Jan Janssen Classic 2008
ipv de 110 heb ik toch maar ook de 150 gedaan. Mooie rit en de organisatie was goed. Het afdalen ging me gelukkig ook goed af.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Zijpenberg is toch die vervelende klim omhoog na de afdaling die jullie bedoelen? Jullie bedoelen die bocht naar links, net onderaan de afdaling. Die lange bocht naar recht ga je langs een restaurant ofzo, en kom je bij een rotonde uit. Als het inderdaad die bocht is die ik bedoel, dan ging daar tijdens de Dutch Food Valley Classic ook nog een prof langs de weg, maar hij viel niet
Ik heb de 150 gereden, met heen en weer naar huis 200km. Perfect fietsweer, en niet zo veel draaien en keren in Arnhem als in andere tochten in de buurt.
Ik heb de 150 gereden, met heen en weer naar huis 200km. Perfect fietsweer, en niet zo veel draaien en keren in Arnhem als in andere tochten in de buurt.
Had me ingeschreven voor de 200, maar toch de 150 gedaan. Allereerst iets te weinig getraind, en de NS moest zonodig weer het traject A'dam Utrecht platleggen, waardoor ik niet vroeg in Wageningen kon zijn.
Reed 'm voor de 3e keer (andere keren wel de 200) en vond het weer een mooie tocht met goede verzorging en goed uitgepijld. Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, maar ach, was prachtig fietsweer. Na 2/3e van de route wilde mijn linkershifter niets meer doen moest ik alles op 42-23 omhoog, tja daar werd ik niet vrolijk van.
Maak me wel een beetje zorgen over de staat van onderhoud van de wegen, het leek af en toe wel België. Gelet op de huizen zou je denken dat er wel geld zit in Gelderland, maar blijkbaar niet bij de provincie / gemeenten?
de foto's staan al snel on line: (alleen lukt het niet hier een foto te plaatsen
dan maar een linkje
Blij dat de foto's zo vroeg in het parcours genomen werden, ziet alles er tenminste nog een beetje fris uit
http://www.staikopdefoto.nl/index.php?o ... 01JJ8B.jpg
Reed 'm voor de 3e keer (andere keren wel de 200) en vond het weer een mooie tocht met goede verzorging en goed uitgepijld. Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, maar ach, was prachtig fietsweer. Na 2/3e van de route wilde mijn linkershifter niets meer doen moest ik alles op 42-23 omhoog, tja daar werd ik niet vrolijk van.
Maak me wel een beetje zorgen over de staat van onderhoud van de wegen, het leek af en toe wel België. Gelet op de huizen zou je denken dat er wel geld zit in Gelderland, maar blijkbaar niet bij de provincie / gemeenten?
de foto's staan al snel on line: (alleen lukt het niet hier een foto te plaatsen
dan maar een linkje
Blij dat de foto's zo vroeg in het parcours genomen werden, ziet alles er tenminste nog een beetje fris uit
http://www.staikopdefoto.nl/index.php?o ... 01JJ8B.jpg
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Om 9:00 uur gestart voor de 200km. (netto 6:57) Voordeel van wat later starten is dat het veel minder druk is op het parcours. Eerste lus van 50km viel me tegen. enkele mooie stukjes door het bos, verder veel wegen dicht bij autoverkeer. Het gebied rond Oosterbeek en de Postbank is natuurlijk geweldig, leuke klimmetjes en een prachtige omgeving.
[quote="kappa-man"]
Weet niet meer hoe deze afdaling heet. was op ongeveer 105 km[/quote]
Beekhuizenweg ( Posbank) overgang naar Bovenallee (de Emmapyramide) misschien . Geen bord gezien , want ik riep " Pak het fietspad ipv die bermkantenplaten waarop je bijna niet kunt fietsen.
Vandaag de 200 km versie gefietst , diverse personen gewond zien liggen . er is er zeker 1 met de Ambulance afgevoord , dit was enkele km's voor de controlepost in Loenen , in een bocht met wat los grind . Daar stond ook een wielrenster met een grote slag in haar wiel en iemand die gewond was aan haar knie . Ik heb minstens 5 gevallen gezien.
Weet niet meer hoe deze afdaling heet. was op ongeveer 105 km[/quote]
Beekhuizenweg ( Posbank) overgang naar Bovenallee (de Emmapyramide) misschien . Geen bord gezien , want ik riep " Pak het fietspad ipv die bermkantenplaten waarop je bijna niet kunt fietsen.
Vandaag de 200 km versie gefietst , diverse personen gewond zien liggen . er is er zeker 1 met de Ambulance afgevoord , dit was enkele km's voor de controlepost in Loenen , in een bocht met wat los grind . Daar stond ook een wielrenster met een grote slag in haar wiel en iemand die gewond was aan haar knie . Ik heb minstens 5 gevallen gezien.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik heb de 200 km versie gefietst gelukkig geen gewonden gezien, maar wat een geweldig mooie tocht met een hele goede organisatie, en dat er ongelukken komen verbaast mij niks want wat zitten er idiote kamikaze piloten tussen, zelfs op het laatste stukje op een smal fietspad moest ons nog eentje voorbij knallen, met alle gevaren vandien, die zelfde persoon zie ik dan staan bij de laatste afslag wachtend op zijn maat die hij op een geweldige manier verslagen heeft in de sprint:-((.
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde. Als je al bij de start en finish plaats was had je er al zin in om er iets moois van temaken, het straalde 1 en al gezelligheid uit.
Voor mijzelf werd het de eerste tocht van boven de 200 km die ik zonder kramp heb uit gereden, dit was al een hele overwinning, tot 150 km heb ik heerlijk gefietst na de pauze die we daar hadden was het allemaal een stuk minder en werd het harken naar de finish. Deze tocht doen we zeker volgend jaar weer.
Gr,
Koos
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde. Als je al bij de start en finish plaats was had je er al zin in om er iets moois van temaken, het straalde 1 en al gezelligheid uit.
Voor mijzelf werd het de eerste tocht van boven de 200 km die ik zonder kramp heb uit gereden, dit was al een hele overwinning, tot 150 km heb ik heerlijk gefietst na de pauze die we daar hadden was het allemaal een stuk minder en werd het harken naar de finish. Deze tocht doen we zeker volgend jaar weer.
Gr,
Koos
[quote="kalkko"]
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde.
[/quote]
Ik vond de etensposten niet zo tactisch geplaatst, maar 2 posten waar iets werd aangeboden, bij de andere plekken die als rustplaatsen werden aangeboden, moest je dokken. Verder: wie zet er nou een etens post op 15km voor de finish? Ik begrijp dat die andere lussen ook een stop moeten hebben en dat ze zo kunnen combineren, maar ik had liever eentje op 150/160 willen hebben, die er dus niet was. Gellukig hadden wij met de groep iemand boven op de Zijpenberg staan, die ons van water e.d. voorzag.
Buiten dit punt, heb ik me ook prima vermaakt, mooie tocht en een aantal nieuwe hellingen beklommen, die verstopt rond Arnhem lagen. Gelukkig met de groep geen pech gehad, ondanks dat je regelmatig wel mensen aan de kan zag staan.
Toch vond ik de Grenslandklassieker leuker: nog meer klimmen, betere rustlocaties en minder druk.
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde.
[/quote]
Ik vond de etensposten niet zo tactisch geplaatst, maar 2 posten waar iets werd aangeboden, bij de andere plekken die als rustplaatsen werden aangeboden, moest je dokken. Verder: wie zet er nou een etens post op 15km voor de finish? Ik begrijp dat die andere lussen ook een stop moeten hebben en dat ze zo kunnen combineren, maar ik had liever eentje op 150/160 willen hebben, die er dus niet was. Gellukig hadden wij met de groep iemand boven op de Zijpenberg staan, die ons van water e.d. voorzag.
Buiten dit punt, heb ik me ook prima vermaakt, mooie tocht en een aantal nieuwe hellingen beklommen, die verstopt rond Arnhem lagen. Gelukkig met de groep geen pech gehad, ondanks dat je regelmatig wel mensen aan de kan zag staan.
Toch vond ik de Grenslandklassieker leuker: nog meer klimmen, betere rustlocaties en minder druk.
[quote="Rufio"][quote="kalkko"]
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde.
[/quote]
Ik vond de etensposten niet zo tactisch geplaatst, maar 2 posten waar iets werd aangeboden, bij de andere plekken die als rustplaatsen werden aangeboden, moest je dokken. Verder: wie zet er nou een etens post op 15km voor de finish? Ik begrijp dat die andere lussen ook een stop moeten hebben en dat ze zo kunnen combineren, maar ik had liever eentje op 150/160 willen hebben, die er dus niet was. Gellukig hadden wij met de groep iemand boven op de Zijpenberg staan, die ons van water e.d. voorzag.
Buiten dit punt, heb ik me ook prima vermaakt, mooie tocht en een aantal nieuwe hellingen beklommen, die verstopt rond Arnhem lagen. Gelukkig met de groep geen pech gehad, ondanks dat je regelmatig wel mensen aan de kan zag staan.
Toch vond ik de Grenslandklassieker leuker: nog meer klimmen, betere rustlocaties en minder druk.[/quote]
Dat was inderdaad wel een punt de laatste verzorgingspunt was tedichtbij de finish, maar ben geen moment zonder eten of drinken geweest, had de zakken dan ook vol gestouwd met van alles:-))
Terug naar de tocht, ik vond de verzorging onderweg meer dan uitstekend, bij alle posten was tekrijgen wat je maar wilde.
[/quote]
Ik vond de etensposten niet zo tactisch geplaatst, maar 2 posten waar iets werd aangeboden, bij de andere plekken die als rustplaatsen werden aangeboden, moest je dokken. Verder: wie zet er nou een etens post op 15km voor de finish? Ik begrijp dat die andere lussen ook een stop moeten hebben en dat ze zo kunnen combineren, maar ik had liever eentje op 150/160 willen hebben, die er dus niet was. Gellukig hadden wij met de groep iemand boven op de Zijpenberg staan, die ons van water e.d. voorzag.
Buiten dit punt, heb ik me ook prima vermaakt, mooie tocht en een aantal nieuwe hellingen beklommen, die verstopt rond Arnhem lagen. Gelukkig met de groep geen pech gehad, ondanks dat je regelmatig wel mensen aan de kan zag staan.
Toch vond ik de Grenslandklassieker leuker: nog meer klimmen, betere rustlocaties en minder druk.[/quote]
Dat was inderdaad wel een punt de laatste verzorgingspunt was tedichtbij de finish, maar ben geen moment zonder eten of drinken geweest, had de zakken dan ook vol gestouwd met van alles:-))
Heb gisteren de 150 km gefietst, zeer mooie tocht, vooral die lus over de Veluwe was prachtig. Eigenlijk zonde om daar met hoge snelheid doorheen te scheuren want dan merk je nauwelijks hoe mooi het is.
Ik zag er van tevoren een beetje tegenop aangezien ik nog niet zo vaak dergelijke afstanden heb gereden en klimmen ook niet bepaald mijn sterkste kant is, maar het viel me honderd procent mee. Het blijft toch Nederland, en zolang je je eigen tempo aanhoudt stellen die heuveltjes eigenlijk niet zo heel veel voor. Wellicht volgend jaar de 200
Ik zag er van tevoren een beetje tegenop aangezien ik nog niet zo vaak dergelijke afstanden heb gereden en klimmen ook niet bepaald mijn sterkste kant is, maar het viel me honderd procent mee. Het blijft toch Nederland, en zolang je je eigen tempo aanhoudt stellen die heuveltjes eigenlijk niet zo heel veel voor. Wellicht volgend jaar de 200
Ik heb niet meegereden, maar ik heb er wel tussenin mogen rijden wat een drukte... waar ik mijn warming up altijd doe (lekker rustig) kwamen ze nu met hordes voorbij
150km moet ik echter nog niet aan denken, maar lijkt me een leuke rit om volgend jaar mee te pakken... iets om voor te trainen!
150km moet ik echter nog niet aan denken, maar lijkt me een leuke rit om volgend jaar mee te pakken... iets om voor te trainen!
Greetz
Ik heb de 60 km gefietst gisteren. Was de eerste keer dat ik aan zoiets meedeed en uberhaupt de eerste keer dat ik 60+ kilometers fietste en bergjes beklom. Sommige klimmetjes vond ik aardig pittig (Holleweg, Italiaanseweg, Muur van Roscam Abbing), maar gelukkig niet te lang.
Was erg leuk in ieder geval en voor herhaling vatbaar. Leuke training ook voor de Ardennen waar ik in augustus naartoe ga
Was erg leuk in ieder geval en voor herhaling vatbaar. Leuke training ook voor de Ardennen waar ik in augustus naartoe ga
Het was een leuke dag en een mooie tocht. Heb samen met mn vriendin en een goede vriend de 150 km gedaan. Helaas gaf die goede vriend na 75 km aan dat hij ons tempo niet ging bijhouden en op eigen tempo verder ging ploeteren.
Om het voor mezelf leuk te houden gaf ik berg op elke keer een beetje gas: die hobbels en andere mislukte verkeersdrempels stellen (als je mijn bouw hebt ) niet zo veel voor, dus je moet het zelf leuk maken. Boven wachtte ik dan netjes op mn liefje om gezellig samen verder te toeren. Dat werkt voor ons prima, en heeft als voordeel dat je samen kunt fietsen terwijl er toch een aanzienlijk verschil in fietssnelheid zit.
Het moet me overigens van het hart dat er weer een aantal kansloze figuren rondreed, die omhoog dan 'heel stoer' 39x15, 42x21, of zelfs 53x23 staken, maar vervolgens niet meer fatsoenlijk omhoog kwamen. Vooral toen ik die 53x23 op mijn 39x25 voorbij floot (letterlijk, ik heb sadistische trekjes), dacht ik: je voelt toch zelf ook wel dat dit voor jou niet het goede verzet is? Hoe moeilijk is het om terug te schakelen als het te zwaar wordt?
Al met al heb ik me kostelijk vermaakt. En kwam veel bekenden tegen. Van Swift (mijn wielervereniging) heb ik meerde mensen meerdere malen gezien. En rond km 60 kwam er een peletonnetje langs denderen met de Brommer van Rotterdam op kop. Ze vroegen nog of ik aan wilde haken, maar m'n vriendin en m'n relatie met haar zijn me lief, dus dat heb ik afgeslagen.
De bewegwijzering vond ik zeer goed, net als de veelvuldig ingezette verkeersregelaars. Ik ben niet goed bekend in de regio, maar schijnbaar is een otoluwere route niet mogelijk. Met die verkeersregelaars is dat imo prima opgelost.
Ik heb een persoon gezien met een nare schaafwond - rond km 105 - en twee mensen die op het oog totaal onfris van hun fiets waren gestapt en in de berm lagen te hopen op betere tijden. Bij een van deze gevallen zag het er zeer dramatisch uit, hopelijk is het meegevallen.
Onderaan de Italiaanse weg werd ik door een zeer vriendelijke vrouw gewezen op een stuk ijzer dat daar uit de grond stak. Hierdoor reed ik niet lek, wat niet gezegd kon worden van een hele meute mensen die even verderop banden stond te plakken. Zoals ik het kon zien - toen ik er dus op gewezen werd - lag het eerst onder de grond, en is het in de loop van de dag 'open gereden'.
Al met al een groot succes en volgend jaar gaan we weer. En we waren van voornemens om dan ook die vermaledijde Grebberberg mee te pakken, dus dat wordt dan de 200 km.
Ja, ook ik sta op de foto (weinig charmant maar dit geheel terzijde):
www.staikopdefoto.nl
Om het voor mezelf leuk te houden gaf ik berg op elke keer een beetje gas: die hobbels en andere mislukte verkeersdrempels stellen (als je mijn bouw hebt ) niet zo veel voor, dus je moet het zelf leuk maken. Boven wachtte ik dan netjes op mn liefje om gezellig samen verder te toeren. Dat werkt voor ons prima, en heeft als voordeel dat je samen kunt fietsen terwijl er toch een aanzienlijk verschil in fietssnelheid zit.
Het moet me overigens van het hart dat er weer een aantal kansloze figuren rondreed, die omhoog dan 'heel stoer' 39x15, 42x21, of zelfs 53x23 staken, maar vervolgens niet meer fatsoenlijk omhoog kwamen. Vooral toen ik die 53x23 op mijn 39x25 voorbij floot (letterlijk, ik heb sadistische trekjes), dacht ik: je voelt toch zelf ook wel dat dit voor jou niet het goede verzet is? Hoe moeilijk is het om terug te schakelen als het te zwaar wordt?
Al met al heb ik me kostelijk vermaakt. En kwam veel bekenden tegen. Van Swift (mijn wielervereniging) heb ik meerde mensen meerdere malen gezien. En rond km 60 kwam er een peletonnetje langs denderen met de Brommer van Rotterdam op kop. Ze vroegen nog of ik aan wilde haken, maar m'n vriendin en m'n relatie met haar zijn me lief, dus dat heb ik afgeslagen.
De bewegwijzering vond ik zeer goed, net als de veelvuldig ingezette verkeersregelaars. Ik ben niet goed bekend in de regio, maar schijnbaar is een otoluwere route niet mogelijk. Met die verkeersregelaars is dat imo prima opgelost.
Ik heb een persoon gezien met een nare schaafwond - rond km 105 - en twee mensen die op het oog totaal onfris van hun fiets waren gestapt en in de berm lagen te hopen op betere tijden. Bij een van deze gevallen zag het er zeer dramatisch uit, hopelijk is het meegevallen.
Onderaan de Italiaanse weg werd ik door een zeer vriendelijke vrouw gewezen op een stuk ijzer dat daar uit de grond stak. Hierdoor reed ik niet lek, wat niet gezegd kon worden van een hele meute mensen die even verderop banden stond te plakken. Zoals ik het kon zien - toen ik er dus op gewezen werd - lag het eerst onder de grond, en is het in de loop van de dag 'open gereden'.
Al met al een groot succes en volgend jaar gaan we weer. En we waren van voornemens om dan ook die vermaledijde Grebberberg mee te pakken, dus dat wordt dan de 200 km.
Ja, ook ik sta op de foto (weinig charmant maar dit geheel terzijde):
www.staikopdefoto.nl