Marmotte
[quote="havana"]Seger heeft de rit gelukkig al 10x gereden, dus hij weet precies waar hij het over heeft..........
In de Marmotte heb je op het vlakke stuk van Glandon > Telegraphe en het stuk Galibier > Alpe het meest aan snelle mannen.
Het is gewoon verdomd irritant om een heleboel mensen in te halen, als dat simpel te voorkomen is. Vergeet niet dat het ook voor de langzameren onder ons veel prettiger is. De organisatie is niet al te moeilijk met het toekennen van lage startnummers. Mocht je desondanks toch een iets lager nummer willen dan zijn er diverse opties. Ik kan best begrijpen dat je ier ethische bezwaren tegen hebt, maar zeker als je het hele jaar traint om op één dag top te zijn dan moeten we niet Roomser dan de Paus worden.
[/quote]
Het lijkt me niet nodig om opeens heel sarcastisch te gaan doen of de wijsneus te gaan uithangen. Ik wil alleen maar zeggen dat als je een goede startplek wilt hebben, je er gewoon op tijd bij moet zijn. Je zal heus niet extreem veel tijdverlies oplopen als je iets verder achteraan start. Ik train ook al het hele jaar voor de marmotte, dus hou het soort opmerking over dat ik precies weet waar ik het over heb enzo alsjeblieft voor je.
De vraag over in een groepje klimmen was trouwens oprecht. Ik vroeg me echt af wat daar het voordeel van is. Het zal inderdaad wel motiveren om iemand anders bij te houden en dus iets harder te rijden. Van mezelf weet ik dan alleen dat ik me dan wel eens over de kop wil rijden. Lijkt me niet verstandig als je pas op de Glandon bent . Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen tactiek.
In de Marmotte heb je op het vlakke stuk van Glandon > Telegraphe en het stuk Galibier > Alpe het meest aan snelle mannen.
Het is gewoon verdomd irritant om een heleboel mensen in te halen, als dat simpel te voorkomen is. Vergeet niet dat het ook voor de langzameren onder ons veel prettiger is. De organisatie is niet al te moeilijk met het toekennen van lage startnummers. Mocht je desondanks toch een iets lager nummer willen dan zijn er diverse opties. Ik kan best begrijpen dat je ier ethische bezwaren tegen hebt, maar zeker als je het hele jaar traint om op één dag top te zijn dan moeten we niet Roomser dan de Paus worden.
[/quote]
Het lijkt me niet nodig om opeens heel sarcastisch te gaan doen of de wijsneus te gaan uithangen. Ik wil alleen maar zeggen dat als je een goede startplek wilt hebben, je er gewoon op tijd bij moet zijn. Je zal heus niet extreem veel tijdverlies oplopen als je iets verder achteraan start. Ik train ook al het hele jaar voor de marmotte, dus hou het soort opmerking over dat ik precies weet waar ik het over heb enzo alsjeblieft voor je.
De vraag over in een groepje klimmen was trouwens oprecht. Ik vroeg me echt af wat daar het voordeel van is. Het zal inderdaad wel motiveren om iemand anders bij te houden en dus iets harder te rijden. Van mezelf weet ik dan alleen dat ik me dan wel eens over de kop wil rijden. Lijkt me niet verstandig als je pas op de Glandon bent . Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen tactiek.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik ga beide ritten dit jaar voor het eerst doen waarbij ik ook niet uitsluit dat ik daarna voor de minder bekende cyclo's ga. Die drukte is niet echt wat voor mij maar ik wil het toch wel een keer meemaken. Mijn geneuzel is dus ook niet gebaseerd op praktijk ervaring maar op mijn gevoel.
Dit jaar heb ik genoeg kilometers gemaakt dus als het goed is zal ik ook wel wat mensen moeten inhalen. Tja, liever zo dan andersom denk ik dan maar. Maar ik rij dan ook niet echt voor een tijd. Gewoon lekker rijden en dan zie ik wel waar het schip strand. Overigens denk ik niet dat het voor mij veel uitmaakt als ik in het begin wat moet inhouden. Die kracht heb je dan aan het einde weer over waardoor je misschien daar weer wat sneller gaat.
Dit jaar heb ik genoeg kilometers gemaakt dus als het goed is zal ik ook wel wat mensen moeten inhalen. Tja, liever zo dan andersom denk ik dan maar. Maar ik rij dan ook niet echt voor een tijd. Gewoon lekker rijden en dan zie ik wel waar het schip strand. Overigens denk ik niet dat het voor mij veel uitmaakt als ik in het begin wat moet inhouden. Die kracht heb je dan aan het einde weer over waardoor je misschien daar weer wat sneller gaat.
@ Seger
Jij hangt hier de wijsneus uit over 'dat je dan maar eerder je startnummer had moeten regelen' terwijl je ZELF nog nooit hebt deelgenomen. Dat irriteert me en daar maak ik dan een sarcastische opmerking over. Het is allemaal leuke theorie, maar in de praktijk liggen de zaken anders en dat zul komende zomer wel merken. No hard feelings verder hoor, mijn opmerking was goed bedoeld (al is dat misschien lastig voor te stellen, toch is het zo).
@ Bottechia
Bij DM is het een stuk vervelender dan bij LM, daar kun je vanuit gaan. Na de Pordoi is het veld dusdanig uit elkaar geslagen dat weinig last meer van de drukte hebt. Achteraan starten betekent wel dat je waarschijnlijk geen goed groepje hebt op weg naar de Giau. Hier had ik ook last van en da's achteraf maar goed ook want nu heb ik tenminste nog kans om mijn PR te verbeteren
Jij hangt hier de wijsneus uit over 'dat je dan maar eerder je startnummer had moeten regelen' terwijl je ZELF nog nooit hebt deelgenomen. Dat irriteert me en daar maak ik dan een sarcastische opmerking over. Het is allemaal leuke theorie, maar in de praktijk liggen de zaken anders en dat zul komende zomer wel merken. No hard feelings verder hoor, mijn opmerking was goed bedoeld (al is dat misschien lastig voor te stellen, toch is het zo).
@ Bottechia
Bij DM is het een stuk vervelender dan bij LM, daar kun je vanuit gaan. Na de Pordoi is het veld dusdanig uit elkaar geslagen dat weinig last meer van de drukte hebt. Achteraan starten betekent wel dat je waarschijnlijk geen goed groepje hebt op weg naar de Giau. Hier had ik ook last van en da's achteraf maar goed ook want nu heb ik tenminste nog kans om mijn PR te verbeteren
Inhalen is inderdaad de eerste 10 minuten leuk. Bij het inhalen 'macho' (Italianen :rolleye: )naar je hoofd geslingerd krijgen blijft daarentegen wél leuk .
Overigens heb ik dit jaar niet opgeofferd voor de Marmotte. Ik heb andere doelen gesteld. Sowieso ben ik een 'trainingsbeest' (en ik doe het met alle plezier) dus ik zie het niet als een opoffering voor LM. Ik wil natuurlijk wel zo goed mogelijk rijden.
Overigens heb ik dit jaar niet opgeofferd voor de Marmotte. Ik heb andere doelen gesteld. Sowieso ben ik een 'trainingsbeest' (en ik doe het met alle plezier) dus ik zie het niet als een opoffering voor LM. Ik wil natuurlijk wel zo goed mogelijk rijden.
We hebben blijkbaar een andere definitie van "wijsneus". Juist als je al vaker hebt meegedaan weet je dat je je op tijd moet inschrijven om een goede startplek te hebben. Maar laat maar hangen, dit kan eeuwig doorgaan zo.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
[quote="Rezne"]Woohoo het is gelukt . Ik heb een heel uitgebreide mail gestuurd naar de organisatie en ik heb een ander startnummer: 373. Ik ben hier echt enorm blij mee.[/quote]
Felicitaties! Nu nog waarmaken
Ik zie je wel in het startvak dan. Voor wat voor tijd ga je?
@Havana: Overhyped of niet; feit is dat de Marmotte 1 van de zwaarste cyclos van Europa (de wereld?) is. Ik vond 'em bijvoorbeeld zwaarder dan de DoMa (de drukte bij beide evenementen is dan weer vergelijkbaar vond ik). Het deelnemersveld is van hoog niveau, en veel mensen hebben al 'een tijd' staan waarmee je jezelf kunt vergelijken. Dus misschien is die hype wel een beetje terecht...
Felicitaties! Nu nog waarmaken
Ik zie je wel in het startvak dan. Voor wat voor tijd ga je?
@Havana: Overhyped of niet; feit is dat de Marmotte 1 van de zwaarste cyclos van Europa (de wereld?) is. Ik vond 'em bijvoorbeeld zwaarder dan de DoMa (de drukte bij beide evenementen is dan weer vergelijkbaar vond ik). Het deelnemersveld is van hoog niveau, en veel mensen hebben al 'een tijd' staan waarmee je jezelf kunt vergelijken. Dus misschien is die hype wel een beetje terecht...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39955
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="havana"] Achteraan starten betekent wel dat je waarschijnlijk geen goed groepje hebt op weg naar de Giau. Hier had ik ook last van en da's achteraf maar goed ook want nu heb ik tenminste nog kans om mijn PR te verbeteren [/quote]
Dat vind ik het enige jammere bij de DM: dat je moet starten achter alle toerders van de korte afstanden. Zou liever de full monty als eerste laten vertrekken.
Dat vind ik het enige jammere bij de DM: dat je moet starten achter alle toerders van de korte afstanden. Zou liever de full monty als eerste laten vertrekken.
Less is bore
Is het ook in de DM mogelijk een beter startnummer te krijgen? Ik heb nu nr. 11000 en nog wat en wordt nu reeds behoorlijk zenuwachtig van wat het zal worden bij de start en vlak daarna.
Mijn doelstelling is binnen de 6.00 uur te eindigen, maar ik weet niet of dit met dit hoge startnummer mogelijk is.
Mijn doelstelling is binnen de 6.00 uur te eindigen, maar ik weet niet of dit met dit hoge startnummer mogelijk is.
[quote="53x11"][quote="Rezne"]Woohoo het is gelukt . Ik heb een heel uitgebreide mail gestuurd naar de organisatie en ik heb een ander startnummer: 373. Ik ben hier echt enorm blij mee.[/quote]
Felicitaties! Nu nog waarmaken
Ik zie je wel in het startvak dan. Voor wat voor tijd ga je?
@Havana: Overhyped of niet; feit is dat de Marmotte 1 van de zwaarste cyclos van Europa (de wereld?) is. Ik vond 'em bijvoorbeeld zwaarder dan de DoMa (de drukte bij beide evenementen is dan weer vergelijkbaar vond ik). Het deelnemersveld is van hoog niveau, en veel mensen hebben al 'een tijd' staan waarmee je jezelf kunt vergelijken. Dus misschien is die hype wel een beetje terecht...[/quote]
Welke tijd? Tsjah, mn doel was 7 uur of minder, dus laat ik dat maar aanhouden zodat ik een ruime marge naar beneden heb zonder dat ik mezelf zwaar ga overschatten hier.
Felicitaties! Nu nog waarmaken
Ik zie je wel in het startvak dan. Voor wat voor tijd ga je?
@Havana: Overhyped of niet; feit is dat de Marmotte 1 van de zwaarste cyclos van Europa (de wereld?) is. Ik vond 'em bijvoorbeeld zwaarder dan de DoMa (de drukte bij beide evenementen is dan weer vergelijkbaar vond ik). Het deelnemersveld is van hoog niveau, en veel mensen hebben al 'een tijd' staan waarmee je jezelf kunt vergelijken. Dus misschien is die hype wel een beetje terecht...[/quote]
Welke tijd? Tsjah, mn doel was 7 uur of minder, dus laat ik dat maar aanhouden zodat ik een ruime marge naar beneden heb zonder dat ik mezelf zwaar ga overschatten hier.
Ik dacht dat het podium ruim binnen de 5 uur finishte (2007 : 4u32').
Misschien heb ik het volledig mis, maar ik heb mijn doel bepaald op basis van tijden en gemiddeldes in vorige cyclo's. Vorig jaar een 160km cyclo gereden in 5u43'. Iets minder hoogtemeters, maar toch vrij vergelijkbaar, en een 160km cyclo op licht golvend terrein in 4u27'.
Als je echter reeds 20-30' verliest in de eerste faze van de DM dan lijkt 6uur inderdaad moeilijk haalbaar, vandaar mijn vraag betreffende het verkrijgen van een beter startnummer.
Misschien heb ik het volledig mis, maar ik heb mijn doel bepaald op basis van tijden en gemiddeldes in vorige cyclo's. Vorig jaar een 160km cyclo gereden in 5u43'. Iets minder hoogtemeters, maar toch vrij vergelijkbaar, en een 160km cyclo op licht golvend terrein in 4u27'.
Als je echter reeds 20-30' verliest in de eerste faze van de DM dan lijkt 6uur inderdaad moeilijk haalbaar, vandaar mijn vraag betreffende het verkrijgen van een beter startnummer.