NUsport.nl (het is weer zover)
[quote="kappa-man"]daarnaast irriteer ik mij mateloos aan het gebruik van overtreffende/vergrotende trappen die niet bestaan
geringst (gering was toch al weinig)
popupairst
volgens mij was er ook een hele trits woorden waarvan de vergrotende trap of overtreffende trap werd aangegeven door het woord Meer of meest ervoor te zetten
(meest populair)
[/quote] Ik erger me aan het tegenovergestelde: niet de goede overtreffende trap gebruiken maar overal 'meest' voor zetten, omdat men bang is een niet bestaand woord te gebruiken. 'Geringst' en 'populairst' zijn de correcte overtreffende trappen!
geringst (gering was toch al weinig)
popupairst
volgens mij was er ook een hele trits woorden waarvan de vergrotende trap of overtreffende trap werd aangegeven door het woord Meer of meest ervoor te zetten
(meest populair)
[/quote] Ik erger me aan het tegenovergestelde: niet de goede overtreffende trap gebruiken maar overal 'meest' voor zetten, omdat men bang is een niet bestaand woord te gebruiken. 'Geringst' en 'populairst' zijn de correcte overtreffende trappen!
>Is er nu ook iemand die mij kort en duidelijk uit kan leggen wanneer ik word of wordt schijf?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dt-regels
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dt-regels
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
[quote="jaapieo"]Als je het woordje loop in een zin voegt in plaats van het woord dat er moet komen te staan dan hoor je het wel 
Ik moet hier loop invullen
ik moet hier loopt invullen
loopt kan natuurlijk niet dus geen t in het woord dat daar moet worden ingevuld
[/quote]
'Loop' is hier geen persoonsvorm, dus die regel klopt niet bij bovenstaande zinnen.

Ik moet hier loop invullen
ik moet hier loopt invullen
loopt kan natuurlijk niet dus geen t in het woord dat daar moet worden ingevuld

'Loop' is hier geen persoonsvorm, dus die regel klopt niet bij bovenstaande zinnen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
@Trudie: het heeft niets met je browser te maken.
Wat als je gewoon een directe url naar het forum doet?
www.fiets.nl/forum
Ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.
www.fiets.nl/forum
Ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.
pas op! paaltje!