lang genoeg op school gezeten op kotsziek van leraren te worden
en nu weet ik weer waarom
Havana ? als het niet aan de wielen kan liggen hoe komt het dan dat ik zoveel overhou ????
1e rit met de Zipp wielen en 50/42 bladen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
drummie71 schreef: maatje van mij heeft cycleops en als we naast elkaar rijden komen we vaak op zelfde waardes uit van hem net iets hoger
onze kracht is ongeveer gelijk hij net iets sterker en dat geeft de powermeter ook aan
Ik weet dat ie het berekent de hac5 maar is best aardig ik heb het een aantal keren met die maat geijkt en gekeken hoe het uit kwam
Verder weet ik wat ik bij een bepaalde wattage wel of niet exact en cadanse ik welke snelheid normaliter rij
Ik stem daar trainingen ook op af
Ik ging er verder niet meer op in maar het schoolmeestertje verwachte een antwoord die ik allang niet meer boeiend vond zelf
Ik kom uit op dat ik een aantal km's overhou !!
Beste HAvana en beste AM classic leg mij dan uit hoe dat kan ??????
Misschien is het praktischer als je aan 't "schoolmeestertje" een natuurkunde boek vraagt. Dan kan je de definitie van vermogen terug zoeken.
Een Hac kan je helemaal niet ijken, dus hoe je dat wilt doen... Als je met dat ding zonder handen 30 km/h rijdt trap je nog net zoveel vermogen als dat ik op een tijdritfiets 30 km/h rij, valt het kwartje al? Die vermogensfunctie van HAC is een gimmick, niets meer niets minder.
Bij jouw snelheden is aerodynamisch voordeel gewoon niet de moeite waard, zeker niet in vergelijking met het vermogen wat het kost. Als je nu eens langere tijd dik boven 40 kunt rijden zou het al een stuk meer schelen, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid.
Om nog terug te komen op die dimples en zijwind. Ga eens uit van de situatie dat de winder loodrecht op je staat, gaat de fiets dan vanzelf vooruit? Volgens mij niet. Ook met zijwind staat de kracht nog steeds tegen je in, je wordt er door tegen gewerkt. Dat kan er nooit voor zorgen dat je harder gaat.
Als je zoveel over houdt rij je nu dus 34 km/h tijdens eenzame duurtraining? Of gaat het toch wat minder hard.
Kom zeg, als je oprecht was dan had je meteen geschreven dat je vergeleken hebt met een Hac5 en een Cyclops.
Je past je verhaal aan met nieuwe verzinsels elke keer als iemand gaten schiet in je vorige verhaaltje. Ik ben er klaar mee verder.
Beleving en ervaring das iets heel anders dan met een Hac5 naast een vrijwel even sterk maatje rijden die een Cyclops heeft. En een serieuze meting zijn zowel beleving, ervaring als met een Hac naast een Cyclops gaan fietsen niet.drummie71 schreef:Jij kunt onder geen enkele omstandigheid beleving of ervaring van een ander als onmogelijk afdoen
Volgens mij is het heel persoonlijk de een haalt er meer uit dan een ander
Je past je verhaal aan met nieuwe verzinsels elke keer als iemand gaten schiet in je vorige verhaaltje. Ik ben er klaar mee verder.
Omdat je door de marketing in je hoofd het idee hebt gekregen dat je van hoge velgen veel sneller gaat fietsen. Dit is een cognitief proces: als je maar vaak genoeg hoort, ga je het vanzelf geloven. Wishfull thinking, heet dat.Havana ? als het niet aan de wielen kan liggen hoe komt het dan dat ik zoveel overhou ????
Ondertussen wordt hier wel weer een "Fiets Forum Klassieker" geboren. Deze kan zo in het lijstje "Mijn fiets en de resultaten" van Bo.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
er is nog een verklaring:
"self fulfilling prophecy"
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
"self fulfilling prophecy"
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
ik ben er uit !! weet nu waar de winst inzit zat
bedankt iedereen
bedankt iedereen
Als je alle effectjes bijelkaar optelt zou het me niets verbazen, als je met gemak 47 weet te halen, waar je voorheen met gemak 44 haalde..... Vooral bij de hogere snelheden zul je een voordeel kunnen merken, niet bij de lagere snelheden. Placebo + moraal + nieuw&strak + nieuwe banden + testen hoe snel het fietsje fietst + aerodynamica + beetje naar boven afronden = gewoon sneller al met al
Ik kan ook sneller trappen als de michelin pro's op 8 bar zit onder een retestrakke wielset....., je bent dan gewoon hongeriger, geconcentreerder om sneller te fietsen; speelt allemaal mee....
Wil nog niet zeggen dat als je een maximaaltest doet in de windtunnel je dan zomaar gratis 4km erbij krijgt...., en dat is wat de meesten hier bedoelen (denk ik dan maar)
Ik kan ook sneller trappen als de michelin pro's op 8 bar zit onder een retestrakke wielset....., je bent dan gewoon hongeriger, geconcentreerder om sneller te fietsen; speelt allemaal mee....
Wil nog niet zeggen dat als je een maximaaltest doet in de windtunnel je dan zomaar gratis 4km erbij krijgt...., en dat is wat de meesten hier bedoelen (denk ik dan maar)