Pagina 5 van 38
Geplaatst: 30 mar 2009 23:33
door r.hilferink
Effe een vraagje over mijn Conti GP4000S achterbandje.
Afgelopen zaterdag de nieuwe band achter gemonteerd. Er zat in eerste instantie een hoogteslag in. Op een bepaalde plek was de band in de velg gekropen, leek het wel. Na een stukje fietsen was de hoogteslag er weer uit. De band opgepompt tot ongeveer 8 bar.
Zondag een stukje gefietst en lekke achterband gehad. Zelfde probleem was aan de orde. Nu kon ik met mijn handpompje maar 5-6 bar erin krijgen. Terug naar huis gehobbelt..... Daar aangekomen de band opgepompt tot 8 bar, stukje rijden, de hoogteslag was niet weg!! Toen uit boosheid maar een ander wielset gemonteerd en een tweede ronde gereden.
Heb van alles geprobeerd (helemaal leeg laten lopen, band draaien, half oppompen en "kneden").... Normaal heb ik nooit zoveel moeite gehad om een bandje erop te leggen.
Wat doe ik fout? Ligt het aan mij? Kan de band een maandagmorgen exemplaar zijn? Hebben jullie nog ideeen?
Geplaatst: 31 mar 2009 17:59
door t-kops
probeer met wat afwasmiddel of schwalbe easy lift de slag uit de band te halen. dus afwasmiddel tussen de band en de velg en dan oppompen tot de maximale spanning of tot ie goed schiet dan moet ie goed zitten. ik heb die bandjes ook maar gaan er bij mij gewoon goed op zonder slag.
Geplaatst: 01 apr 2009 11:45
door beammeup,scotty
Na van alles en nog wat te hebben geprobeerd (Vittoria Rubino Pro: te snel uitgedroogd, Michelin Pro race: te vaak lek, Pariba Provolution: te vaak lek, Specialized All Condition Armadillo: te veel rolweerstand en te stijf) heb ik in de Conti GP 4000 toch het beste compromis gevonden tussen rijeigenschappen en lekbestendigheid. Wel vind ik dat je halverwege de levensduur (ca. 2500 km) voor en achter moet uitwisselen. Anders wordt het rubber te droog en verliest hij veel van zijn kwaliteiten. Ik zou bij weinig kms zeker elk jaar nieuwe banden monteren.
Geplaatst: 01 apr 2009 18:40
door ericpeters
Ik vind dat de productiekwaliteit van de 4000S nogal te wensen overlaat. De hoogteslag heb ik ook al eens gezien en ook 40gram gewichtsverschil tussen de lichste en de zwaartste: dat is 20% en volledig onacceptabel. Rolweerstand, Lekbestendigheid en sturen is trouwens wel in orde.
Geplaatst: 02 apr 2009 02:16
door sagax047
ach ja zo is het met elke band wel wat. die ultremo met zijn zwakke zijwand, michelin pro race vaak lek,..
maak een keuze wat je belangrijk vind aan een band en wat niet. De perfecte band bestaat immers nog niet.
wat mij betreft, 40 gram interesseert mij geen bal. Als ik in ruil een lage rolweerstand en sublieme grip in droge en natte condities terugkrijg, graag dan!
Geplaatst: 02 apr 2009 10:25
door Einstein
havana schreef:Probeer ze met je palmen te drukken, niet met je vingers.
Als niks helpt kun je altijd nog een bandenwipper gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je je binnenband niet lekprikt.
Ik heb in La Villa overigens nog een GP4000s moeten kopen omdat er een scheurtje in mijn achterband zat. Kosten: 35,80
Ik blijf wel heel tevreden over deze banden. Ze rijden duidelijk iets minder dan Veloflex Black maar als je 3x lekrijdt in nog geen 100 km dan is de keuze héél snel gemaakt...
OP welke banden doel je met de uitspraak "
maar als je 3x lekrijdt in nog geen 100 km dan is de keuze héél snel gemaakt.."?
Ik heb ze nu ook gekocht bij Salden voor 24,95
Geplaatst: 02 apr 2009 12:11
door sunny
Hoe kan het komen dat sommige mensen in bijvoorbeeld 1000 km heel veel lek rijden en sommige mensen nooit. Rijden de lekrijders met slecht weer door en de niet lekrijders alleen met mooi weer. Ook wordt er vaak in tijd gesproken, maar dat zegt niet zo veel.
Is het een idee om met lekrijden alleen de gereden kilometers erbij te vermelden. Dat lijkt mij een hele goede richtlijn. De een rijdt namelijk wat meer dan de ander.
Ik heb de banden net gemonteerd en zal binnenkort ook kunnen ervaren hoe deze banden rijden.
Geplaatst: 02 apr 2009 12:32
door amclassic-fan
Havana doelde op de Veloflex black.
Alle banden die stootlek zijn gegaan zou je zo ie zo niet naar moeten kijken. Want dat ligt niet aan de band maar aan de (slechte) stuurmans kunsten van de fietser. Dan is er nog het probleem van 1 training te lang door rijden met een band, deed ik vorig jaar 1 keer. Dan rij je 3x lek in 140 km, vrij vervelend als je alleen bent.
Geplaatst: 02 apr 2009 14:14
door Einstein
Ik heb altijd geleerd om zo veel mogelijk in het midden van de weg te rijden want het meeste "vuil" ligt aan de zijkanten. Dit helpt in de praktijk dus ook echt.
Geplaatst: 02 apr 2009 20:24
door fabian
Halve baan! Je gooit alles op de kant man;) Ik rijd altijd gewoon rechts.
Maargoed ik heb nu 1 keer lek gereden in 5000 km. Dat vind ik vrij netjes. De bandjes zijn voor de rest echt heerlijk, maar misschien een beetje zwaarder dan concurrenten. Ze zijn wel comfortabel, rollen goed en hebben veel grip in droge en natte omstandigheden. Ik zou niks anders willen in een afdaling.
Geplaatst: 03 apr 2009 23:53
door simen
body schreef:Ik heb altijd geleerd om zo veel mogelijk in het midden van de weg te rijden want het meeste "vuil" ligt aan de zijkanten. Dit helpt in de praktijk dus ook echt.
Dat scheelt idd een hoop lekke banden.
Met het midden bedoel je dan het 'spoor' van de autobanden wat het meest schoongereden gedeelte van de weg is .
Met gebroken puin opgevulde wegkanten zijn ook een crime.
Vooral met droog weer geeft dat veel (bouw)stof en gemene splinters van tegelresten
switch
Geplaatst: 06 mei 2009 19:39
door roderaaf
Heb een paar jaar op Schwalbe Ultremo gereden, weinig lek gereden maar moet wel ieder jaar van band wisselen. Dit terwijl ik toch niet zo heel veel fiets (4000-5000 km/jr) Heb (voornamelijk op aanraden van Havana (ben een fan) net Continental Grand Prix 4000S besteld bij futurumshop. Hopenlijk gaan ze langer mee dan de Ultremo's, Na elk jaar moet ik ze vervangen omdat ze vol met scheuren zitten die bijna door de band heengaan, dus veel meer kans op lekrijden.