Pagina 5 van 7

Geplaatst: 19 jan 2008 18:03
door havana
Fabrieksopgave is 1560 gr. Niet super spectaculair maar daar koop ik ze ook niet voor (het gaat mij om de looks...)

[edit]
Ik zie dat 2 anderen me al voor waren :D

1550 of 1560 gram

Geplaatst: 19 jan 2008 18:09
door rabbit
10 gram,nou ja 1 dag zelf Sonja bakkeren en die 10 gram is er af ;)

Rabbit

Geplaatst: 19 jan 2008 21:18
door janjr
Proficiat met je aankoop , Havana. De Aero+ zijn inderdaad prachtig uitziende wielen. Plan je deze te rijden in de Maratona?

Geplaatst: 20 jan 2008 11:15
door havana
Nee, voor mij geen Maratona helaas dit jaar (geen vakantiedagen genoeg). Naast de nodige klassiekers zoals de Waalse Pijl, Tilff-Bastogne-Tillf, Klimmen-Banneux-Klimmen en de Steven Rooks Classic rijd ik qua cyclo's alleen mijn eerste Trois Ballons dit jaar.

Volgend jaar wil ik de Maratona weer rijden, misschien zelfs gaan voor "de dubbel"...

Geplaatst: 20 jan 2008 11:25
door joukebuissink
Laten we de vraag dan anders stellen Havana; Waar plan je deze wielen in te zetten? ;)In Cyclo's?

Geplaatst: 20 jan 2008 11:27
door havana
Ik wil er in principe gewoon op gaan trainen, dus het gros van mijn kilometers mee gaan maken. Wel in droog weer natuurlijk. Ook toertochten en cyclo's rijd ik er alleen mee in droog weer. De ervaring leert dat het Ardense werk niet altijd droog is, dus dan zal ik net als vorig jaar de Vista's gebruiken.

Hier in de polder zal ik nog al eens mijn Vista voorwiel moeten steken denk ik (vanwege zijwind). Dat zal moeten blijken.

Ik heb sowieso geen zin om vaak remblokken te wisselen dus in principe worden de wielen gewoon veel en vaak gebruikt. Aan de muur laten hangen is zonde!

Geplaatst: 20 jan 2008 11:30
door lancev7
Ik ga binnenkort ook carbon clinchers aangschaffen, met een udirectional carbon structuur, net als de reynolds dus. welke remblokken zijn hiervoor te adviseren. Ter informatie, kwaliteit moet natuurlijk goed zijn, maar het hoeven niet de aller duurste te zijn, als ze een beetje aardig zijn voor de velg is ook wel een vereisten.

Geplaatst: 20 jan 2008 11:34
door havana
Swissstop Yellow King. Ik kocht een setje van 4 voor € 26,50 bij bike-components.de Als je dat geel niet mooi vindt, ze zijn er ook in het zwart en dan staat er Lightweight op (en dan zijn ze ineens een stuk duurder...)

Geplaatst: 20 jan 2008 12:02
door Zorro
havana schreef:Ik wil er in principe gewoon op gaan trainen, dus het gros van mijn kilometers mee gaan maken. Wel in droog weer natuurlijk.
Hoi,

Droog weer alleen i.v.m? Naven? Of puur gezien het feit dat regen ook vaak veel wind betekend (zie het Hollandse sfeerlandschap op dit moment :(

Mvg, Zorro

Geplaatst: 20 jan 2008 12:06
door havana
Ik train sowieso niet in de regen, maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven, bovendien remmen ze in de regen ook minder dan alu velgen (in de polder niet echt een issue). Met regen worden ze ook nog eens verschrikkelijk vies. Bovendien heb je met regen een hogere kans om te vallen. Kortom: genoeg redenen om er niet in de regen mee te rijden.

Geplaatst: 20 jan 2008 13:50
door kraker
Reynolds adviseert zelf ook de Swiss stop yellow king.
Er zijn verschillende sets: voor campa en shimano.

Geplaatst: 20 jan 2008 14:06
door lancev7
havana schreef:Ik train sowieso niet in de regen, maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven, bovendien remmen ze in de regen ook minder dan alu velgen (in de polder niet echt een issue). Met regen worden ze ook nog eens verschrikkelijk vies. Bovendien heb je met regen een hogere kans om te vallen. Kortom: genoeg redenen om er niet in de regen mee te rijden.


Ik dacht dat de corima naven van prima kwaliteit waren. Ik al mijn setje ook hoofdzakelijk voor goed weer setje gaan gebruiken dus ik begrijp je punt maar ik dacht dus dat corima-naven dat wel aan zouden kunnen of heb ik het mis?