Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 21 mei 2008 15:57

11-speed is echt overbodig 10 speed was al niet nodig, heb lang met veel plezier de 9-speed mavic mektronic gereden, schakelde perfect naar mijn mening veel beter dan shimano en campa bij elkaar.

Verder vind ik de nieuwe (prototype) campa shifters die nu in het peleton te zien zijn foei lelijk, de nieuw DA-shifters zijn dat overigens ook. Denk dat SRAM veel klanten gaat winnen als de concurentie voor zo'n design kiest.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 mei 2008 16:04

Behalve "een goed contact in Italië" van iemand hier op het forum zijn er toch helemaal geen bewijzen voor die 11-speed groep - of wel?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 mei 2008 16:09

Hmmz ik vind zelf de nieuwe Shimano shifters wel fraai (maar smaken verschillen).

Afbeelding

Dit in tegenstelling tot de nieuwe Campa shifters:

Afbeelding

optico
Forum-lid

optico 21 mei 2008 20:45

Ok, even zelfmoord op dit forum. Ik ben een Shimano man!!

Zo dat is eruit. Begrijp ik het goed dat Campa 2009 als enigste 11 speed gaat leveren?? Ben net zelf van 8 -> 10 sp over gestapt. Heerlijk, kleinere stapjes tussen de verzetten en een groter bereik. Kan ik nog langer op het binnenblad blijven rijden ;)

IS 11 speed nu een selling point waarmee Campa terein terug gaat winnen op Shima en SRAM. Kijk naar de innovatie bij SRAM, die gaan 2009 weer een flinke stap vooruit en hebben zich al aardig op de kaart gezet. Na lang wachten wordt ook DA angepakt, reacties voor als nog positief. Campa??? keramische lagers in de top wielen, hopelijk nu wat ergonomischere ergopowers maar dit zou voor mij niet genoeg reden zijn over te stappen. Laat staan om compatibiliteit met m'n andere fietsen op te geven.

Ik hou van klassiekers en stijlvolle produkten. Campa voldoet hier als geen ander aan, maar ik kan voor mezelf het prijs verschil niet verantwoorden.
Loeki Pro

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 22 mei 2008 00:35

Ik vind ze allebei verre van af en fraai!
Niets is wat het lijkt..

optico
Forum-lid

optico 22 mei 2008 00:37

maurice schreef:Ik vind ze allebei verre van af en fraai!

Vindt je trouwens niet dat ze op elkaar lijken?? De vorm heeft ongeveer dezelfde curves en hebben een vergelijkbare punt bovenop...
Loeki Pro

morel
Forum-lid

morel 22 mei 2008 01:05

Optico schreef:
maurice schreef:Ik vind ze allebei verre van af en fraai!

Vindt je trouwens niet dat ze op elkaar lijken?? De vorm heeft ongeveer dezelfde curves en hebben een vergelijkbare punt bovenop...

Hoi,

Jaha ze komen vermoedelijk allebei van Bor Yu, in Taiwan ! ;)

Grtn,
Morel.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 22 mei 2008 02:17

Ik kan het bijna niet geloven dat die onderste shifter (foto) een Campa fabrikaat is. Het lijkt wel alsof Shimano en Campa juist op elkaar gaan lijken omdat ze elkanders sterke punten willen overnemen.

Het blijft lastig om een product te verbeteren dat in veel ogen al perfect is (Chorus, Record, Dura Ace). Mij klinkt het ook logisch in de oren om je dan ook richten op zaken als distributiepunten, zoals hierboven al aangegeven. Maar misschien zijn ze daar ook mee bezig...

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 mei 2008 02:27

havana schreef:Mijns inziens zou het veel beter zijn als Campa eens meer tijd en moeite steekt in zijn distributie dan in dit soort onzin. Veel fietsenmakers in NL weten niks van Campa en zullen het ook zelden aanraden aan klanten
Ik kan het beamen , vele FM hebben er te weinig verstand er van.

diogenes
Forum-lid

diogenes 22 mei 2008 09:09

Ik ben op Shimano overgestapy omdat het eeuwig durde voordat ik reserve onderdelen kreeg. Mijn FM weigerde de Ergopower te reviseren en die heb ik toen zelf uit elkaar moeten halen en herbouwen. Dat viel niet echt mee.

Toch zou ik liever Campa hebben, omdat alles te repareren is, terwijl je bij Shimano alles weg moet gooien als het stuk is. Verder verandert Shimano elke paar jaar van standaard, waardorr niets meer past en je alleeen nog maar passende onderdelen uit een goedkope groep kan krijgen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

optico
Forum-lid

optico 22 mei 2008 09:51

Diogenes schreef:Ik ben op Shimano overgestapy omdat het eeuwig durde voordat ik reserve onderdelen kreeg. Mijn FM weigerde de Ergopower te reviseren en die heb ik toen zelf uit elkaar moeten halen en herbouwen. Dat viel niet echt mee.

Toch zou ik liever Campa hebben, omdat alles te repareren is, terwijl je bij Shimano alles weg moet gooien als het stuk is. Verder verandert Shimano elke paar jaar van standaard, waardorr niets meer past en je alleeen nog maar passende onderdelen uit een goedkope groep kan krijgen.

Diogenes

Welke Shimano onderdelen zijn dan niet uit wisselbaar??
Loeki Pro

Plaats reactie