Wilier
Hier nog een site met enkele tests van oa de Wilier Mortirolo waarin hij beter uit de test komt als de Trek madone 5.0
http://www.wilierbikes.co.uk/wp-wilier/?cat=3
http://www.wilierbikes.co.uk/wp-wilier/?cat=3
Na een lange zoektocht ben ik sinds een drietal weken de trotse eigenaar van deze Mortirolo. Ondertussen al wat km's achter de rug. Pas terug van de Provence waar we de streek op en rond de Mont Ventoux "onveilig" hebben gemaakt en ik kan alleen maar bevestigen ... hij fietst zalig! Heb nooit het gevoel dat hij slap zou zijn. Integendeel. Hij heeft me nergens teleurgesteld. Gaf me een veilig gevoel tijdens de afdalingen. Zeer tevreden!
ItaFan schreef:Na een lange zoektocht ben ik sinds een drietal weken de trotse eigenaar van deze Mortirolo. Ondertussen al wat km's achter de rug. Pas terug van de Provence waar we de streek op en rond de Mont Ventoux "onveilig" hebben gemaakt en ik kan alleen maar bevestigen ... hij fietst zalig! Heb nooit het gevoel dat hij slap zou zijn. Integendeel. Hij heeft me nergens teleurgesteld. Gaf me een veilig gevoel tijdens de afdalingen. Zeer tevreden!
mooie fiets
keesje schreef:Colnago/G schreef:Hoe zit het met de stijfheidswaarden van de Izoard?
De Izoard is voor 2008 een totaal nieuw ontworpen frame dus daar zal nog geen test van bekend zijn lijkt mij
Hoi,
Ik heb op de oude een paar ritjes gemaakt en die voelde erg sla.., laat ik het anders zeggen, mijn fiets voelde beduidend stijver aan.
Hopelijk is de nieuwe toch een stukje stijver met het oog op de wat zwaardere rijder.
Moet zeggen dat ik de nieuwe erg mooi vind, maar wel erg "pina-achtig".
Zaterdag even de 2008 Cento en le Roi mogen aanschouwen. Alhoewel de kleurschema's nog steeds niet mijn smaak zijn zag de lak er weer een stukje beter uit (in vergelijking met 2006-2007).
De Roi is ook voor zwaardere rijders geschikt en de Cento is ook zeer stabiel.
De Roi is ook voor zwaardere rijders geschikt en de Cento is ook zeer stabiel.
SpEric schreef:keesje schreef:Colnago/G schreef:Hoe zit het met de stijfheidswaarden van de Izoard?
De Izoard is voor 2008 een totaal nieuw ontworpen frame dus daar zal nog geen test van bekend zijn lijkt mij
Hoi,
Ik heb op de oude een paar ritjes gemaakt en die voelde erg sla.., laat ik het anders zeggen, mijn fiets voelde beduidend stijver aan.
Hopelijk is de nieuwe toch een stukje stijver met het oog op de wat zwaardere rijder.
Moet zeggen dat ik de nieuwe erg mooi vind, maar wel erg "pina-achtig".
Ik geloof best wel dat een Wilier Izoard minder stijf is als een Cervelo,licht er natuurlijk ook aan wat je referentie is.
Echter tests in de Fiets van De Le Roi en de Mortirolo geven aan dat de stijfheid van deze frames helemaal in orde is.
In de test met de Le Roi naast de C 50 de Derosa Protos en de Pina Paris carbon kwam de Le Roi gewoon als beste uit in de gewicht stijfheids verhouding.
Van de 2007 Izoard weet ik het niet maar het nieuwe 2008 frame is totaal vernieuwd.
Ik hecht trouwens niet alle waarde aan een super stijf frame met mijn 76 kg.
Een aantal FM heeft mij al verteld dat een superstijf frame vaak doods en te oncomfortabel kan worden.
Mijn inziens is dat ook erg persoonlijk,maar met tochten van boven de 200 km is een beetje comfort ook wel gewenst
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Helemaal mee eens, voor mij met mijn 75 kg is de C50 ook de perfecte fiets voor lange toertochten. Ook voor cyclo's voldoet hij prima.
Heb ooit eens een week op een Principia Rex gereden, die vond ik veel te stijf, een draak van een fiets. (voor mij dan)
Heb ooit eens een week op een Principia Rex gereden, die vond ik veel te stijf, een draak van een fiets. (voor mij dan)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Een rex met laagprofiel wielen rijdt ook voor lichte rijders prima, zet je er hogere velgen in dan heb je gelijk.
Als ik een gok mocht doen komt de Roi uit dezelfde fabriek als de CR1 en hij rijdt evengoed. Op één model na (WC edition) vindt ik het lakwerk niet echt aanspreken maar zal er weinig tussen de genoemde topframes zitten.
Als ik een gok mocht doen komt de Roi uit dezelfde fabriek als de CR1 en hij rijdt evengoed. Op één model na (WC edition) vindt ik het lakwerk niet echt aanspreken maar zal er weinig tussen de genoemde topframes zitten.
SpEric schreef:keesje schreef:Colnago/G schreef:Hoe zit het met de stijfheidswaarden van de Izoard?
De Izoard is voor 2008 een totaal nieuw ontworpen frame dus daar zal nog geen test van bekend zijn lijkt mij
Hoi,
Ik heb op de oude een paar ritjes gemaakt en die voelde erg sla.., laat ik het anders zeggen, mijn fiets voelde beduidend stijver aan.
Hopelijk is de nieuwe toch een stukje stijver met het oog op de wat zwaardere rijder.
Moet zeggen dat ik de nieuwe erg mooi vind, maar wel erg "pina-achtig".
Wat dat Pina-achtige betreft moet ik je wel gelijk geven het design van de nieuwe Izoard lijkt daar wel op.
Echter tov de Paris kost dit frame de helft en de Paris is voor dat geld ook niet echt de top.
Bovendien heb ik dit jaar de Marmotte gereden en ben een tweetal dagen daaraan vooafgaande op alp d'Huez geweest en daar struikelde je werkelijk over de Pinarello's Paris carbon ook bij mij in de club rijden er een aantal ..
Ondanks de prijs van de Paris is hij absoluut niet meer exclusief wat een Le Roi,C50 of Derosa,Cervelo in mijn ogen nog wel zijn.
Trouwens in mijn omgeving is een Wilier een fiets die ik heel weinig tegen kom.
Ik zag een drie weken geleden een kennis van me die een Le Roi rijd , maar dat is dan ook de enige.
Het is niet zo dat ik een fiets moet hebben die niemand heeft,maar een hele dure die je werkelijk overal ziet is ook niet mijn eerste keus.
Buiten dit vindt ik een Pinarello nog steeds een heel mooi merk,maar het goedkoopste losse carbon frame kost 2300,-
keesje schreef:Colnago/G schreef:Hoe zit het met de stijfheidswaarden van de Izoard?
De Izoard is voor 2008 een totaal nieuw ontworpen frame dus daar zal nog geen test van bekend zijn lijkt mij
Geen test, maar als je de Wilier-USA site mag geloven, dan lijkt de nieuwe 2008 Izoard toch wel wat (iets) stijver dan de 2008 Mortirolo, door een andere verhouding van de verschillende gebruikte typen carbonvezels.
Mortirolo vs. Izoard
Of er nog verschil zit tussen de 2008 en 2007 versie van de Mortirolo weet ik niet, maar die laatste was in ieder geval al dik in orde met een torsie-, vork- en bracketstijfheid van resp. 84.1, 66.7 en 52.6