat de body niet geschikt is voor een (normale) race cassette.

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 02 okt 2008 18:52

Zo staat het in de gebruiks aanwijzing, je hebt er een ''speciale'' cassette voor nodig. En juist de enige spiders die ik heb kunnen vinden zijn mtb cassettes. De wielen zijn gemaakt voor een racefiets met een groep van of Shimano of Campagnolo.

http://www.eastonbike.com/downloadable_ ... els-DU.pdf

Dus als ze vervelend willen doen kunnen ze gewoon zeggen dat je de verkeerde cassette gebruikt hebt.

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 02 okt 2008 19:10

Heeft SRAM geen spider cassette's? Ik meen me te herinneren dat ik vroeger met een 9 speed (volgens mij R9) cassette van SRAM heb gereden, in combinatie met een SRAM ketting.

Overigens kreeg ik vrij snel na mijn tweede mail een antwoord op de vraag wat er als garantiebehandeling aan mijn wiel is gedaan:
Dank voor uw reactie. Alle lagers zijn vervangen, het wiel is schoongemaakt en opnieuw ingeve.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag,
Net antwoord dus. Nu het wiel maar weer testen.

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 02 okt 2008 19:25

de spiders die ik van sram vinden kan zijn allemaal mtb. De race cassettes 10 speed, zijn maar 3 tanden in een spider, dat heeft mijn Ulegra ook dus schiet niet op. Snap allleen niet dat Easton het niet goed oplost. Ze kunnen toch beter eens een body maken die goed is, zal voor hun ook goedkoper op de lange duur.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2008 21:01

Er is maar 1 oplossing voor die 8-9-10 speed body's. Dat is de body van een ander materiaal te maken, namelijk titanium (veel te duur voor Vista's) of staal (worden ze veel zwaarder).

Aluminium werkt gewoon niet voor die oude Shimano body's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 02 okt 2008 21:35

Dat is dus heel goedkoop gewicht winnen van Easton. Betaal ik liever 100 e meer voor goede wielen dan dit.

mongoose
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:14

mongoose 02 okt 2008 22:00

Het is wel niet enkel Easton die met dit probleem kampen, ook andere merken heb dit probleem van "invreten" van de body.

Plaats reactie