Tilff-Bastogne-Tilff 2008
Jep, op www.firstfotofactory.com staan de foto's inmiddels. Je moet wel je startnummer nog weten, maar er is ook een pdf file gemaakt voor als je je startnummer vergeten bent.
Ook ik heb zondag T-B-T gereden. Ik ga geen review schrijven van de gehele rit maar wil even weten of jullie iets hebben vernomen over een ongeluk. Wij zijn rond 8:15 gestart, na 10km aan de rand van 'n dorpje passeren we een kruising waar twee auto's op de weg staan en twee frans/nederlands talige belgen onrustig staan te gebaren en roepen. Ëén wielrenner is blijkbaar doorgereden of geschept door een auto.. De beste man zit op het trotoir op een stoeltje zijn verwondingen te bekijken. Zijn fiets ligt nog midden op de kruising, dwars door midden gebroken. Aangezien de man zijn eigen verwondingen zat te bekijken en er enkele mensen bij waren zal het relatief ok zijn met de man. Toch ben ik benieuwd naar de oorzaak en afloop van het ongeluk, weet iemand meer?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Zoals seger al schreef hebben wij samen de 237km gereden. Het was mijn eerste tocht door de Ardennen. Waar ik me vooraf op verkeken had was toch wel de zwaarte van het parcours! Het gaat constant op en af, ook in de strook van na Bastogne waar geen klimmetjes van naam in zouden zitten. Een paar keer heb ik er wel redelijk doorheen gezeten, maar gelukkig kon ik telkens weer herstellen en tot het einde goed door blijven rijden. De taferelen bij de laatste controle onderaan de Redoute zal ik niet snel vergeten. Ook op de Redoute zelf waren er nog een aantal totaal uitgewoonde renners, waarvan ik hoop dat ze nog thuis zijn gekomen.
Het was een mooie maar ook zware dag, die ik nog heb moeten bekopen met een lichte zonnesteek. Maar daar ben ik gelukkig ook al weer van hersteld. Ik heb genoten!
Het was een mooie maar ook zware dag, die ik nog heb moeten bekopen met een lichte zonnesteek. Maar daar ben ik gelukkig ook al weer van hersteld. Ik heb genoten!
Aantal hm had ik 3270 geloof ik (zou het even moeten nakijken). Zal sowieso even de hartslaggrafiek hier posten, is wel leuk om te analyseren (kijken waar de man met de hamer kwam....).
Die banaan heb ik trouwens ook gezien, haalde mij in op het vlakke stuk van Xhierfomont > Redoute.
Die banaan heb ik trouwens ook gezien, haalde mij in op het vlakke stuk van Xhierfomont > Redoute.
-
- Forum-lid
Check, ook ik heb 'de banaan'gesignaleerd. Waar dat precies op de route was weet ik niet meer maar erg handig was het niet. Misschien waren er wel meer?
Bergop viel hij bijna helemaal stil om dan vervolgens met een noodgang de afdaling in te storten waar hij zich al bellend in een groepje fietsers storte. Ik dacht even dat dat mis ging maar dat ding heeft een aardige rem.
Nu we toch aan het zeuren zijn over andere voertuigen op de route. Er zaten ook weer wat volgauto's tussen die niet altijd even handig over het parcours gingen. Is het nou echt nodig om met die auto over bijvoorbeeld de Cote d'Amermont te rijden?
@lancev7: Van dat ongeluk heb ik niks gezien want ik ben wat eerder gestart. Maar als hij daar zo zat zal het hopelijk meevallen. Het blijft vervelend om zoiets te zien. Verder lekker gereden?
Bergop viel hij bijna helemaal stil om dan vervolgens met een noodgang de afdaling in te storten waar hij zich al bellend in een groepje fietsers storte. Ik dacht even dat dat mis ging maar dat ding heeft een aardige rem.
Nu we toch aan het zeuren zijn over andere voertuigen op de route. Er zaten ook weer wat volgauto's tussen die niet altijd even handig over het parcours gingen. Is het nou echt nodig om met die auto over bijvoorbeeld de Cote d'Amermont te rijden?
@lancev7: Van dat ongeluk heb ik niks gezien want ik ben wat eerder gestart. Maar als hij daar zo zat zal het hopelijk meevallen. Het blijft vervelend om zoiets te zien. Verder lekker gereden?
[quote="havana"]Zal sowieso even de hartslaggrafiek hier posten, is wel leuk om te analyseren (kijken waar de man met de hamer kwam....).[/quote]
Ben ik wel benieuwd naar.
Ik was zelf mijn borstband vergeten en heb dus zonder hartslag gefietst. Dat gaf een vrijheid zeg. Merk toch stiekem dat ik dus normaal vaak (teveel) op hartslag rijd. Ik heb nog nooit zo goed gefietst en ben niet eens de man met de hamer tegengekomen.
ps: ik reed zelf de 137
Ben ik wel benieuwd naar.
Ik was zelf mijn borstband vergeten en heb dus zonder hartslag gefietst. Dat gaf een vrijheid zeg. Merk toch stiekem dat ik dus normaal vaak (teveel) op hartslag rijd. Ik heb nog nooit zo goed gefietst en ben niet eens de man met de hamer tegengekomen.
ps: ik reed zelf de 137
-
- Forum-lid
Ik rij wel altijd met hartslagmeter maar ik kijk er niet de hele rit naar. Alleen af en toe ter controle om te zien om m'n gevoel een beetje overeenkomt met de statistieken. Meestal klopt dat heel aardig. Een enkele keer pas ik m'n fietsgedrag er tijdelijk iets op aan maar dat zijn echt incidenten.
Het is gewoon een handig hulpmiddel maar niet heilig of zo. Wat dat betreft kan je daar beter wat om je heen kijken naar de mooie omgeving. Daar gaat je hartslag ook van omlaag.....
Het is gewoon een handig hulpmiddel maar niet heilig of zo. Wat dat betreft kan je daar beter wat om je heen kijken naar de mooie omgeving. Daar gaat je hartslag ook van omlaag.....
Zonder kan ook, heb de Waalse Pijl ook zonder gereden en dat ging ook prima.
Vind het vooral handig om te zien of ik niet over mijn max ga op een klim. Bij een loper kun je m.b.v je meter heel snel je zone opzoeken. Bovendien kun je goed zien hoe snel je herstelt. Ook achteraf kun je het e.e.a. analyseren; bijvoorbeeld dat je niet meer in D2/D3 kan komen, wat onherroepelijk duidt op een tekort aan duurvermogen.
Wanneer je traint voor bijv. de Marmotte kan de data al bij al een nuttige manier zijn de rest van je schema in te vullen.
De grafiek laat behalve hartslag trouwens ook hoogte, cadans en snelheid zien. Als voorbeeld, hier vind je mijn uitdraai van de Dolomieten Marathon van afgelopen jaar.
Vind het vooral handig om te zien of ik niet over mijn max ga op een klim. Bij een loper kun je m.b.v je meter heel snel je zone opzoeken. Bovendien kun je goed zien hoe snel je herstelt. Ook achteraf kun je het e.e.a. analyseren; bijvoorbeeld dat je niet meer in D2/D3 kan komen, wat onherroepelijk duidt op een tekort aan duurvermogen.
Wanneer je traint voor bijv. de Marmotte kan de data al bij al een nuttige manier zijn de rest van je schema in te vullen.
De grafiek laat behalve hartslag trouwens ook hoogte, cadans en snelheid zien. Als voorbeeld, hier vind je mijn uitdraai van de Dolomieten Marathon van afgelopen jaar.
Rij zelf met de CS600 waarmee ik alles na afloop van wat dan ook napluis op de pc.
Ben gek op getallen en wetenschap![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar inderdaad, dat ding is niet heilig en het was dan ook een verademing afgelopen weekend.
Ik weet zeker dat ik de Redoute in de "W" heb gereden, dus aan mijn duurvermogen zal het niet liggen.
(maar dat "ben benieuwd" van me, was bedoelt naar jouw grafiek. Eens kijken wat een ander doet zeg maar)
Ben gek op getallen en wetenschap
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Maar inderdaad, dat ding is niet heilig en het was dan ook een verademing afgelopen weekend.
Ik weet zeker dat ik de Redoute in de "W" heb gereden, dus aan mijn duurvermogen zal het niet liggen.
(maar dat "ben benieuwd" van me, was bedoelt naar jouw grafiek. Eens kijken wat een ander doet zeg maar)
Je moet voor de grap de verhalen op de Belgische WT eens lezen. De tocht wordt daar volledig afgekraakt.