Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

hoe titanium frame afmonteren ?

casran
Forum-lid HC

casran 28 jun 2007 01:16

De opbouw van de Siena is begonnen. Ik heb inmiddels de volledige afmontage in mijn hoofd... het gaat Campa worden: zowat alles Record, op voorderailleur na.

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 28 jun 2007 14:57

Wow, ik kan nu al niet wachten op een overzichtsfoto!
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in een titanium fiets. Waar kan je "goedkoop" aan zo'n frame komen?
M@zzel

casran
Forum-lid HC

casran 28 jun 2007 17:22

Fast4ward schreef:Wow, ik kan nu al niet wachten op een overzichtsfoto!
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in een titanium fiets. Waar kan je "goedkoop" aan zo'n frame komen?

Het vervelende is dat die titanium fietsen nergens echt goedkoop zijn. Het grote voordeel is dan weer dat ze een veel groter "prijsbehoud" hebben dan alu en carbon fietsen... logisch ook: als je een titanium frame na 3 jaar intensief gebruik weer demonteert en opblinkt, is de kans groot dat deze nauwelijks enige gebruikssporen zal tonen (of laten voelen). Zo'n frame heeft haast geen verouderingsproces. Uniek gewoon.

Forumlid TimoWR heeft een titan frame dat best wel "oud" is, maar nog steeds eigentijds en straalt als nooit tevoren.

Je zei "overzichtsfoto"? Wij draaien:

Afbeelding

Er worden uiteraard nog wel wat spacers van tussen gegooid. En een ketting, en pedalen, en zadel, en stuurlint... maar er valt iets mee aan te vangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 28 jun 2007 17:32

schone ze. dit kan niet meer mis!
groet...
ps: welke FD zit er nu op?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

casran
Forum-lid HC

casran 28 jun 2007 17:53

de zwarten schreef:schone ze. dit kan niet meer mis!
groet...
ps: welke FD zit er nu op?

Campagnolo Chorus QS.

dukie
Forum-lid

dukie 28 jun 2007 20:21

Fast4ward schreef:Wow, ik kan nu al niet wachten op een overzichtsfoto!

kijk eens bij Van Nicholas:
link

timowr
Forum-lid

timowr 29 jun 2007 21:20

C a s r a n schreef:Forumlid TimoWR heeft een titan frame dat best wel "oud" is, maar nog steeds eigentijds en straalt als nooit tevoren.

Dat is waar, al is het frame vanwege een aanrijding op Hemelvaartsdag nu bij de BCP om voorzien te worden van een glanzende laag zwarte verf en witte Merlin decals. Gelukkig was het frame nog recht.

Ik zie dat je nog bent wezen schoppen bij Richard ;)

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 29 jun 2007 22:54

Timo,
Goede keuze om hem bij Brady langs te brengen, heeft ookal aardig wat spuitwerk voor ploeggenoten gedaan.
Wellicht als het nog kan, wat ook wel mooi lijkt dat waar die Merlin decals komen dat je het tita. nog ziet ;) ipv wit.

joshua
Forum-lid

joshua 05 jul 2007 17:51

Casran,

Komen er nog pics van de voltooide bike? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van deze prachtige bike!

Groet,
Joost

casran
Forum-lid HC

casran 05 jul 2007 20:56

Joshua schreef:Casran,

Komen er nog pics van de voltooide bike? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van deze prachtige bike!

Groet,
Joost

Jups. Komt in apart topic over Litespeed of titanium fiets; en hier op Weight Weenies: http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... p?p=310777

Afbeelding

huskyman
Forum-lid

huskyman 05 jul 2007 21:47

C a s r a n schreef:Hoe zouden jullie een titanium frame afmonteren?

Campagnolo erop, met carbon onderdelen die dan mooi contrasteren op het titan, OF Shimano omdat je dan zilver op een soort mat-zilver (titan) hebt?? Wat mij betreft is er geen voorkeur Shimano-Campagnolo, en gelieve ook niet per se die discussie op te rakelen (bv. wat beter schakelt of je liever in de handen hebt: ik reed met beide dus kan dat zélf ook beoordelen).

Verdere suggesties?

Tita is enkels voor kenners,velen vinden er niks aan.Hou het sober en wek nieuwschierigheid bij andere aan,zet er zaken op die andere fietsers niet hebben,waarom geen lederen Brooks zadel?Sukses verzekerd,alee,bij mij toch en mijn tita is echt een beauty.Jammer van de decals ( mijn tita niet ) maar zonder is echt de max.
Littespeed is wel top.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 jul 2007 00:30

Klassieke bocht; heel fraai bij zo'n frame!!

Plaats reactie