Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Basso niet in de Tour 2007??

concorde
Forum-lid

concorde 25 apr 2007 14:07

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 April 2007

Ja, de bloedzakjes zullen inderdaad worden onderzocht en worden vergeleken met het DNA van Basso. Net zoals bij Ullrich. We zullen dus heel snel weten of hij daadwerkelijk schuldig is.
Iedereen die een beetje kan nadenken (inclusief Basso zelf) weet de uitslag al. Basso zal dus denk ik geschorst worden.
Ik vind het overigens ook voorbarig dat hij nu al geschorst is. Laten we eerst maar even die DNA test afwachten.

Wat mij in deze gehele zaak verbaast is het feit waarom hiern niet veeeel eerder naar is gekeken. Waarom moet ene dergelijke kwestie zo lang voortslepen? Dat DNA heeft Basso toch al lang geleden afgestaan?

timper
Forum-lid

timper 25 apr 2007 18:00

Moesten ze echt clean zijn dan zouden ze zeker zelf ook veel meer moeite doen om hun onschuld te bewijzen!   Hopelijk pakken ze de andere fuentesmannen ook aan.   En ook die nieuwe wonderboys (cobo en dergelijke...) lijken me te goed om normaal te zijn, ze komen te plots en te hevig...ik stel mij veel vragen.  't is spijtig.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

sjezer
Forum-lid

sjezer 25 apr 2007 20:00

Weet iemand trouwens wat "Birillo" betekent? Ben gewoon benieuwd want er is al 'ns een partij "Valve" gevonden waar je niets meer van hoort e.d. Heb eigenlijk het idee dat de Italianen dit nu oprakelen, waar het in Spanje nu rustig is. Zonder conclusies te willen trekken, kijk naar de ronde van het Baskenland. Daar reden volgens velen renners rond zonder te ademen (vandaag nog op Sporza gehoord), waar andere moesten lossen. Is dit een vormpiek of een Fuentes?

timper
Forum-lid

timper 25 apr 2007 20:08

'k geloof dat dit ook de naam was van zijn huisdier (kat of hond ).   Origineel zijn ze wel.
trek x 500 2008
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

paashaas
Forum-lid

paashaas 25 apr 2007 21:32

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 April 2007

Wat dat gesjoemel betreft, daaraan hoeven we niet te twijfelen: het laboratorium Chatenay-Malabry heeft namelijk zelf erkend en bevestigd dat ze fouten heeft gemaakt. (En het is niet minder dan logisch dat je je op die fouten als beschuldigde beroept).

Ja, en nu 7 stalen die volgens een IRMS synthetisch testosteron bevatten. Als je dan nog niet genoeg weet, dan stel ik voor dat je wat opzoekt over de IRMS.
Maar hierop zal Landis niet beoordeeld worden, aangezien het alleen maar B-stalen betrof...
Dus iedereen weet wat er echt gebeurd is. Alleen een paar mensen schreeuwen nu dat er niks bewezen is.
Stel nu dat er 5 renners zich doperen. Maar ze kunnen zich verhullen achter lullige procedurefoutjes etc, dan zijn er toch een aantal van die 195 cleane renners die doping gaan nemen (aangezien de kans dat ze echt gerechtelijk beschuldigd worden zeer klein is).

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 26 apr 2007 00:06

"Alleen een paar mensen schreeuwen nu dat er niks bewezen is."
Ja dank je de koekoek. Wat is er dan (wel) bewezen? Dat de beschuldigde renner (Landis, Basso en cons.) gebruikt heeft en daarmee schuldig is?
"Dus iedereen weet wat er echt gebeurd is."Werkelijk? En waar baseren we ons dan op?
Wat procedurefouten aangaat, Paashaas, verschillen we duidelijk van mening. Je blijft het immers "lullig" noemen.Gesjoemel met de etikettering en vernietiging van bewijsmateriaal, ja dat zijn lullige procedurefoutjes... Foutje moet kunnen, hè

paashaas
Forum-lid

paashaas 26 apr 2007 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 April 2007

Wat procedurefouten aangaat, Paashaas, verschillen we duidelijk van mening. Je blijft het immers "lullig" noemen.Gesjoemel met de etikettering en vernietiging van bewijsmateriaal, ja dat zijn lullige procedurefoutjes... Foutje moet kunnen, hè

7 stalen die door de IRMS gehaald worden en alle 7 synthetisch testosteron bevatten zie je zomaar over het hoofd?
Edit: En wat Basso betreft zullen we nog even moeten wachten. Het CNI heeft nu de bloedzakjes van Fuentes. Volgende week zal wss aan Basso gevraagd worden om een DNA-staal te leveren.
Maar indien er dan een match is, is er volgens jou wss nog niks bewezen, want je hebt het niet zien toedienen, ... etc.

campaioen
Forum-lid

campaioen 26 apr 2007 01:29

Het lijkt mij, alle info tot mij genomen, nu wel zo goed als zeker dat Landis schuldig is. daar hoeft wat mij betreft geen discussie meer over te bestaan. het is wel betreurenswaardig hoe het hele proces rond Landis is gelopen, dat had efficienter gekunt.
wat basso betreft... we moeten met z'n allen idd maar afwachten wat de komende week of weken gaat brengen. Als het dna van basso overeenkomt met het dna wat bij fuentes ligt, dan ben ik de eerste die basso hard zou aanpakken. Maar eerst ff afwachten dus, vooralsnog is hij zo onschuldig als een lammetje.
no pain no gain

delirium
Forum-lid

delirium 26 apr 2007 13:18

k'Vraag mij af wat er gebeurt met discovery Channel, nu Basso stillekesaan met de staart tussen de benen moet afdruipen.... Enig leedvermaak is mijn deel, maar dat kan je me toch niet kwalijk nemen na al die schandelijke uitvluchten en ontkenningen, waar hij ei zo na met weggekomen was. En stel je eens voor dat hij er inderdaad mee weggekomen was op de Italiaanse manier, dan hadden JanW.F. en zo blijven beweren dat rechtvaardigheid geschiedt en tralala. Sorry Jan W.F. , 'k wil je geen woorden in de mond leggen, en ook niet voor jou praten, dat doe je zelf beter. Maar als ik jouw posts lees krijg ik het op mijn sijskes, op die manier ontsnappen er dus heel veel renners, en dat vind ik behoorlijk k*t.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 apr 2007 13:41

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 26 April 2007

k'Vraag mij af wat er gebeurt met discovery Channel, nu Basso stillekesaan met de staart tussen de benen moet afdruipen.... Enig leedvermaak is mijn deel, maar dat kan je me toch niet kwalijk nemen na al die schandelijke uitvluchten en ontkenningen, waar hij ei zo na met weggekomen was. En stel je eens voor dat hij er inderdaad mee weggekomen was op de Italiaanse manier, dan hadden JanW.F. en zo blijven beweren dat rechtvaardigheid geschiedt en tralala. Sorry Jan W.F. , 'k wil je geen woorden in de mond leggen, en ook niet voor jou praten, dat doe je zelf beter. Maar als ik jouw posts lees krijg ik het op mijn sijskes, op die manier ontsnappen er dus heel veel renners, en dat vind ik behoorlijk k*t.

en wat doe je met contador? en Paolini? scarponi? Valverde? Allan Davis?....en nog 40 anderen.Moeten die onmiddelijk geschorst worden: ja/nee*
*schrappen wat niet past.
PS. mijn gevoel zegt dat Basso zo schuldig is als wat, maar op gevoel veroordeel je m.i. niemand!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timper
Forum-lid

timper 26 apr 2007 14:06

Dat is inderdaad een probleem.   De tijd tussen het vermoeden en het bewijzen zou ingekort moeten kunnen worden zodat iedereen (renners en wielerliefhebbers) weet waar hij staat.   Blijkbaar hebben sommige renners heel goede "beschermengelen".   Had deze affaire zich hier afgespeeld dan zouden de gevolgen groter geweest zijn.  Van wie die bloedzakken zijn moet toch veel vlugger kunnen onderzocht worden!
Het stoort mij al jaren dat bepaalde renners, waarvan iedereen weet dat ze abnormaal presteren, door de mazen van het net glippen.   Er wordt altijd gezwegen en blijkbaar wordt heel zelden onderzocht hoe of wat er van aan is.   Ik vind het een slecht teken dat al die renners redelijk vlug weer aan de bak komen.    Het is ook niet slecht dat bijv.  Wuyts op sporza erbij zegt wie feuntesklant is en zich over bepaalde renners openlijk vragen stelt.  Als die mentaliteit kan overheersen dan zouden die verbrande renners misschien minder interessant worden voor de sponsor en daardoor ook makkelijker opzij geschoven worden.   Zolang de fan er niet om geeft om brommers te zien komen we er niet uit.   De interesse van zowel kijkers als sponsors is gezakt door die affaires...dus zijn we misschien op de goede weg.   Eerst goed ziek zijn om dan goed te genezen (utopisch?). 
trek x 500 2008

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 26 apr 2007 14:36

Het vermelden van de Fuentes-klanten door Michel Wuyts én Carl Vannieuwkerke is inderdaad lovenswaardig en zou door ieder sportjournalist moeten worden nagevolgd, niet alleen in het wielrennen. Zo laat Vannieuwkerke in zijn commentaar bij het tennis geen gelegenheid voorbij gaan om de Williams-zussen aan de kaak te stellen. Zij zijn immers een jaar uit het circuit verdwenen omdat ze op doping waren betrapt. Alleen brengt de tennisfederatie dat niet naar buiten, maar lost zulke 'zaakjes' intern op door Serena en Venus een jaartje op non-actief te zetten, terwijl naar de buitenwereld toe werd rondgebazuind dat ze gekwetst waren. Maar dat is dan buiten Carl gerekend!

Plaats reactie