Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

ervaringen met Plieger Sport (Meerkerk)

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 09 apr 2010 15:25

Het is een drama momenteel, zowel voor Colnago, Pinarello als Cervélo.
Ik weet niet hoe het met andere merken gesteld staat maar vrolijk wordt ik er allerminst van.
Toch vraag ik me af waar nou het sleutelprobleem ligt, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld bij Pinarello de productie capaciteit grotendeels in beslag genomen wordt door de twee teams die ermee rijden, maar dat een frame wat besteld is in September nog niet geleverd is gaat toch elk boek te buiten....

peter30
Forum-lid

peter30 09 apr 2010 15:33

Waarschijnlijk is de container met de frames van de boot gevallen ;-)
Lijkt me toch niet dat Pina leveringsproblemen heeft omdat ze fietsen aan 2 teams leveren, dit zijn natuurlijk relatief weinig frames voor hun.

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 14 apr 2010 20:29

Vandaag zou frame binnen zijn en waarom verbaast het mij niet dat hij nog niet binnen is.
Had aan Gerrit, eigenaar, gevraagd mij vandaag te bellen om te zeggen wanneer hij wel binnenkomt.
Ja ik bel u straks. Zeker weten? Ja zeker weten. Geen belletje ontvangen...
Het is dat ik niet nog 3 maanden wil wachten, anders was ik ergens anders heen gegaan. Sommigen vinden het een fijne zaak, maar deze manier van met je klanten omgaan ligt mij niet. Service wat mij betreft dan ook een dikke 1.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 14 apr 2010 21:07

Ik zou aangeven dat je de overeenkomst wilt ontbinden. Of je rijdt binnen 1 week op je fiets omdat ze er nu echt werk van maken anders zoek je ergens anders een fiets uit en hebben ze misschien en les geleerd.

Ik hou er zelf niet van om aan het lijntje gehouden te worden...

bacchus
Forum-lid

bacchus 14 apr 2010 21:51

Ik kan me goed voorstellen dat je je zakken ervan vol hebt.
Zoals Chasse Patate terecht opmerkt, kun je de koop ontbinden. Er wordt immers niet geleverd en je wordt niet op de hoogte gehouden. Op die manier blijf je in het duister tasten. Een fiets kopen moet iets leuks zijn, niet een reden voor frustratie.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 19 apr 2010 13:30

Op aanraden van een clubgenoot zelf maar contact opgenomen met de importeur, Codagex. Kon me vertellen dat er leveringsproblemen zijn bij Colnago en dat er deze week en in mei diverse CX-1 frames binnen komen.
Hij kon me helaas niet vertellen of mijn frame daar ook bij zat, maar heb in ieder geval iets van duidelijkheid. Overstappen naar een andere zaak heeft dus ook geen zin, gezien bovenstaande.
Plieger had mij dit ook kunnen vertellen mijns inziens. Ik doe het nog wel even op me trouwe vriendin, m'n Bianchi SL3 :D
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

jeroen1984
Forum-lid

jeroen1984 19 apr 2010 13:42

Ik kom er al jaren, inmiddels jaar of 6. Twee fietsen gekocht en vrienden van mij hebben daar ook gekocht!

Goede service, echte gepassioneerde vaklui! Je moet wel de tijd nemen als je een keer langsgaat wat het is altijd mega druk!

Zeker een aanrader, beste zaak in Nederland!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2010 13:51

adroit schreef:Het is een drama momenteel, zowel voor Colnago, Pinarello als Cervélo.
Ik weet niet hoe het met andere merken gesteld staat maar vrolijk wordt ik er allerminst van....

Ik ving ook al zoiets op over de mooiere modellen van Specialized, Canyon is bekend om de lange levertijden en zo zullen er nog wel een paar zijn.

Als je een nieuw topframe wilt kun je die het beste maar in september/oktober bestellen, dan heb je de meeste kans dat je in het voorjaar er mee kunt rijden.
Helaas is dit de trieste werkelijkheid.
Wat ik ook triest vind is dat er langzaam maar zeker minder losse frames verkocht worden. Vaak worden fietsen als complete bike aangeboden, terwijl ik dat niet wil. En velen met mij die een dure fiets kopen. Dat is vaak toch een individueel pronkstuk.
Less is bore

fwr
Forum-lid

fwr 19 apr 2010 13:58

Ik ben er in totaal denk ik een keer of 10 geweest.

Mijn ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief. Mijn gevoel wisselend. De ene keer vond ik het bij vertrek aardige mensen, de andere keer juist niet.
De monteur die ik meestal zag vond ik aardig en leek me betrouwbaar, de mensen die me hielpen de paar keer dat ik voor een nieuwe fiets geweest ben leken me minder betrouwbaar.

Maar dat is dus vooral een gevoel, wel belangrijk bij het kopen van een fiets maar ook heel persoonlijk.

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 02 mei 2010 15:19

Ik kom er nu een jaartje of 2.
Het is een zaak vindt ik waar je even moet wennen.
Ook is het er regelmatig stervens druk en moet je even wachten.
De monteur(die lange zeg maar) helpt mij ook bij al m'n vragen en ze zijn nooit te beroerd voor een uitleg over iets of evt kosten.
Het zijn echte liefhebbers van de sport(vooral wielrennen de mtb staat iets minder hoog in het vaandel naar mijn gevoel).
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

marco39
Forum-lid

marco39 02 mei 2010 15:31

Afgelopen 2 jaar zo''n 12.000 euro uitgegeven bij plieger, trek madone 6.9 en een prince.

service: waardeloos, moest in totaal 4 keer heen en weer rijden tussen Nootdorp en Meerkerk omdat de fietsen, vooral de prince slecht waren opgebouwd, geen excuus, niets, alleen maar bijdehand commentaar van schoonzoon marco, de meest eigenwijze vent die ik heb ontmoet in dit decennium.

Beroerdste komt nog, heb 2100,- betaald voor een superrecord groep terwijl een maat van mij 1800,- moest betalen volgens Gerrit'' de dief ''Plieger. Heb nog gedacht aan gerechtelijke stappen, maar heb dat maar laten varen.

Tenslotte, het zijn chagrijnen ten top, heb in de uitvaartsector gewerkt, elke keer als ik daar kwam kreeg ik een deja-vu.

torro
Forum-lid

torro 02 mei 2010 15:52

Marco39, ik ken meer van dat soort zaken, ik snap daar dus helemaal niks van, heb dat ook pas geleden gehad bij de aanschaf van fiets (bij een andere zaak dan Plieger) sommige verkopers/sters zijn zo verschikkelijk onbeschoft en bij de hand, gewoon vreselijk.

Plaats reactie