Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cervelo soloist team

speric
Forum-lid HC

speric 31 okt 2007 10:08

Master B schreef:zeg SpEric, heb jij ervaringen met die Alpha Q vorken. Ik zou namelijk wel willen weten waarop CSC met die vorken rijdt en waarom Cervelo Wolf vorken erin zet.

De Wolf vork wordt gewoon bij AlhaQ gemaakt. Dus eigenlijk is het min of meer dezelfde vork.
Cervélo heeft patenten op de aero vorm vd vorm gecombineerd met het lage gewicht. Er zit toch buidend meer volume in de vorm
Het is dus niet zo dat ze een hele andere vork rijden. Maar uit sponsorbelangen wil AplhaQ natuurlijk wel bekendheid. Met een wolf vork zullen ze dat niet direct bereiken.

Ik heb zelf geen ervaringen met de alpaQ vorken waar CSC mee rijdt. Ik heb er 2 in bestelling staan, maar het duurde wel erg lang.

be.rt
Forum-lid

be.rt 31 okt 2007 13:07

Master B schreef:IBAN wrote...

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

Deze waardes kwamen uit de beursspecial van Fiets.
De torsie en vork waardes leken mij omgedraait want een torsiestijfheid van 75 nm lijkt mij vrij weinig

Nope, fiets heeft het correct. De eerder lage torsiestijfheid werd al veel eerder door Tour bevestigd.

cozmic
Forum-lid

cozmic 31 okt 2007 13:19

SpEric schreef:Nou, het is meer zo dat de grijze uitlopend is en in de loop van 2008 alleen de grijs rode wordt geleverd.

Damned, dan moet ik in actie schieten!

:D

speric
Forum-lid HC

speric 31 okt 2007 13:37

Be.rt schreef:

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

De torsie en vork waardes leken mij omgedraait want een torsiestijfheid van 75 nm lijkt mij vrij weinig

Nope, fiets heeft het correct. De eerder lage torsiestijfheid werd al veel eerder door Tour bevestigd.

Je zou verwachten dat je dat met afdalen of in wedstijdjes wel merkt. Nu ben ik redelijk zwaar, maar merk hier niets van.
Merk wel het verschil tussen de wielen die ik gebruik.

masterb
Forum-lid

masterb 02 nov 2007 18:18

SpEric schreef:
Be.rt schreef:

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

Je zou verwachten dat je dat met afdalen of in wedstijdjes wel merkt. Nu ben ik redelijk zwaar, maar merk hier niets van.
Merk wel het verschil tussen de wielen die ik gebruik.

Is het eigenlijk zo dat de maat ook invloed heeft op de stijfheid? Het lijkt me dat een kleiner frame iets stijfer is dan een groot frame...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 nov 2007 18:21

Juist omgekeerd.

Tenminste: een hoger frame is stijver, een langer frame is slapper, maar netto zijn grote frames vaak iets stijver :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

masterb
Forum-lid

masterb 02 nov 2007 20:02

Ook bij de torsiestijfheid? 75 Nm lijkt mij niet best en is voor mij misschien echt iets waardoor ik hem laat staan.

Plaats reactie