Pagina 5 van 10

Geplaatst: 17 mar 2008 22:31
door w0uter
HeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijK!

Geplaatst: 17 mar 2008 22:33
door tomdejong
kwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjl

Geplaatst: 18 mar 2008 09:12
door composite
Oeiiiiii!!! Pfoehhhhh,. wat een bak !!!! Heeeel erg mooie fiets.
Zoals al eerder gezegd is dit eigenlijk voorbij het fenomeen fiets en bevindt dit carbon schepsel zich in het domein kunst !!!!!
Erg smaakvolle en sobere combinatie van onderdelen, past allemaal perfect bij elkaar.
Alleen 2 vraagjes:
- Waarom heb je eigenlijk een lange kooi Record derraileur? Met een korte kooi kun je ook met een 29 rijden (mocht dat nodig zijn).
- Volgens mij is het stukje buitenkabel voor de achterrem te kort. Op de foto waar je achterrem op staat, zie dat ie niet helemaal gecentreerd is. Volgens mij komt dit door het (te korte) stukje buitenkabel?

Uiteraard valt dit allemaal onder de categorie muggenziften....
Komt ie nog een keer: WOW!! Wat een fiets..

Geplaatst: 18 mar 2008 11:23
door perik
Mooi frame zeg. Wat zijn de zit- en bovenbuis maten? De afmontage is ook mooi, maar deze combinatie (LW's, scapula, clavicula, zadel, zadelpen, wasserträger etc.) heb ik nu al zo vaak gezien op plaatjes en Bikemotion dat het een klein beetje "gewoontjes" word.

Geplaatst: 18 mar 2008 11:26
door scepticus
Afbeelding
Zeer Duitse fiets, dat wel ja ;)

En dit soort bakken zie je inderdaad wel veel op plaatjes en op beurzen, maar ik het echt kom ik ze zelden tegen hoor. Wel degelijk een aanwinst voor onze wegen dus wat mij betreft :)


Met 0G remmen krijg je m nog zo'n 80 gram lichter trouwens, mss nog de moeite waard dus!

Geplaatst: 18 mar 2008 11:51
door sharkman113
Zero's leveren veel meer winst op dan 80 gram maar vergeet niet dat de berijder niet de lichtste is. Fietsen in deze gewichtsklasse kom je wel meer tegen maar zelden of nooit voor grotere rijders. in een kleinere maat en voor een veel lichtere rijder is er nog wel aardig wat gewicht te winnen maar in deze sitiuatie wordt gewichtsbesparing duur en minder betrouwbaar en dat moet je willen.

Blijft overigens een mooi eindresultaat en lijkt qua uitstraling wel iets op mijn Storck Pro uit 2002 (ook compleet zwart dit jaar wordt het iets kleuriger).

Geplaatst: 18 mar 2008 12:00
door composite
Als je lichtere (en ook nog betaalbare) remmen wilt die ook nog werken als er iemand zwaarder dan 70 kilo op de fiets zit: Negative G's ??!!
Ook mooi (mooier dan de Skeletons imho) en (iets) lichter, en naar verluid een stuk stijver dan de standaard ZG's.

Geplaatst: 18 mar 2008 12:10
door scepticus
Sharkman 1 schreef:Zero's leveren veel meer winst op dan 80 gram

Skeletons zijn 280 (volgens WW) en ZG's iets minder dan 200 (volgens mijn weegschaal). Nou ja, laat het verschil dan 100 gram zijn.
maar vergeet niet dat de berijder niet de lichtste is.
M5's dan?
Die zien er alleen een beetje grof uit vind ik, past niet echt bij zo'n slank frame.

Geplaatst: 18 mar 2008 12:11
door kikkie
nou menno, dat is hem helemaal heh?:D

Geplaatst: 18 mar 2008 13:38
door havana
Waarom moeten er zo nodig andere remmen op? Ik vind de huidige remmen juist erg fraai!

Geplaatst: 18 mar 2008 16:41
door composite
lichtere remmen........omdat andere onderdelen ook op hun lage gewicht zijn geselecteerd!!