Schwalbe Ultremo ZX
-
- Forum-lid
wij rijden alle vier met swalbe zx ongeveer een 1250 tot 1800 km op zitten en bij alle
banden krijg ik aan de flanken losse draden in het karkas uitgerafeld kan zo de draadjes er af trekken,iemand hier ervaring mee?
banden krijg ik aan de flanken losse draden in het karkas uitgerafeld kan zo de draadjes er af trekken,iemand hier ervaring mee?
-
- Forum-lid
Ja, ook tal van keren meegamaakt met conti banden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
wasbeer2006 schreef:
Een lekke band kan pech zijn, maar het licht ook voor een groot deel aan de berijder.
Eens!
Less is bore
- alliance_0
- Forum-lid
Ik hoop dan wel dat het ligt!!
sedert november vorig jaar op ZX'jes. Al heel wat km'tjes bijeen, op zowel goed als slechte baantjes. Deze zomer zelfs over pas "gegrinte" baantjes. 0 lek tot nog toe. Mij hoor je niet klagen over ZX.
Er lijken wel kapjes in te zitten, maar dat doet niks af aan het baangevoel.
Er lijken wel kapjes in te zitten, maar dat doet niks af aan het baangevoel.
Sinds maart dit jaar rijdt mijn vriendin op de bandjes (zwart met groene streep) en na 2,5 a 3 maanden laten de groene strepen los.
Iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt?
Ik heb de bandjes er maar afgehaald en de vertrouwde Pro3 Race bandjes eronder gelegd.
De ZX zijn nu naar de leverancier toe en hopelijk worden ze vergoed. Bandjes waren nauwelijks versleten alleen de streep die begon te scheuren en los te laten.
Wordt vervolgd.
Iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt?
Ik heb de bandjes er maar afgehaald en de vertrouwde Pro3 Race bandjes eronder gelegd.
De ZX zijn nu naar de leverancier toe en hopelijk worden ze vergoed. Bandjes waren nauwelijks versleten alleen de streep die begon te scheuren en los te laten.
Wordt vervolgd.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
Inmiddels reactie na het opsturen van foto's en de banden ingeleverd te hebben bij de LBS.
Banden worden vergoed en vallen dus onder garantie!
Bedankt LBS en Schwalbe!
Banden worden vergoed en vallen dus onder garantie!
Bedankt LBS en Schwalbe!
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
-
- Forum-lid HC
Das wel bijzonder. de ZX van mijn fietsmaat heb ik gewogen en waren 206 en 208 gram. waren wel de rood/zwarte.joukebuissink schreef:Nu ook een setje zx'en gekocht. Gewicht met 180 gram p/s toch een stukje lichter dan aangegeven door schwalbe. Dus dat is mooi meegenomen.
terwijlop de doos 195gr staat.
wasbeer2006 schreef:Das wel bijzonder. de ZX van mijn fietsmaat heb ik gewogen en waren 206 en 208 gram. waren wel de rood/zwarte.joukebuissink schreef:Nu ook een setje zx'en gekocht. Gewicht met 180 gram p/s toch een stukje lichter dan aangegeven door schwalbe. Dus dat is mooi meegenomen.
terwijlop de doos 195gr staat.
plasje maken voor je op je fiets stapt! Die 5 grammen meteen terug gewonnen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoi,
Tja, je kan omnogelijk alles hebben. Licht, zacht rubbertje plus laag rolweerstandje, da's slijtig.
Nu weet ik niet of de fabrikant een geschat aantal km opgeeft maar het tikt hoedanook netjes aan voor een kilometervreter.
Uit een Pariba Criterium haalde je wel meer kms maar toegegeven, die was niet top que rolweerstand.
Ciao,
Tja, je kan omnogelijk alles hebben. Licht, zacht rubbertje plus laag rolweerstandje, da's slijtig.
Nu weet ik niet of de fabrikant een geschat aantal km opgeeft maar het tikt hoedanook netjes aan voor een kilometervreter.
Uit een Pariba Criterium haalde je wel meer kms maar toegegeven, die was niet top que rolweerstand.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
Zit er zoveel verschil in de productie dan? Mijn maat rijd al 3000km op zijn achterband en hij kan er schat ik nog zeker 1000 mee.
We sparen ze nou niet echt.
Ik weet dat er bij de MTB banden ook gigantische verschillen zitten in de gewichten van dezelfde serie (40-50 gram bij een racing ralph)
We sparen ze nou niet echt.
Ik weet dat er bij de MTB banden ook gigantische verschillen zitten in de gewichten van dezelfde serie (40-50 gram bij een racing ralph)