Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 apr 2008 19:28

Nou, een mini-Giau is wel iets teveel eer voor die mollenhoop, alhoewel ik er flink heb afgezien en de Giau eigenlijk 2x vrij solide heb beklommen (weliswaar wel op 34x27 !).

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 28 apr 2008 21:45

Wellicht in de eerdere beklimmingen van de dag wat teveel lactaat opgebouwd?? Op een gegeven moment kan je dat letterlijk zuur opbreken. Dat overkomt je in de ardennen eerder dan in het hooggebergte! Daar rij je veel meer op reserve(D2). Als ik voor mijzelf spreek tenminste.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 apr 2008 21:49

Ligt denk ik ook deels aan training. Heb dit jaar net 1500 km in de benen, de Giau reed ik vorig jaar op met dik 6500 km training....

Ik had overigens inderdaad al redelijk wat kruit verschoten, dat moest ook wel want ik moest mijn fietsmaat bijhouden en die is niet van de traagsten!

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 29 apr 2008 00:50

[quote="paulusR3"]Zeker een leuke beklimming ja! Een mini Giau!!
Ik rijd hem vaker als ik van hieruit na Banneux rijd. Meestal via Pepinster terug en dan kun je kiezen uit een aantal opties om dezelfde heuvelrug te bestijgen. Als je iets verder doorrijdt en dan linksaf draait, sta je aan de voet van de Drolenval. Die vind ik persoonlijker viezer! Dat beloofd dus voor aanstaande donderdag........[/quote]

Dan moet je de ander opgang van de Drolenval eens proberen, net iets ten westen van de gebruikelijke. Die is nog leuker ;)

giosbeast
Forum-lid

giosbeast 29 apr 2008 01:52

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 29 apr 2008 10:31

Mooi gedaan Giosbeast, ik houd wel van dit soort acties. Heb je met je telefoon gefilmd? Ik heb een fototoestel meegezeuld, maar naarmate de tocht vordert komt die steeds minder vaak te voorschijn. Het is trouwens wel link ook, met die gaten in de weg. Maar het eerste stuk in Limburg was nog goed.
Afbeelding
Afbeelding
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

giosbeast
Forum-lid

giosbeast 29 apr 2008 15:24

Nee met heel klein digitaal fotocameraatje gefilmd. Was op de vlakkere stukjes wel te doen, op de rest van het parcours niet.

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 29 apr 2008 15:59

Hee in het begin heb ik dit vlugtrug treintje ingehaald. Sommige van jullie klapten elke beklimming keihard op, maar gaandeweg leverden ze dan toch weer in...
Alleen die kerel met die ridleybroek bleef uiteindelijk tot aan de 1e bevoorrading erbij.
Alstublaft.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 29 apr 2008 16:11

Zeg Casran, da's interessant! Jij doet aan triathlon en duathlon. En dan in Horst geweest. Hoe beviel dit? Waarom begin ik er over...jaren geleden was ik een fervent triathleet en lid van de club in Venray. Onze trainer was John Raadschelders. Volgens mij zit hij nu ook nog in de organisatie van de Powerman wedstrijd, samen met Peter Scheres....
Horst is trouwens de plaats die midden in mijn geboortestreek ligt. Grappig...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

casran
Forum-lid HC

casran 29 apr 2008 16:13

[quote="Groene Spicht"]Zeg Casran, da's interessant! Jij doet aan triathlon en duathlon. En dan in Horst geweest. Hoe beviel dit? Waarom begin ik er over...jaren geleden was ik een fervent triathleet en lid van de club in Venray. Onze trainer was John Raadschelders. Volgens mij zit hij nu ook nog in de organisatie van de Powerman wedstrijd, samen met Peter Scheres....
Horst is trouwens de plaats die midden in mijn geboortestreek ligt. Grappig...[/quote]

Héhé, Horst was wel leuk ja. Verslagje kan je hier lezen: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=wdvs&aid=111
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 29 apr 2008 16:26

Ja...mooi verslag van de ontgroening! Haha...het wisselen is bij menigeen moeilijk. Dat zie ik ook terug in jouw verslag. Wisseltrainingen....kort...EN..lang helpen hierbij. Enfin...het team zal daarin goede ondersteuning bieden. In ieder geval veel succes met zwemmen @#asdvxxx!!~~*#grrr....dat was mijn "favoriete" onderdeel. Bah...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

-robin-
Forum-lid

-robin- 29 apr 2008 16:33

Tot het schijtweer is en dan ben je blij dat je als triathleet ook wat moet gaan zwemmen :-)

Plaats reactie