Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wk Cyclocross...

mrkevin
Forum-lid

mrkevin 27 jan 2008 12:11

Modbreak!!!

Ga dat maar opnieuw in 't Nederlands proberen op te schrijven.
kevin

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 27 jan 2008 13:00

tuurlijk mag hij wel met profs trainen, ik heb ook nooit beweert van niet dat zal die Duval of van Amerongen ook wel doen maar als je het HELE seizoen bij de profs rijd en Duval(numr 2) niet. Dan heb ik meer bewondering voor Duval dan voor Prins Albert.

Oke dat van profiteur neem ik terug. Maar het leeftijdsprincipe bij de UCI vind ik helemaal nergens op slaan.

grtzz

mrkevin
Forum-lid

mrkevin 27 jan 2008 16:33

ja,,, ik vind het ook wel beetje raar dat ge bij de profs mag meerijden !
maar jah hij kan het aan , en als hij dat wil voor mij geen probleem...
soms denk ik wel van als ge daar is van kunt proeve om bij te prof te rijden is altij beter voor de doorstroom naar de profs , maar dan krijgt ge ook zo'n voorvalle van heel jaar bij profs en dan 1 dag bij de beloften ,, maarjah
bij mij is albert de beste jonger dan 23 jaar

greetzzzz
kevin

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 27 jan 2008 16:44

Fantastisch! Wat een prestatie van Boom!!!! Hij liet zich de hele wedstrijd zien.

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 27 jan 2008 16:48

YESSS BOOM wereldkampioen.
Stybar tweede en nys derde
Vond die Fontana wel verrassen

grtzzz

heb veel veel veel meer bewondering voor Boom dan voor Albert
Het is nu ook wel ff duidelijk waarom Albert niet meedeed bij de profs

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 27 jan 2008 17:13

Terechte winnaar , geen meter de kantjes er af gereden en vanaf het start schot in de aanval. TOP

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2008 17:32

Ghisallo schreef: heb veel veel veel meer bewondering voor Boom dan voor Albert
Het is nu ook wel ff duidelijk waarom Albert niet meedeed bij de profs

Heb je problemen met Albert ofzo? Hij wilde gewoon ook wereldkampioen bij de beloften worden zodat hij het rijtje junior, belofte en vervolgens prof als 1e Belg kan winnen.

Op de weg is het ook netzo, als je in een CT of PCT team rijdt moet je nog gewoon kampioenschappen bij de Beloften rijden ondanks het feit dat je gewoon betaald krijgt. Pas als je Protour rijdt moet je ook al ben je onder de 23 bij de grote jongens mee rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 27 jan 2008 18:05

mooie cross, maar jammer van de val van mouray en wellens

denk dat mouray de beste was
2 de jr junior

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 27 jan 2008 18:27

Heb geen problemen met Albert hoor, vind alleen dat het WK voor de beloften van te voren al was gespeeld. Ikvind het echt schitterend voor Stybar en Boom.(twee beloften!!!!!)

Was inderdaad een schitterende koers en tot de laatste ronde spannend
Heeft er iemand al info over Mourey? (is hij gestopt, wat gebroken of doorgereden)

grtzz

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 jan 2008 18:36

Wat een vreemd koersverloop. Niemand die het tempo constant hoog kon of wilde houden. Achteraf kun je zeggen dat de Belgen beter het heft in eigen handen hadden moeten nemen. Zeker Wellens en Nijs reden vaak te ver van achteren, soms zelfs in een achtervolgend groepje op een aantal seconden. Aan de andere kant: De tijden dat de Belgen met zes stuks vooraan ervandoor gingen, zijn ook wel voorbij. En het had ze de wereldtitel denk ik ook niet opgeleverd. Grote pluim voor Vervecken die meesterknecht speelt voor Nijs in de laatste ronde. Drievoudig wereldkampioen en zeker geen kapsones. Ik had graag een echte spannende cross gezien tussen de grote kemphanen en wat niet-Beneluxers ertussen. Maar ja, mij hoor je niet klagen met Boom als winnaar.

Plaats reactie