Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Helmen 2008

hero
Forum-lid

hero 08 mar 2008 14:58

Ik sluit me aan bij Anaszi. Heb net de Ionos binnen, gekocht bij een internetshop. Kan niet anders zeggen dat die als gegoten zit, licht en stevig. Ook ik heb ooit de Atmos op gehad (nooit mee gefietst), de Ionos voelt een stuk beter aan.

osensei
Forum-lid

osensei 08 mar 2008 16:16

Bedankt, dan doe het ook maar via de internetshop.
Zit er dan ook een mooie koffer bij net zoals je in het verleden bij de Atmos kreeg?
Of ist gezien de lagere prijs alleen de helm, verder niets?
Op zich natuurlijk nix mis mee, als het de prijs drukt is dat te begrijpen.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

hero
Forum-lid

hero 08 mar 2008 20:09

Ik kreeg de helm opgestuurd in een kartonnen doos. De helm zelf zat nog wel een keer in een stevige hard-kartonnen omhulsel. Helaas, geen koffer...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mar 2008 11:43

Het nut van zo'n koffer heb ik sowieso nooit ingezien. Zo'n helm past mijn inziens veel makkelijker gewoon los in je (sport)tas.

osensei
Forum-lid

osensei 09 mar 2008 13:23

In mijn geval is het wel handig een beschermkoffertje te hebben.
Heb een auto waar alles los in ligt en dan vind ik t zonde om helm los te laten liggen, mijn fietskleding zit in een koffertje waar mijn helm niet inpast. Fiets ligt daar dan weer bevenop, op zachte dikke jas e.o. slaapzak. Zo ligt alles een beetje op zijn plaats en is t toch tegen beschadigingen beschermd.
Maar ik begrijp je argument.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

daveke
Forum-lid

daveke 10 mar 2008 15:39

Ik krijg mijn Ionos als het goed is komende week/2 weken binnen en zal ik een verschillenrapportje schrijven.
Science of Performance!

kronik
Forum-lid

kronik 10 mar 2008 15:55

ionos zit fijner t.o.v de atmos dat zeker!

vorige week mijn specialized 2-D binnengehad...dat is voor mij de beste helm ooit gemaakt qua pasvorm!
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

casran
Forum-lid HC

casran 10 mar 2008 15:59

Jammer genoeg komt die Ionos niet meer met zo'n koffer, maar ik heb gelukkig nog die van een vroeger Atmos! :)

Die Ionos is nog een beetje lichter dan de Atmos, en ik vind hem ook nog fijner zitten. Wel wat kouder in de winter, maar ik ben er heel tevreden van en sinds ik hem heb, ben ik nu voor het eerst in een periode bezig waarin ik onafgebroken met helm train!!

Kijk hier eens naar het album "7-9/03/2008 - ploegstage LTTL in Orchimont" voor foto's van onze volledige ploeg met Ionos (met uitzondering van Rutger Beke, met Atmos én Giro bril): http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=foto
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 mar 2008 16:02

Dat was me al opgevallen Casran. Heel goed hoor, en hou dat vast. Als je zoveel traint als jij kun je erop wachten dat je een keer tegen het asfalt gaat...

casran
Forum-lid HC

casran 10 mar 2008 16:06

havana schreef:Dat was me al opgevallen Casran. Heel goed hoor, en hou dat vast. Als je zoveel traint als jij kun je erop wachten dat je een keer tegen het asfalt gaat...

Héhé. Ik heb er een aantal keer kou voor geleden, want die mutsjes onder een helm vind ik verschrikkelijk onpraktisch en ik verdraag enkel zo'n koerspetje (krijg die van Bioracer); maar de oren zijn dus steevast onbedekt. Gelukkig komt de lente er langzaam aan.
Ik vind de Ionos die we van de ploeg kregen ook ontzettend mooi en draag hem heel fier. Dat scheelt... voor mij toch :) Moet ook wel toegeven dat ik een paar keer een opmerking kreeg van gerespecteerde ploegmaten ivm trainen zonder helm.

Door het triatlonnen (en de laatste 2 weken ziekte) train ik wel veel minder fietskm's dan vroeger hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daveke
Forum-lid

daveke 10 mar 2008 16:38

Ik las op pez dat de Ionos zelf een aantal gram zwaarder zou zijn dan de Atmos..
Science of Performance!

Plaats reactie