Alles over vakanties op én met de fiets

Grensland klassieker 2011

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 14 mei 2011 19:03

[quote="tati"][quote="prjz"]Er wordt hier gesproken over 220 km. Ik heb op de site gezien dat de langste afstand 200 km was. Ik was me daar al mentaal op aan het voorbereiden.
Hoe zit dit?[/quote]

Gewoon 45 minuten langer fietsen ;-). Krijg je tenminste echt waar voor je geld.

[/quote]

Je krijgt sowieso al waar voor je geld bij deze mooie toertocht.
Je mag met die 18 km extra, gewoon wat langer genieten :) zo kun je het ook zien.
Vorig jaar was de tocht overigens ook een stuk langer.
Bikers are not alone

whocares
Forum-lid

whocares 14 mei 2011 22:04

De route opgesplitst in 3 delen vanwege de dubbele post bij het Stuwmeer .

Deel 1 , 220 km http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tvubpelrdglpxblr

Deel 2 , 220 km http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pksonxyznhaubgzz

Deel 3 , 220 km http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qnpwxkefhriryjwc

Het geheel :

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tnibctlclidwbnfs[/quote]
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

peter-1981
Forum-lid

peter-1981 15 mei 2011 00:44

Voorspellingen van L1 net gezien op tv
In de loop van de middag opklaringen in de ochtend regen met kans op onweer.
Uiteraard voor wat het waard is echter L1 heeft het vaak bij het rechte eind
Dus 8:30 sta ik op kijk ik naar buiten eventueel ga ik weer liggen

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 mei 2011 22:35

En peter-1981, nog gereden vandaag? Ik wel, kort verslag:

De 100 kilometer gereden (om precies te zijn 102) van de Grenslandklassieker. Op weg ernaartoe buien, maar de eerste 30 kilometer droog gereden. Mijn benen had ik ingesmeerd en regen overschoentjes aan en regenjacky meegenomen. Voor het eerst in mijn 7 jarige wielertoeristenleven lekgereden. En ik was door het natte wegdek niet de enige!

Vlak voor de Loorberg een leegloper. Bleek dat ik daarop niet goed voorbereid ben/was. Reserve binnenband met te kort ventiel en handpomp van %$###$& kwaliteit. Bandje gebietst bij gulle medefietser en pompje gebruikt van een ander. Bovenop de Eperbaan weer lek. Nou dan wil je je fiets wel in de lucht gooien. Voorzichig doorgereden naar park Hoog Vaals, alwaar mevrouw Stephan68 stond te wachten. Daar even gerust en weer bandje gebedeld en opgepompt met mijn eigen voetpomp.

Door naar het drielandenpunt en via Duitsland naar de laatste stop. Lekker twee punten vlaai naar binnengewerkt en verder voor de laatste 30 kilometer. En toen begon het me toch te hozen zeg! Niet geschuild maar "lekker" doorgereden. Laatste stuk nog tegenwind maar bij het bord met nog 5 kilometer te gaan weer moraal gekregen.

Conclusie: een heuvelrijder zal ik nooit worden (misschien met 20 kilo eraf ha) en in de regen rijden wordt/is ook niet mijn grootste hobby. Maar voor een rit als dit maak ik dan wel weer een uitzondering. Maar liever plat en tegenwind, dan regen en heuvels. Al met al was het een aardige beproeving, maar ook dat hoort erbij. Grenzen verleggen en helemaal stuk gaan.

Later deze week nog een of twee ritjes en dan volgend weekend de Rotterdamse forumrit!

ariejee
Forum-lid

ariejee 15 mei 2011 22:55

L1 had gelijk voor wat betreft het weer. Ik heb de 218 kilometer gereden. Onderweg een aantal buien tegengekomen. Waarvan 1 met hagel. Ik heb het behoorlijk koud gehad.

Het weer was het enige dat de organisatie niet in de hand had. Voor de toertocht niets dan lof: goed uitgepijld, goed bevoorraad, niet te druk (waarschijnlijk iets met het weer te maken), vriendelijke mensen.

En ook belangrijk: geen gehufter onderweg door collega-fietsers. Iedereen was beleefd en hield zich aan de verkeersregels. Zelfs al waren sommige fietspaden belabberd. Geen gezeik met types die zich fixeren op hun gemiddelde. Kortom. Volgend jaar mogen we/ze vast weer door de voerstreek :)

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 mei 2011 23:03

Was inderdaad goed georganiseerd en perfect uitgepijld. Heb geen afslag gemist!
Koud heb ik het gelukkig niet gehad. Ben wel moe, maar voldaan. Ik zeg volgend jaar weer.
Wie weet dan de 140?!

Iemand nog iets gewonnen met de loterij?

kennya
Forum-lid

kennya 16 mei 2011 00:05

Pff lekke banden festijn vandaag, overal zag je ze staan. Met een groepje van een man of 10 gereden en in de eerste 50 km totaal 8 of 9x lek. Dat schoot dus niet op. Snel wat binnenbandjes gescoord in Vaals en toch nog maar voor de 170. Onderweg idd een flinke hagelbui. De lus van 30 km door het bos is opzich mooi, maar sommige paden waren echt heel slecht. Soms gewoon alleen grind in een afdaling, linke soep. Verder niets dan lof voor de organisatie, bevoorrading was echt prima, alles in ruime mate voorradig, niet te vergeten die heerlijke vlaai een km of 30 voor aankomst. Al met al een mooie dag gehad, ondanks het weer en de lekke banden.

ariejee
Forum-lid

ariejee 16 mei 2011 11:20

Die lekke banden viel mij ook op. Ik rijd niet zo veel toertochten dus echt veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Maar ik wil graag geloven dat zondag het aantal lekke banden boven het gemiddelde lag. Dat komt door een combinatie van nat weer en vieze wegen?

tiest
Forum-lid HC

tiest 16 mei 2011 12:05

Nat weer, vieze wegen en de gemonteerde banden.

Gisteren was een mooi dagje.
We vertrokken vrij laat met een leuk groepje. Eerst even warm draaien en dan komt gelijk de cauberg. Volle bak en hopelijk zo laat mogelijk ontploffen
Daar heb ik wel ff voor nodig om uit te hijgen om vervolgens de Loorberg ook maar even zo te doen.

Nee, dat ging goed zo. Camerig, Vaalserberg. ff schuilen bij de pauze voor een buitje en dan de belgische klimmetjes waar je zo lekker volle bak op het buitenblad kan doortrekken. Het tempo zat er goed in.
En toen waren we in Eupen. ff de bidons vullen, en richting duitsland. Daar werd het steeds donkerder en begon het uiteindelijk flink te regenen, maar echt hard af en toe. Het gevoel uit vingers en voetjes was dan ook vrij snel gebeurd en ik was heel blij dat we weer terug in eupen waren zodat we binnen even bij konden komen.

In het cafe bij het stuwmeer was het een komen en gaan van bevende fietsers en mannen in lycra-pakjes die o zo blij waren dat ze hun handen 5 minuutjes onder de handendroger bij het toilet konden houden De soep en thee was erg fijn. Buiten was het toch nog ff flink door trappen om weer op gang te komen en de beentjes een beetje in beweging te houden.

Hoe verder we kwamen hoe beter ik weer werd. Bij de laatste stop op inmiddels 190km lekker een vlaai naar binnen geschoven en van af daar nog even flink door getrapt. De laatste energie er uit gekieperd.

225km, 8 uur.

Nog steeds een prachtige tocht, goede organisatie, perfect uitgepijld en leuke alternative routes hier en daar.

kaasi67
Forum-lid

kaasi67 16 mei 2011 12:54

Gisteren een mooie lange dag in limburg, hoge venen en eiffel. 225 en 2750 hm op de teller dus waar voor je geld. De organisatie krijgt alle lof voor verzorging en uitpijlen. En ik vind klachten over de route in de hoge venen en slechte wegen onterecht want dit maakt deze tocht uniek. Dit wordt ook aangevuld met superwegen in dld en de rust die er de hele tocht was.
Ik was in Margraten ook bang dat ik aan de beurt zou zijn om lek te rijden want daar stonden ze om de 100 mtr. Maar we hebben met z'n tweeen nul keer lek gereden. Moet er ook niet aan denken dat ik in die hagelbui lek had want ik twijfel of ik de band eraf/op had gekregen vw de kou.
Memorabele tocht die voor 2012 weer aangestreept wordt.
Vraag me wel af hoeveel deelnemers de 170 en 220 gefietst hebben?

tiest
Forum-lid HC

tiest 16 mei 2011 13:27

De 220 vast niet heel veel, het was al erg rustig op de route en met die regen helemaal.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 16 mei 2011 13:40

Dat vermoed ik ook. Ik heb samen met forumlid csteenbe en een vriend van me de 170km gereden, hoewel we ons ingeschreven hadden voor de 200. Maar vanwege het weer en het toch flinke verschil in afstand tussen 170 en (uiteindelijk) 220 hebben ons doen besluiten voor de kortere afstand te gaan. En dat was idd al nat en koud genoeg, dus we hebben geen spijt van ons besluit. Overigens waren de 170km uiteindelijk ook 179km.

Klachten over de route vind ik deels terecht. Het eerste deel door Limburg, hoewel erg bekend allemaal, was perfect. De aanloop naar Eupen ook. Maar het lange stuk door het natuurgebied was een beetje teveel. Heel veel grind, smalle wegen (vanwege het weer moet er dan toch veel geremd worden) en met name de semi onverharde afdaling vond ik echt onnodig. En ook het gedraai en gekeer rondom Aken (met ook daar een waardeloze onverharde afdaling) vond ik niet fijn, al snap ik de reden wel (alles om een klein stukje Belgie te vermijden). Hoewel ik dit nog steeds een prachtige tocht vind, met een super super bevoorrading, dat wil ik wel gezegd hebben, is de route in mijn ogen toch minder geworden. Hopelijk mag WTC Grensland volgend jaar de oude route weer gebruiken.

Wij hadden 179km in 6 uur 50, 2300 Hms.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie