Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle V2

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 mei 2007 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door gerbenke op 08 Mei 2007

Aan de foto`s te zien van de Intersens site op het forum zit er denk ik 3cm spacers gemonteerd, één aflopende toren, en een rechte.
Ik zal eens contact opnemen met Intersens of dit standaart is, omdat dit dus behoorlijk kan uitmaken ivm de keuze.

Probeer gewoon te achterhalen hoe groot het verschil zadel-stuur wordt bij een 56. met een hoogte van het zadel van 79 cm. De lengte van de bovenbuis lijkt me wel in orde!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 09 mei 2007 19:21

Zo! Net terug van het werk, en er lag een mailtje van de zaak te wachten.
De Superlite word aan de zaak geleverd zonder afgezaagde vork. En ze plaatsen dan ook zo veel spacers als ik wens!
Mij lijkt het, het verstandigste als ik dan bijv. 3 of 4 spacers laat plaasten op een 56. Ze kunnen tenslotte altijd nog weg!
Wat denk jij ervan, persoonlijke adviseur?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 09 mei 2007 22:26

Dan moet het zeker goed komen!Dan gaat het zeker goed komen, ik zou ik dan inderdaad voor de 56 cm gaan, zeker omdat het frame ook nog 2 cm slooping is.De 58 zal je waarschijnlijk net iets te groot zijn gezien je lengte!Zeker omdat de balhoofd lengte gelijk 2 cm langer is.Mocht je iets te lang zitten, weet niet wat voor lengte stuurpen er geleverd wordt kan je altijd nog met de FM onderhandelen over een kortere.
Laat inderdaad de vorkpijp in het begin wat langer, om de juiste positie te vinden op je fiets. Als je eenmaal goed zit kan je hem definitief af laten zagen, eraf kan altijd, erbij niet meer! Denk dat je ongeveer op uiteindelijk ook op 2 cm spacers uit gaat komen, zeker als je diep wil zitten.
Veel succes met de aankoop, en plaats een foto en laat nog wat van je horen hoe die bevalt, ook qua afmetingen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 09 mei 2007 23:07

Ik ga morgen de 56cm bestellen!
Ik zal de vork wat langer langer laten, en dan moet het goed komen!
Zodra ik hem in mijn bezit heb zal ik zeker mijn bevindingen en foto`s posten!
Nogmaals bedankt voor je advies!

sprintman
Forum-lid

sprintman 16 mei 2007 20:23

Even een vraagje aan Skeelerjoske,
Hoe weet jij dat er productieproblemen zijn bij de Gazelle V2 maat 51? Ik heb de mijne 1,5 week geleden besteld en toen is mij verteld dat hij binnen 2 weken binnen zou zijn. Dus verwacht ik hem binnenkort te krijgen.
Pijn is voor even, Opgeven voor altijd!

Plaats reactie