Alles over vakanties op én met de fiets

Witte Kruis Classic 12 maart 2011

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 12 mar 2011 08:50

op naar Den Haag om even een rondje te fietsen!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 mar 2011 10:37

Het is best aardig fietsweer, Wittekruisfietstochters veel plezier!

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 12 mar 2011 16:19

Net terug van rondje 110 km lekker doorrijden. Aardig wat lekke banden, forummembers (Corniel, Mao (?), Andromeda) en korte broeken gezien.
Ben toch wel benieuwd naar de tijdrittijden (heb natuurlijk lekker uit de wind gezeten) Thanks groepje voor me! NU douchen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 12 mar 2011 16:50

Mooie tocht hoor! Inderdaad heel wat lekke banden, ook bij Rottemeren!
Prima weer ook.

Tijdritje ging heerlijk. Ben heel benieuwd naar mn plaats. Zal t wel even plaatsen als het op de site bekend wordt.

Misschien morgen de Verada-Follens Classic, maar weet nog niet zeker.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 12 mar 2011 17:46

Ja, was weer een heerlijke tocht. Zie mijn verslagje in "vandaag gefietst". Goed georganiseerd met nu op enkele gevaarlijke punten verkeersregelaars. Nog niet overal maar misschien komt dat nog. En inderdaad zag ik ook wat bandenplakkers staan langs de Rottemeren.

Heb niemand van het forum gezien, tsja hoe zou ik die moeten herkennen. Misschien volgende keer maar allemaal een sticker met je fietsforumnaam achter op je rug plakken of zo, ha!

Ik zeg volgend jaar weer!!!

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

EDIT: Op (goed) advies van Corniel (zie laatste post onderaan deze pagina) mijn verslagje uit het deelnemers forum "vandaag gefietst" ook hier vermeld.

Witte Kruis Classic Toertocht gereden en uitgekomen op 106 kilometers. Vroeg gestart en tot aan Wassenaar met de eerste groep meegereden. Dat ging me toch wel ietsje te hard. Tot aan Zoetermeer eigenlijk alleen gereden met tegenwind. Daar werd ik opgepikt door een ander groepje. Daar mee meegereden tot aan de Rottemeren. Weer alleen verder gereden tot aan de stop bij RWC Ahoy in Rotterdam. Daar even op adem komen (wat eten en drinken) en de rit vervolgd met twee leden van de spinning die ik daar tegenkwam.

Via Delfland naar Maassluis (tijdrit langs de Waterweg) en via het Westland en via de duinen weer terug naar de start. Effectieve rijtijd 3:39 en kwam rond 13:00 uur aan. Goodybag gehaald en colaatje gedronken. Was (weer) goed georganiseerd en op een paar cruciale punten stonden dit keer verkeersregelaars. Helaas nog niet echt bij alle gevaarlijke oversteken maar misschien komt dat nog.
En ook het weer zat mee. Al met al moe maar voldaan na mijn eerste 100+ rit van het jaar!

Voor de liefhebbers nog een print van de gereden route.

[IMG=http://img852.imageshack.us/img852/2656/wkctt.png]

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 12 mar 2011 19:04

[quote="Stephan68"]J
Heb niemand van het forum gezien, tsja hoe zou ik die moeten herkennen. Misschien volgende keer maar allemaal een sticker met je fietsforumnaam achter op je rug plakken of zo, ha!

Ik zeg volgend jaar weer!!![/quote]

Hoi Stephan, sticker, of een starttijd afspreken?

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 12 mar 2011 19:25

Mooi tochtje, ik woon in Groningen maar deze tocht toch gereden. Mn eerste toertocht, flink doorgetrapt, erg leuke route en dat tijdritje was geweldig!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 mar 2011 20:39

[quote="roro27"]Net terug van rondje 110 km lekker doorrijden. Aardig wat lekke banden, forummembers (Corniel, Mao (?), Andromeda) en korte broeken gezien.
Ben toch wel benieuwd naar de tijdrittijden (heb natuurlijk lekker uit de wind gezeten) Thanks groepje voor me! NU douchen.[/quote]

Goed gezien, Mao was ook van de partij :-)
Normaal rij ik het rondje tegen de klok in, wel eens leuk om met de klok te rijden en enkele nieuwe weggetje te ontdekken.
De tijd van de rijd rit tijd zal wel tegenvallen bij mij, lastig als je nooit traint
Lekker rustig qua deelnemers, pijltjes op de weg mogen van mij wat duidelijker (groter?) of zal het met de leeftijd te maken hebben.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 12 mar 2011 20:44

Pijltjes hebben niets met de leeftijd te maken hoor :-), als ze deze in een fluo kleur hadden gespoten was het al veel beter geweest.

Voor de rest een leuke rit met schitterend weer en leuk gezelschap.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 12 mar 2011 20:50

[quote="mao"][quote="roro27"] pijltjes op de weg mogen van mij wat duidelijker (groter?) of zal het met de leeftijd te maken hebben.

[/quote]

Mee eens! Mogen wel twee keer groter. Maar eigenlijk nooit verkeerd gereden. Verder een prima tocht.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 12 mar 2011 20:56

Frenkie was er ook, we waren een redelijk succesvol koppel bleek: Frenkie derde en ondergetekende vijfde.

Pijltjes waren niet al te best zichtbaar. We hadden een Garmin bij ons, maar ze hadden de route niet heel precies (dit noemt men een understatement) ingetekend, dus ook dat leidde soms tot verwarring. Gelukkig kende ik een groot deel van de route.

Andromeda c.s. gespot, en heel erg in de verte Mao. Maar goed, dat is bewust, je wilt wel het idee houden dat je een exclusieve fiets rijdt. ;)

brownie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:10

brownie 12 mar 2011 20:57

Idd, pijltjes mogen wat groter. Een keer verkeerd gereden, waardoor ik 15 km extra getoerd heb. Het stuk in Scheveningen vond ik duidelijk het minst van de toer. Toen ik daar uit was en daarna ook de juiste weg gevonden had, was het wel leuk.

Plaats reactie