Parijs-Roubaix banden..??
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik zou Ultremo's laten voor P-R, ze zijn niet echt sterk op de wangen ...
Verder wel positief over Ultremo's
Verder wel positief over Ultremo's
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 25 nov 2011 22:12
Hallo, hoe kijken jullie tegen de conti's GP4000s 25mm .. Aan mbt Parijs - Roubaix . Net op de markt dus weinig gebruikers ervaring nog
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Hoe dikker hoe beter Renefietst! Voor een PR zou ikzelf 28 of dikker nemen (32) zolang dit past op je velgen/fiets.
En bandenspanning is uitproberen.
En bandenspanning is uitproberen.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
De Durano misschien?rikc schreef:Is er nog een brede schwalbe die wel sterke wangen heeft? Ik zit wel een beetje vast aan schwalbe namelijk.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Heb de Durano's besteld in 28 breed en vouw versie. Dit icm latex binnenbandjes zou toch goed moeten zijn. Heb er wel zin in iig.
Alleen de dag ervoor nog een koers in Norg die ik niet kan laten schieten dus dat belooft een zwaar weekend te worden!
Alleen de dag ervoor nog een koers in Norg die ik niet kan laten schieten dus dat belooft een zwaar weekend te worden!
Kojak of marathon van Schwalbe in 1.35 .Heb ik geplaatst in men 26'mountainbike op 29'wielen.Daar is er plaats genoeg,maar ik denk dat dit ook moet lukken in een raceframe.
Met ultremo 28mm reed ik elke rit plat en soms 2x.Ga voor de zomer de Ultremo in tubeless maken met latex,hopelijk lukt het.
Met ultremo 28mm reed ik elke rit plat en soms 2x.Ga voor de zomer de Ultremo in tubeless maken met latex,hopelijk lukt het.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die Schwalbes van 1.35 breed passen nooit in een modern raceframe. Vaak past een 28 mm er al niet in.
Met de Ultremo ZX is 't mij vorig jaar niet gelukt om lek te rijden, meerdere keren er onverhard mee gereden en ze bleven heel. Alleen sleten ze bij mij idioot hard, na 1100 km was ik door de 1e achterband heen. Het lijkt/leek of de productie erg inconsistent was. Maar een Ultremo lijkt me niet de ideale band voor PR.
Met de Ultremo ZX is 't mij vorig jaar niet gelukt om lek te rijden, meerdere keren er onverhard mee gereden en ze bleven heel. Alleen sleten ze bij mij idioot hard, na 1100 km was ik door de 1e achterband heen. Het lijkt/leek of de productie erg inconsistent was. Maar een Ultremo lijkt me niet de ideale band voor PR.
Ik heb meer dan 25 keer op het parcours van PR gefietst en kom steeds meer tot de conclusie dat het geleuter over materiaal een veel te kleine component van het totale resultaat is.
Case 1:
Volledig voorbereid in 2010 en bandenspanning in 2 testritten getest. 28mm! 3e strook stootlek omdat ik bang was een maatje omver te rijden.
Case 2:
weekje in Frankrijk wezen klimmen en op de terugweg me door m'n vrouw op 70km voor Roubaix uit de auto laten zetten. 12 stroken op klimwielen, 23mm. Zelfs extra slechte stroken gedaan die niet in de officiële koers zitten. Wat ik ook deed aan malligheid ik kreeg m'n banden niet lek.
Case 3
Bos van Wallers 2010. Goedkope 28mm's en regen en onweer. Ik heb maar 20 seconden meer nodig dan de profs!. Ik hoor m'n velgen wel 40 keer op de rand knallen maar ik vlieg. Motivatie was nog nooit zo hoog.
Case 4
Bos van Wallers december 2011. Zware periode. Bedrijf wel niet verkopen. Puber die beter bij de NS kan gaan werken als dwarsligger etc Zelfde bandenspanning als in case 3. Na 300 meter door een aantal bladeren waar een put onder zit en voor en achter plat.
Case 5
Met een groepje 12 stroken als mini-PR. Slechts 3,5 bar in de banden om te kijken hoever ik kom. Ieder denkt dat ik met lekke banden rij maar op de laatste strook kan niemand me bijhouden. Geen lek!
Case 6
idem rit en rijden op donderdag voordat de profs PR moeten rijden samen met de Garmin ploeg en de Rabo een strook op. Ik rij schouder aan schouder met Hushovd. Leuk, spannend maar ik moet er niet aan denken dat ik hem van de weg rij. Of Boom die schuin voor me rijdt. Dus ik let vooral op de profs ipv de kuilen. Ondanks de 5 bar in de 28 mm;s een stootlek.
Het is in de hel iets complexer dan we denken
De beste banden met verkeerde spanningen en een kleine stuurfout rij je toch gewoon lek.
Matige banden (in de context) met de juiste spanning en goed geconcentreerd rijden blijven echt wel heel.
Case 1:
Volledig voorbereid in 2010 en bandenspanning in 2 testritten getest. 28mm! 3e strook stootlek omdat ik bang was een maatje omver te rijden.
Case 2:
weekje in Frankrijk wezen klimmen en op de terugweg me door m'n vrouw op 70km voor Roubaix uit de auto laten zetten. 12 stroken op klimwielen, 23mm. Zelfs extra slechte stroken gedaan die niet in de officiële koers zitten. Wat ik ook deed aan malligheid ik kreeg m'n banden niet lek.
Case 3
Bos van Wallers 2010. Goedkope 28mm's en regen en onweer. Ik heb maar 20 seconden meer nodig dan de profs!. Ik hoor m'n velgen wel 40 keer op de rand knallen maar ik vlieg. Motivatie was nog nooit zo hoog.
Case 4
Bos van Wallers december 2011. Zware periode. Bedrijf wel niet verkopen. Puber die beter bij de NS kan gaan werken als dwarsligger etc Zelfde bandenspanning als in case 3. Na 300 meter door een aantal bladeren waar een put onder zit en voor en achter plat.
Case 5
Met een groepje 12 stroken als mini-PR. Slechts 3,5 bar in de banden om te kijken hoever ik kom. Ieder denkt dat ik met lekke banden rij maar op de laatste strook kan niemand me bijhouden. Geen lek!
Case 6
idem rit en rijden op donderdag voordat de profs PR moeten rijden samen met de Garmin ploeg en de Rabo een strook op. Ik rij schouder aan schouder met Hushovd. Leuk, spannend maar ik moet er niet aan denken dat ik hem van de weg rij. Of Boom die schuin voor me rijdt. Dus ik let vooral op de profs ipv de kuilen. Ondanks de 5 bar in de 28 mm;s een stootlek.
Het is in de hel iets complexer dan we denken
De beste banden met verkeerde spanningen en een kleine stuurfout rij je toch gewoon lek.
Matige banden (in de context) met de juiste spanning en goed geconcentreerd rijden blijven echt wel heel.
Nou het zit er op. Met 28mm schwalbe durano's op 5,5 bar niet lek gereden. Ploegmaat ook niet. We vlogen over de stenen terwijl we wel 100 man met lekke banden heb zien staan knoeien.
45ste in het totaal klassement en 4de in de A categorie.Het Trek Madone frame hield zich ook prima en zelfs de superichte 3T zadelpen met carbonnen Fizik Arione bleef heel.
Volgend jaar weer!
45ste in het totaal klassement en 4de in de A categorie.Het Trek Madone frame hield zich ook prima en zelfs de superichte 3T zadelpen met carbonnen Fizik Arione bleef heel.
Volgend jaar weer!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn maat rijd dus al gewoon 4000km met een zx, terwijl de mijne nar een 1300 a 1400 km echt wel op is, de meeste tijd rijden we naast elkaar. Enige verschil hij heeft degene met een kleurtjeamclassic-fan schreef:Die Schwalbes van 1.35 breed passen nooit in een modern raceframe. Vaak past een 28 mm er al niet in.
Met de Ultremo ZX is 't mij vorig jaar niet gelukt om lek te rijden, meerdere keren er onverhard mee gereden en ze bleven heel. Alleen sleten ze bij mij idioot hard, na 1100 km was ik door de 1e achterband heen. Het lijkt/leek of de productie erg inconsistent was. Maar een Ultremo lijkt me niet de ideale band voor PR.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende