Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

avr
Forum-lid

avr 03 jan 2008 01:30

is waar, sorry daarvoor.
Degene waar het voor was bedoeld zal al slapen denk ik, maar deze zal nog wel reageren.

vooralsnog staan we open voor alle vragen.
we zullen daar dan een zo goed mogelijk antwoord op geven.

We zullen deze zsm. behandelen.
Het is nu toch wel tijd om te slapen.

goedenacht.
overstekend wild

auke
Forum-lid

auke 03 jan 2008 02:33

2500 euro voor een 2e hands tt-fiets met triple en aftands stuurlint? niet best...., maar ja, het mag in nederland. De gek mag vragen wat de gek ervoor geeft...., maar schaamteloos is het wel een beetje.

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 03 jan 2008 03:56

Amclassic-fan schreef:Ik lees nu op Marktplaats: "colnago cyclocross ex Rabobank" Bouwjaar 2004, shimano 105 9 speed, volgens mij rijden ze bij Rabo al heel wat jaartjes op C40 en C50's met crossen. Het enige wat deze fiets met Rabo te maken heeft is het kleurenschema op 't frame. Ook een leuk detail dat ze bij Rabo met tellertjes op de fiets crossen.

Grappig, ik lees nu in dezelfde advertentie dat het een colnago cyclocross rabokleur betreft.

Amclassic-fan schreef: Iets lager kom ik een Colnago crossfiets uit 2001 tegen. Het enige wat er misschien uit 2001 komt zijn de banden en de rest is veel ouder. Shimano 600, RSX is toch eerder 12 jaar oud dan 6 jaar. Ik ben ook benieuwd wie 't in z'n kop haalt om een Colnago zwart te spuiten en de letters Colnago er dan niet eens op te plakken...

Grappig, ik lees nu in dezelfde advertentie niet dat de fiets uit 2001 komt. Er staat geen bouwjaar mee bij...

Apart dat die advertenties wel zijn gewijzigd terwijl er inhoudelijk niet op dit forum door AVR op gereageerd wordt...

PS: AVR als zelfrespecterend bedrijf moet je toch wel beschikken over een MS Office pakket met spellingcontrole...
Opgeven is geen optie!

colnagog
Forum-lid

colnagog 03 jan 2008 09:34

Ik heb van AVR nog geen enkel duidelijk antwoord gelezen op reactie's op dit forum. Alleen schud de hand, kunnen we over praten maar inhoudelijk geen enkel verweer! Lijkt mij toch een eerste vereiste omdit hier klaar en helder te hebben.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

avr
Forum-lid

avr 03 jan 2008 10:10

goedemorgen, dat we wielen tekoop hebben aangeboden, die volgens vele, niet juist waren omschreven, en dat er wel eens een fout staat in de advertentie dat weten we maar al te goed.
zoals eerder gemeld, gaat dit veranderen.
We stappen af van het groot aantal 2e hands fietsen, en gaan door met het aanbieden van nieuwe fietsonderdelen, gewoon met nota"s en garantie, wat we sins 2005 al doen.
Begin februari zal de website klaar zijn, en zullen daar de meeste onderdelen te vinden zijn.

Het hier klaar en helder maken, dat zal niet helemaal lukken , denken we, maar het minste wat we kunnen doen is melden dat we een frisse start maken in 2008 en een ieder tevreden proberen te houden, met snelle en correcte afhandelingen.

we willen het hier dan ook graag bij houden, en wensen u allen een goed fietsjaar toe.

AVR en medewerkers.
overstekend wild

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 jan 2008 10:19

Ik denk dat het goed is, deze topic te sluiten. Ik denk dat 'n ieder nu wel een beeld heeft over AVR. Positief of negatief. Mensen die met AVR in zee zijn gegaan en daar problemen mee hebben, kunnen contact met ze opnemen. Het lijkt me goed om die mensen daarna uit te nodigen om hier op dit forum daarvan verslag te komen doen. Op deze manier kan AVR zich bewijzen in daden en niet in woorden. Lijkt me veel beter.
Niets is wat het lijkt..

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 03 jan 2008 11:33

daar sluit ik me bij aan , het wordt anders een gebed zonder end .
het is moeilijk zoals ze dat zelf al beweren om na het gebeurde hier iedereen tevreden te stellen en zoals jij het al zei Maurice :geen woorden maar daden .

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 03 jan 2008 11:47

Nou, in ieder geval respect voor de aanwezigheid van AVR hier op het forum. Ik wens jullie veel succes met de nodige professionalisering van jullie bedrijf. Wij forumleden blijven het uiteraard nauwgezet volgen... Als de website goed in orde blijkt te zijn, dan volgt wellicht een stukje niet-negatieve reclame op ons forum...

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 03 jan 2008 14:04

Het komt hierop neer:
-AVR is niet te vertrouwen. Klinkt hard maar het is zo. Misbruik maken van het vertrouwen van onwetende kopers doen wel meer mensen, zelfs hier op dit forum, maar om dit onophoudelijk en schaamteloos te doen op marktplaats kan niet!

-AVR heeft geen goede uitleg, tenzij dat ze diep beschaamd moeten zijn dat ze dit soort praktijken durfden te hanteren. Ze beloven nu beterschap voor 2008, en zand erover. Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd. Ik hoop dat ze doorhebben dat niet met iedereen zijn voeten valt te spelen, en dat een handel opzetten en tegelijk recht in de schoenen staan wel wat meer moeite, geduld en geld kost dan ze tot nu toe gemakkelijk dachten te verdienen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

auke
Forum-lid

auke 03 jan 2008 14:04

Het is wel duidelijk dat AVR gewoon een schaamteloze marktplaats opportunist is. Is niet erg, is ook niet verboden, maar je zult er maar in trappen.... Hoe is de consument in deze eigenlijk beschermd? Bestaan er garantievoorwaarden? Kun je binnen 7 dagen je produkt gewoon weer inruilen (zonder opgaaf van redenen)? Of is koop is koop?

vond dit ergens op internet, maar heb er zelf geen verstand van

"gekocht in de winkel is inderdaad: koop is koop. Alles wat je daarna krijgt van die verkoper (in de winkel) is meegenomen, tenzij natuurlijk de (algemene) voorwaarden van die winkel anders voorschrijven."

"Kopen via internet geldt dat je de camera binnen 7 werkdagen retour kunt sturen zonder dat je hoeft aan te geven waarom je dit doet (zonder opgave van reden). De verkoper is dan verplicht om binnen 30 dagen het geld terug te storten zonder aftrek van allerlei (eventueel bedachte - administratie) kosten..... m.u.v. retourkosten (indien je dit niet zelf betaald hebt."

"V.w.b. die 8 dagen: dit aantal dagen heeft te maken met de colportagewet. Je kunt, indien je iets gekocht hebt via de colportagewet, binnen 8 dagen na inschrijving van die overeenkomst bij de Kamer van Koophandel, de koop annnuleren. Je begrijpt dat dit dus zelfs na weken/maanden nog mogelijk is. Zolang die colporteur de overeenkomst niet laat inschrijven, kun je die overeenkomst nog annuleren"

Plaats reactie