Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Toerfietser gevaarlijk?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 jun 2007 15:04

Amclassic-fan schreef:Dat Duitsers als a-sociaal te boek staan komt volgens mij ook vooral door misverstanden op de snelweg, dat een Duitser op de linkerbaan met knipperlicht aan gaat rijden of knipperen met de lampen als ze haast hebben. Liever dat dan bumperkleven.

Daar ben ik het helemaal mee eens..wordt altijd zo spastisch op gereageerd! Terwijl het veiliger is dan bumperkleven en de doorstroming is er ook bij gebaat omdat er niet geremd hoeft te worden (geen beginnend domino-effect).
Maar goed, da's een beetje off-topic.

simen
Forum-lid

simen 29 jun 2007 00:03

Wel hebben we geluk dat in ons deel van Nederland de drukte vaak nog wel mee valt. We zoeken vaak de rustige buitenwegen op waar weinig verkeer is. Nog vaker fietsen we in het duitse grensgebied. Ondanks alle vooroordelen over associale duitse automobilisten is het daar beter fietsen. Een duitser zet in 9 van de 10 gevallen zijn auto op een smalle weg aan de kant als hij ons ziet naderen. Uiteraard beantwoorden wij zijn actie met een vriendelijk handgebaar. Dat doe ik overigens ook als ik mensen op fietspaden inhaal. Even roepen van bedankt.
-------------------------

Mee eens.
We kunnen dan ook maar het beste deze benadering van de fietsers met eenzelfde fatsoen beantwoorden .
Kunnen we daar tenminste lekker ontspannen kilometers maken.
De omgeving daar is er uitstekend geschikt voor.
Zij is ook tegen

Plaats reactie