Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

de-echte-wielrenners-scheren-hun-benen-hyve!

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 23 apr 2008 20:38

als we niet ontopic kunnen blijven zal ik eens kijken of ik nog een slotje kan vinden

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 23 apr 2008 21:35

[quote="BigM"]als we niet ontopic kunnen blijven zal ik eens kijken of ik nog een slotje kan vinden [/quote]

Relax Obersturmbahnführer, we zitten hier in 't café toch?

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 23 apr 2008 21:51

[quote="intersantos"][quote="BigM"]als we niet ontopic kunnen blijven zal ik eens kijken of ik nog een slotje kan vinden [/quote]

Relax Obersturmbahnführer, we zitten hier in 't café toch?[/quote]

misschien had ik er beter een knipoog bij kunnen zetten zodat ik niet met een voor mij niet prettige persoon geassocieerd word

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 23 apr 2008 21:58

[quote="BigM"]Misschien had ik er beter een knipoog bij kunnen zetten zodat ik niet met een voor mij niet prettige persoon geassocieerd word
[/quote]
Je hebt gelijk, reactie van mij was weliswaar ironisch bedoeld, maar inderdaad erg ongepast. Excuses.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 23 apr 2008 22:04

ok excuses aanvaard :)

boz
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:29

boz 24 apr 2008 18:25

Ziet er toch niet uit, iemand in een lichte kleur wielerbroek met donkere wapperende haren.
Trouwens; wielrenners zijn niet de enige die ontharen. Denk bv. aan zwemmers en bodybuilders.
Hebben al die mannen die zeggen dat haren mannelijk zijn en scheren niet dan ook een flinke baard en snor. Denk toch de meeste van niet.
Mijn benen zijn ook weer glad hoor.


cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 24 apr 2008 19:11

Mmmmm ja daaar zit wel wat in en deze kerel mag daar wel een voorbeeld aan nemen.


[quote="BOZ"]Ziet er toch niet uit, iemand in een lichte kleur wielerbroek met donkere wapperende haren.
Trouwens; wielrenners zijn niet de enige die ontharen. Denk bv. aan zwemmers en bodybuilders.
Hebben al die mannen die zeggen dat haren mannelijk zijn en scheren niet dan ook een flinke baard en snor. Denk toch de meeste van niet.
Mijn benen zijn ook weer glad hoor.

[/quote]

[img=http://i81.photobucket.com/albums/j235/ ... n_copy.jpg]
reclame

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 24 apr 2008 23:58

was toch al eens een topic over scheren van benen? maar echte wielrenner scheert naja,
ben het er niet mee eens maargoed, ik heb mn benen ook al vaker geschoren, omdat het puur
om het uiterlijk ging. Ik vind het beter staan in deze sport en voornamelijk passend bij de fietskleding.
Maar nu geen zin meer in scheren, laat maar zitten dat beetje beharing. Trouwens, waneer kwam deze scheer-gewoonte op gang? Waren de profwielrenners in de zestiger jaren ook al met geschoren benen onderweg?

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 25 apr 2008 10:24

Over scheren gesproken,

Het is mij opgevallen dat ik vrijwel nooit een fietser (wielertoerist of wielrenner) met een baard zie. Snor soms.
Bij de profs kan ik mij heel vaag een Amerikaan voor de geest halen met een sikje (Bob Roll?)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 25 apr 2008 11:10

Ik denk dat hier toch een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen renners en niet-renners. Of wedstrijdrijders zo je wilt, om gezeur te voorkomen.
Gang is alles...

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 25 apr 2008 16:21

[quote="GastheerG"]Ik heb jaren gefietst met een snor terwijl ik TOEN nog wel m'n benen schoor! Urs Freuler was toen zo'n beetje de enige prof met snor.

Er zijn nu wel een paar profs met snor en halve baardjes. Stond pas in een wielertijdschrift iets over.
Het is sowieso heel erg in bij de profs om hun gezicht een paar dagen niet te scheren .
[/quote]

Inderdaad rijden er aardig want rond met een Gerorge Michael gezicht.
Comesso had ooit iets van een sik en ook Pantani had iets.

Heb nog even gezocht en het was inderdaad Bob Roll die een volle baard had. Hijreed toen voor het 7eleven-team in de ronde van Italie. Er is een foto van hem met baard terwijl hij onderkoeld in een ziekenauto wordt gelegd tijdens die beruchte etappe over de Gavia (gewonnen door Breukink)

Plaats reactie