Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 04 jun 2008 12:10

Mijn programma start in de Halve triathlon Brasschaat, dan één of twee 1/4 triathlons in juli, om al terug behoorlijk goed te zijn in Antwerpen 70.3(vorig jaar 12de en snelste looptijd) Dan ben ik alweer aan het uitkijken voor een volledige triathlon. Misschien Almere of anders nog een beetje geduld hebben en voor Ironman Florida kiezen
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 jun 2008 12:19

Zürich schreef:Ik doe de Olympische afstand in Zürich (12/7), misschien nog forum leden die meedoen? Tegen die tijd heeft het meer een aangename 23-25 graden water temperatuur.



Echt? Toch wel een serieuze temperatuursstijging dan. Vorig weekend was het koud, maar eenmaal in beweging had ik er eigenlijk niet echt last van. De kans bestaat dat ik in juli in de buurt ben in Zwitserland, maar dat zal pas vanaf 13 of 14 juli zijn... anders kwam ik graag kijken!

@ FSC_87: ik doe dat weekend de Triatlon door Brugge. Mogelijks zal ik een van de volgende jaren wel afzakken naar Stein.

mike biker schreef:@Casran,

Ik was even benieuwd. Toen ik nog hardliep is me aangeraden mijn onderarmen lager te houden en niet verkrampt in een hoek van 90 graden of kleiner. Liep inderdaad een stuk ontspannender.
Van de foto lastig te zien en is maar momentopname, maar lijkt alsof je de armen ook flink 'hoekt', maar hoe doe jij dat/ervaar jij dat?



Toch wel interessante opmerking, mike biker. Ik heb er nooit bij stilgestaan en ook niet echt last van. Ik zal er mijn volgende looptraining eens op letten en een paar zaken uitproberen. Ik hou mijn onderarmen zoals het natuurlijk aanvoelt. Je zou eens in het fotoalbum van mijn website moeten grasduinen om te zien hoe ik het meestal doe.

@ Ironpete: dan kom ik dit jaar nog wel voor jou supporteren en staan we zeker nog samen aan de start :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 jun 2008 13:14

FSC_87 schreef:Ik ben zelf geen triatleet, maar aangezien ik in de organsiatie zit van de Triathlon Stein (ben verantwoordelijk voor het fietsparcours) was ik benieuwd of een van de forumleden ook deelneemt aan deze schitterende triathlon.


ff offtopic, je bent toch hopelijk niet verantwoordelijk voor het parcours van Omloop van Maasvallei die bij jullie door Stein gaat!?
Afbeelding

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 04 jun 2008 13:21

maus_1990 schreef:
FSC_87 schreef:Ik ben zelf geen triatleet, maar aangezien ik in de organsiatie zit van de Triathlon Stein (ben verantwoordelijk voor het fietsparcours) was ik benieuwd of een van de forumleden ook deelneemt aan deze schitterende triathlon.


ff offtopic, je bent toch hopelijk niet verantwoordelijk voor het parcours van Omloop van Maasvallei die bij jullie door Stein gaat!?


Nee daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Heb ik zelfs helemaal niks mee te maken? Hoezo als ik vragen mag?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 jun 2008 13:33

FSC_87 schreef:
maus_1990 schreef:ff offtopic, je bent toch hopelijk niet verantwoordelijk voor het parcours van Omloop van Maasvallei die bij jullie door Stein gaat!?


Nee daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Heb ik zelfs helemaal niks mee te maken? Hoezo als ik vragen mag?



Ah, ik denk dat koersen in Nederland of Limburg met de vele wegversmallingen, verkeersdrempels, paaltjes, geparkeerde wagens ed. sowieso geen pretje meer is. Toen ik nog koerste had ik een hekel aan dat soort gevaarlijke toestanden. Ik vermoed dat maus_1990 daarop doelt? Hoe dan ook: OFF TOPIC.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 04 jun 2008 13:41

Ik geef toe dat dit hier in limburg (als eigenlijk ook de rest van nederland) wel eens een probleem kan zijn. Bij de triatlhon proberen we hier veel rekening meet te houden door het verwijderen van wegversmallingen en paaltjes. Ook is er een parkeer verbod op smalle en gevaarlijke punten. Maar gelukkig heb je bij triathlon hier ook minder last van ivm het stayerverbod welke geld in de lange afstand. Op de olympische afstand is het parcours een stuk korter en komt men niet op dergelijk smalle weggetjes (tenminste voor limburgse begrippen).

Maar ik kan de triathlon zeker aanbevelen aan jullie. Wij krijgen vaak complimenten voor het mooie en zeker ook zware parcours.

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 04 jun 2008 14:01

Ik denk dat hij bedoelt dat hoe ze met al die klimmetjes in de buurt een nagenoeg vlak parcours uit kunnen zetten.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ironpete
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:42

ironpete 04 jun 2008 15:04

De triathlon van Stein is allesbehalve vlak dacht ik.
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 04 jun 2008 15:12

De triathlon van stein is inderdaad alles behalve vlak. In de lange afstand zitten in het fietsparcours 3 klimmetjes naast de nodige stukken vals plat. En aangezien er 4 rondes afgelegd moeten worden moet je de nodige keren klimmen.

Het loopparcours is daarentgene wat vlakker, maar ook hier zitten wat stukken vals plat in.

edit: zie onderstaande link voor de parcoursen inclusief hoogteprofiel:
http://www.triathlonstein.nl/documents/ ... fstand.pdf

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 jun 2008 18:06

wroosmalen schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat hoe ze met al die klimmetjes in de buurt een nagenoeg vlak parcours uit kunnen zetten.


Juist! een parcours met een bergprijs op een viaduct!? de grootste lagger in een koers ooit! dat gebeuren noemen ze dan ook nog is de Musschenberg!? Zieke mensen!

On-topic: Parcours is zeker mooi! tip voor de triatleten, in Meers kom je aan, links, 30mtr rechts, 40mtr rechts tis daar smal en slechte wegdek! en een stuk eerder in Elsloo naar beneden, links brug op dan ineens die betonnenrand van +/-50cm breed en 30cm hoog is ook mooi van dichtbij als je daar met een behoorlijke snelheid kom aanzetten...

Verder hebben de triatleten daar wel geluk dat ze niet de Musschenberg opmoeten zoals in Maasvallei, vermoed dat er wel behoorlijk wat fout schakelen dan... en dat ze de kasseiklim in Elsoo niet hebben volgens mij
Afbeelding

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 04 jun 2008 18:40

Ook hier afgelopen zondag de eerste finish van afgelopen seizoen beleefd. Wegens een lekke band in Kruiningen was dat er nog niet van gekomen, maar ik mag niet ontevreden zijn met het totaalplaatje. 4u11 over 3-82-20, splittijden 39'-2.08'-1'23 . Tijdens het fietsen en lopen kon ik niet de hartslagen (snelheid) halen die ik wilde, was wellicht niet goed genoeg uitgerust. Toch 17e op mijn eerste NK halve, volgend jaar top 10 (en NK bij de neo's maar dat telt niet met maar 3 deelnemers, waarvan 1 lek).

Volgende afspraak; NK OD in Stein 21 juni, WSK OD in Erdek Turkije 28 juni!!

Finish foto van zondag;

Afbeelding

Grtzz

tri-a
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:15

tri-a 05 jun 2008 11:24

Cesar_ schreef:Toch 17e op mijn eerste NK halve, volgend jaar top 10

Grtzz


Weet je zeker dat je 17e was. Kijk is naar je startnummer misschien haal je de zaken door elkaar;)

Plaats reactie