Wat is jullie gem. cadance?
-
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 aug 2005 13:52
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007
Wat ook nog stuiteren kan veroorzaken is als je zadel te hoog staat, dan kan je gewoon niet mooi rond trappen.
Wat ik begrepen heb van degene die mijn zadel heeft afgesteld, is dat je been, op het zadel zittend en met de hak op het pedaal, net niet gestrekt mag zijn. Als dit klopt, dan staat mijn zadel dus goed. Anders hoor ik het natuurlijk graag van je. Alvast bedankt!
Dan nog even aan JorisVE: het boek was niet op voorraad, maar ik heb hem besteld!! Nogmaals bedankt voor de tip!
GroetjesDiana
Wat ook nog stuiteren kan veroorzaken is als je zadel te hoog staat, dan kan je gewoon niet mooi rond trappen.
Wat ik begrepen heb van degene die mijn zadel heeft afgesteld, is dat je been, op het zadel zittend en met de hak op het pedaal, net niet gestrekt mag zijn. Als dit klopt, dan staat mijn zadel dus goed. Anders hoor ik het natuurlijk graag van je. Alvast bedankt!
Dan nog even aan JorisVE: het boek was niet op voorraad, maar ik heb hem besteld!! Nogmaals bedankt voor de tip!
GroetjesDiana
http://www.dark-tranquillity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007
Wat ook nog stuiteren kan veroorzaken is als je zadel te hoog staat, dan kan je gewoon niet mooi rond trappen.
Volgens mij zit het iets anders...
Als het zadel te hoog staat, ga je schuiven over je zadel: van links naar rechts, en vice versa.Als het zadel te laag staat en je trapt met een hoge cadans, ga je stuiteren op je zadel.
Wat ook nog stuiteren kan veroorzaken is als je zadel te hoog staat, dan kan je gewoon niet mooi rond trappen.
Volgens mij zit het iets anders...
Als het zadel te hoog staat, ga je schuiven over je zadel: van links naar rechts, en vice versa.Als het zadel te laag staat en je trapt met een hoge cadans, ga je stuiteren op je zadel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Quoten: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 05 Maart 2007
Wat ik begrepen heb van degene die mijn zadel heeft afgesteld, is dat je been, op het zadel zittend en met de hak op het pedaal, net niet gestrekt mag zijn. Als dit klopt, dan staat mijn zadel dus goed. Anders hoor ik het natuurlijk graag van je. Alvast bedankt!
GroetjesDiana
Ik denk dat je zadel dan juist te laag staat. Ikzelf raak met gestrekt been zelfs nog net niet met de hak van de schoen aan het pedaal. Dit is natuurlijk ook geen nauwkeurige meetmethode, veel hangt af van dikte van de schoenzool, pedaalmerk....
Wat ik begrepen heb van degene die mijn zadel heeft afgesteld, is dat je been, op het zadel zittend en met de hak op het pedaal, net niet gestrekt mag zijn. Als dit klopt, dan staat mijn zadel dus goed. Anders hoor ik het natuurlijk graag van je. Alvast bedankt!
GroetjesDiana
Ik denk dat je zadel dan juist te laag staat. Ikzelf raak met gestrekt been zelfs nog net niet met de hak van de schoen aan het pedaal. Dit is natuurlijk ook geen nauwkeurige meetmethode, veel hangt af van dikte van de schoenzool, pedaalmerk....
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 28 Februari 2007
Omtrent die kracht : ik draaide steeds zeer soepel (neen, ik heb geen cadans-meter); mijn begeleider heeft me aangeraden kracht te kweken, ook al dacht ik dat ik kracht genoeg had. Mijn rug is evenwel niet echt blij met fitness-toestanden, waardoor ik deze krachttraining op de fiets gedaan heb : voortdurend (zittend) rijden met pakweg 52 * 14, ook bij tegenwind. De volgende fase is dat ik de soeplesse terug dien op te bouwen, maar dat zou een kwestie van enkele weken specifiek trainen zijn.
Nuttige info van jou Joris. Maar ivm met bovenstaande tekst is dit niet eerder weerstandstraining ipv krachttraining?
Ik dacht dat voor krachttraining vooral een beperkt ( explosief) aantal bewegingen onder zware belasting zonder te veel herhalingen aangewezen zijn.
Zoals beloofd zou ik één en ander navragen - ik probeer hierbij als niet-medicus het antwoord van mijn begeleider correct te (her)formuleren : Veel en lang op de grote molen (bij lage hartslag) rijden, versterkt je trage spiervezels. Dat vraagt vele kilometers trainingsarbeid). Het is pas zinvol je snelle spiervezels te trainen, als je de trage opgebouwd hebt.
Ik heb die opbouw vd trage spiervezels achter de rug, en mag nu beginnen met intervaltraining (snelle vezels versterken), training op souplesse (omdat ik veel op de grote molen gedraaid heb), in combinatie met de duurtraining die ik al doe. Zodat ik nu beduidend meer rendement uit deze trainingen zal halen.
Ik begrijp van mijn begeleider (die een aantal absolute toprenners onder zijn hoede heeft als kine/osteopaat, dus echt iemand die weet waarover hij praat) dat dit bij ons niet gebruikelijk is als basistraining, maar dat dit b.v. in Italië veel meer ingeburgerd is. (Die begeleider rijdt in hetzelfde fietsclubje, 't is niet dat ik meer als een wielertoerist ben ...)
Voor mezelf kan ik enkel zijn gelijk vaststellen, als ik zie hoe ik de laatste 5 maand geëvolueerd ben. En ik hoop niet teveel medische kemels geschoten te hebben...
Omtrent die kracht : ik draaide steeds zeer soepel (neen, ik heb geen cadans-meter); mijn begeleider heeft me aangeraden kracht te kweken, ook al dacht ik dat ik kracht genoeg had. Mijn rug is evenwel niet echt blij met fitness-toestanden, waardoor ik deze krachttraining op de fiets gedaan heb : voortdurend (zittend) rijden met pakweg 52 * 14, ook bij tegenwind. De volgende fase is dat ik de soeplesse terug dien op te bouwen, maar dat zou een kwestie van enkele weken specifiek trainen zijn.
Nuttige info van jou Joris. Maar ivm met bovenstaande tekst is dit niet eerder weerstandstraining ipv krachttraining?
Ik dacht dat voor krachttraining vooral een beperkt ( explosief) aantal bewegingen onder zware belasting zonder te veel herhalingen aangewezen zijn.
Zoals beloofd zou ik één en ander navragen - ik probeer hierbij als niet-medicus het antwoord van mijn begeleider correct te (her)formuleren : Veel en lang op de grote molen (bij lage hartslag) rijden, versterkt je trage spiervezels. Dat vraagt vele kilometers trainingsarbeid). Het is pas zinvol je snelle spiervezels te trainen, als je de trage opgebouwd hebt.
Ik heb die opbouw vd trage spiervezels achter de rug, en mag nu beginnen met intervaltraining (snelle vezels versterken), training op souplesse (omdat ik veel op de grote molen gedraaid heb), in combinatie met de duurtraining die ik al doe. Zodat ik nu beduidend meer rendement uit deze trainingen zal halen.
Ik begrijp van mijn begeleider (die een aantal absolute toprenners onder zijn hoede heeft als kine/osteopaat, dus echt iemand die weet waarover hij praat) dat dit bij ons niet gebruikelijk is als basistraining, maar dat dit b.v. in Italië veel meer ingeburgerd is. (Die begeleider rijdt in hetzelfde fietsclubje, 't is niet dat ik meer als een wielertoerist ben ...)
Voor mezelf kan ik enkel zijn gelijk vaststellen, als ik zie hoe ik de laatste 5 maand geëvolueerd ben. En ik hoop niet teveel medische kemels geschoten te hebben...
Flandrien zonder aanleg
Quoten: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 23 Februari 2007
Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel toen ik het las, want dit is precies hoe ik tot 3 maanden geleden trainde en ik heb exact dezelfde ervaring! Sinds begin december ben ik echter, net als jij, veel duur 1 trainingen gaan doen (wat aanvankelijk nogal moeite koste, omdat ik de hartslag moeilijk zo laag kon houden) Nu hou ik mijn km's, gereden tijd, hartslag en gemiddelde snelheid altijd netjes bij in een Excel file en ik begon steeds meer de indruk te krijgen dat mijn hartslag tijdens het fietsen omlaag en mijn gem. snelheid omhoog ging. Vorige week besloot ik mijn rusthartslag nog maar eens te meten door mijn Polar 's nachts om te doen. Tot die dag was mijn rusthart altijd rond en om de 62, nu was hij 52. Toen ik dit meldde aan een mailvriend (Arno H van dit forum) vroeg hij me de fietsresultaten eens naar hem door te mailen. Gisterenavond stuurde hij me een grafiek en dit gaf precies aan wat ik al vermoedde... mijn gem. snelheid was flink omhoog geschoten, terwijl mijn hartslag juist flink gedaald was. Kortom: ik kan alleen maar beamen wat jij schrijft en ik zal ook zeker door blijven gaan met de duur 1 trainingen, want voor mijn gemoedsrust fiets ik toch liever met een wat lagere hartslag moet ik eerlijk bekennen!
Echter, wat je schrijft dat je nu wel pijn in de benen krijgt en in ademnood komt is (nog) niet mijn ervaring, maar ik merk wel dat ik veel meer moeite heb om aan een hoge hartslag te komen. Voorheen zat ik zó aan de 187-192, nu moet ik echt volle bak gaan om deze hartslag te halen. Is dit voor jou herkenbaar of waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb zelf ook een hoge hartslag. Tijdens het infietsen zit ik zo op 180 (vooral als ik een week niet heb gefietst bijvoorbeeld), en heb er ook geen problemen mee om een uur op hsf 190 te fietsen. Echter om de harstlag serieus omlaag te krijgen is ook voor mij een moeilijk verhaal (terwijl dat op de tacx wel redelijk lukt). Buiten fietsen met een hartslag van 140 lijkt soms net een onhaalbare zaak, terwijl een uurtje met een hsf van 185 fietsen geen enkel probleem is. Het denk ik inderdaad een indicatie dat de verschillende zones niet goed genoeg afzonderlijk van elkaar ontwikkeld zijn. Misschien ligt de oorzaak inderdaad in het feit dat ik mijn meeste trainingen (in het verleden) te intensief en te eenzijdig heb ingevuld. Ik ga bijvoorbeeld 's zomers altijd met een groep (marathon)schaatsers en amateurwielrenners te fietsen, zo'n 4x in de week. En dat is geen rustig aan peddelen, maar altijd een wedstrijd. Een beetje de methode Dolle Dries van Wijhe: Net zolang door blijven knallen tot je het bij kunt houden.....
Vorig jaar heb ik in maart een fietstocht gemaakt van spanje naar nederland. De hele dag lekker relaxed fietsen, uurtje of 7 per dag. Gewoon lekker rustig, geen haast, beetje fotograferen, sightseeing, genieten van de regen, wind en kou, etc. Die tocht duurde zo'n 10 dagen, maar het legde me achteraf wel een hele goede basis voor het voorjaar. Okay de snelheid en kracht ging een beetje achteruit, maar dat was na een paar intensieve weken wel weer in te halen. Maar mijn ervaring inmiddels is wel dat D1 trainingen inderdaad superbelangrijk zijn, hoewel het soms tegen je natuur ingaat om zo langzaam te moeten trainen. Wat ik wel eens doe, is dan gewoon lekker 2 uurtjes toeren op mijn woon-werk fietsje. Zweten doe ik in dat tempo toch niet en dan sta je ook niet zo voor paal als je op je racefietsje wordt ingehaald door een omaatje.
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel toen ik het las, want dit is precies hoe ik tot 3 maanden geleden trainde en ik heb exact dezelfde ervaring! Sinds begin december ben ik echter, net als jij, veel duur 1 trainingen gaan doen (wat aanvankelijk nogal moeite koste, omdat ik de hartslag moeilijk zo laag kon houden) Nu hou ik mijn km's, gereden tijd, hartslag en gemiddelde snelheid altijd netjes bij in een Excel file en ik begon steeds meer de indruk te krijgen dat mijn hartslag tijdens het fietsen omlaag en mijn gem. snelheid omhoog ging. Vorige week besloot ik mijn rusthartslag nog maar eens te meten door mijn Polar 's nachts om te doen. Tot die dag was mijn rusthart altijd rond en om de 62, nu was hij 52. Toen ik dit meldde aan een mailvriend (Arno H van dit forum) vroeg hij me de fietsresultaten eens naar hem door te mailen. Gisterenavond stuurde hij me een grafiek en dit gaf precies aan wat ik al vermoedde... mijn gem. snelheid was flink omhoog geschoten, terwijl mijn hartslag juist flink gedaald was. Kortom: ik kan alleen maar beamen wat jij schrijft en ik zal ook zeker door blijven gaan met de duur 1 trainingen, want voor mijn gemoedsrust fiets ik toch liever met een wat lagere hartslag moet ik eerlijk bekennen!
Echter, wat je schrijft dat je nu wel pijn in de benen krijgt en in ademnood komt is (nog) niet mijn ervaring, maar ik merk wel dat ik veel meer moeite heb om aan een hoge hartslag te komen. Voorheen zat ik zó aan de 187-192, nu moet ik echt volle bak gaan om deze hartslag te halen. Is dit voor jou herkenbaar of waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb zelf ook een hoge hartslag. Tijdens het infietsen zit ik zo op 180 (vooral als ik een week niet heb gefietst bijvoorbeeld), en heb er ook geen problemen mee om een uur op hsf 190 te fietsen. Echter om de harstlag serieus omlaag te krijgen is ook voor mij een moeilijk verhaal (terwijl dat op de tacx wel redelijk lukt). Buiten fietsen met een hartslag van 140 lijkt soms net een onhaalbare zaak, terwijl een uurtje met een hsf van 185 fietsen geen enkel probleem is. Het denk ik inderdaad een indicatie dat de verschillende zones niet goed genoeg afzonderlijk van elkaar ontwikkeld zijn. Misschien ligt de oorzaak inderdaad in het feit dat ik mijn meeste trainingen (in het verleden) te intensief en te eenzijdig heb ingevuld. Ik ga bijvoorbeeld 's zomers altijd met een groep (marathon)schaatsers en amateurwielrenners te fietsen, zo'n 4x in de week. En dat is geen rustig aan peddelen, maar altijd een wedstrijd. Een beetje de methode Dolle Dries van Wijhe: Net zolang door blijven knallen tot je het bij kunt houden.....
Vorig jaar heb ik in maart een fietstocht gemaakt van spanje naar nederland. De hele dag lekker relaxed fietsen, uurtje of 7 per dag. Gewoon lekker rustig, geen haast, beetje fotograferen, sightseeing, genieten van de regen, wind en kou, etc. Die tocht duurde zo'n 10 dagen, maar het legde me achteraf wel een hele goede basis voor het voorjaar. Okay de snelheid en kracht ging een beetje achteruit, maar dat was na een paar intensieve weken wel weer in te halen. Maar mijn ervaring inmiddels is wel dat D1 trainingen inderdaad superbelangrijk zijn, hoewel het soms tegen je natuur ingaat om zo langzaam te moeten trainen. Wat ik wel eens doe, is dan gewoon lekker 2 uurtjes toeren op mijn woon-werk fietsje. Zweten doe ik in dat tempo toch niet en dan sta je ook niet zo voor paal als je op je racefietsje wordt ingehaald door een omaatje.
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
-
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 aug 2005 13:52
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 Maart 2007
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
LOL (en nee, mijn Canon EOS voelt zich totaal niet aangesproken )
GroetjesDiana
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
LOL (en nee, mijn Canon EOS voelt zich totaal niet aangesproken )
GroetjesDiana
http://www.dark-tranquillity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
http://www.diana-van-tankeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Gtranquillity op 08 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 Maart 2007
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
LOL (en nee, mijn Canon EOS voelt zich totaal niet aangesproken )
GroetjesDiana
okay, jullie canonians hebben dan wel een EOS 1DmarkIII, of een EOS 5D, maar de echte nikonian loopt toch echt wel met een FM3A aan zijn koordje; da's veel beter voor je hartritme
Hier nog een leuke compactlens voor je concertfotografie:
http://www.dpreview.com/news/0703/07030 ... 0500mm.asp
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 Maart 2007
Wat betreft je hoge hartslag; misschien heb je ook wel teveel enge mannen gefotografeerd, die gitaren en lange haren dragen en luid in microfoons schreeuwen......., misschien moet je meer macro's maken van liefeheersbeesjes en/of high dynamic range luchten...... , of gewoon eens een echte camera kopen, zoals een Nikon . Greets
LOL (en nee, mijn Canon EOS voelt zich totaal niet aangesproken )
GroetjesDiana
okay, jullie canonians hebben dan wel een EOS 1DmarkIII, of een EOS 5D, maar de echte nikonian loopt toch echt wel met een FM3A aan zijn koordje; da's veel beter voor je hartritme
Hier nog een leuke compactlens voor je concertfotografie:
http://www.dpreview.com/news/0703/07030 ... 0500mm.asp
enkele (interressante?) vraagjes:
bvb: na enkele wekentraining duurtraining op een bepaald verzet haal ik zonder moeite 100 omw/min. ik ben dan in staat om op hetzelfde verzet 120 omw/min te halen. vraag: train ik nu het best op hetzelfde verzet aan bvb.120 omw/min of blijf ik op 100 omw maar bvb 2 tandjes groter ?
heeft trainen in D1 zin bij minder dan 2 uur training?
gisteren training van 3 uur gedaan: na 2 u 15 min bleef mijn hartslag niet meer in D1 hoe traag ik ook reed ( nog te weinig conditie!): wat doe ik het best : mijn training van 3 uur afwerken in D2 of volgende maal minder lang trainen?
bvb: na enkele wekentraining duurtraining op een bepaald verzet haal ik zonder moeite 100 omw/min. ik ben dan in staat om op hetzelfde verzet 120 omw/min te halen. vraag: train ik nu het best op hetzelfde verzet aan bvb.120 omw/min of blijf ik op 100 omw maar bvb 2 tandjes groter ?
heeft trainen in D1 zin bij minder dan 2 uur training?
gisteren training van 3 uur gedaan: na 2 u 15 min bleef mijn hartslag niet meer in D1 hoe traag ik ook reed ( nog te weinig conditie!): wat doe ik het best : mijn training van 3 uur afwerken in D2 of volgende maal minder lang trainen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
@ fiedoo
Vraag 1 : : train ik nu het best op hetzelfde verzet aan bvb.120 omw/min of blijf ik op 100 omw maar bvb 2 tandjes groter ? Zie een eerdere post van mij hierboven : Die souplesse verlies je niet zomaar; in de opbouwfase zou ik dus zeker aandacht besteden aan de opbouw van trage spiervezels (bv rij op lage hartslag op 52 * 15 = trager ipv sneller)
Vraag 2 : heeft trainen in D1 zin bij minder dan 2 uur training? Je conditie is in de eerste plaats functie van het aantal uren dat je doorbrengt op je fiets; 1 of 2 uur in D1 is zeker zinvol - aanzie het gewoon als opbouw naar 3 uur in D1, wat natuurlijk steeds efficiënter wordt.
Vraag 3 : training van 3 uur afwerken in D2 of volgende maal minder lang trainen? Trainingsdoel blijft theorie. Als er veel wind staat, zijn er sowieso langere periodes waarbij het niet evident is de zones te respecteren. Ikzelf zou de drie uur echt wel volbrengen - maar steeds rustig blijven!!!
Vraag 1 : : train ik nu het best op hetzelfde verzet aan bvb.120 omw/min of blijf ik op 100 omw maar bvb 2 tandjes groter ? Zie een eerdere post van mij hierboven : Die souplesse verlies je niet zomaar; in de opbouwfase zou ik dus zeker aandacht besteden aan de opbouw van trage spiervezels (bv rij op lage hartslag op 52 * 15 = trager ipv sneller)
Vraag 2 : heeft trainen in D1 zin bij minder dan 2 uur training? Je conditie is in de eerste plaats functie van het aantal uren dat je doorbrengt op je fiets; 1 of 2 uur in D1 is zeker zinvol - aanzie het gewoon als opbouw naar 3 uur in D1, wat natuurlijk steeds efficiënter wordt.
Vraag 3 : training van 3 uur afwerken in D2 of volgende maal minder lang trainen? Trainingsdoel blijft theorie. Als er veel wind staat, zijn er sowieso langere periodes waarbij het niet evident is de zones te respecteren. Ikzelf zou de drie uur echt wel volbrengen - maar steeds rustig blijven!!!
Flandrien zonder aanleg
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wind is echt geen issue bij duurtrainingen 360 dagen van het jaar, gewoon terug schakelen en je kunt lekker met 20 km/h tegen de wind in peddelen.
@Joris, ik zou echt niet adviseren om met zo'n lage trapfrequentie duurtrainingen af te werken. Je verliest een enorme hoeveelheid efficiëntie in je training. Kracht van de trage vezels trainen kan je naar mijn inziens veel beter doen op de manier van Coulthart of rustig op het zwaarste verzet rijden (en als je dat tegen windkracht 4 in doet en je blijft 30 rijden dan voel je dat wel zonder dat je hartslag boven omslagpunt komt).
@Joris, ik zou echt niet adviseren om met zo'n lage trapfrequentie duurtrainingen af te werken. Je verliest een enorme hoeveelheid efficiëntie in je training. Kracht van de trage vezels trainen kan je naar mijn inziens veel beter doen op de manier van Coulthart of rustig op het zwaarste verzet rijden (en als je dat tegen windkracht 4 in doet en je blijft 30 rijden dan voel je dat wel zonder dat je hartslag boven omslagpunt komt).
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Maart 2007
Wind is echt geen issue bij duurtrainingen 360 dagen van het jaar, gewoon terug schakelen en je kunt lekker met 20 km/h tegen de wind in peddelen.
@Joris, ik zou echt niet adviseren om met zo'n lage trapfrequentie duurtrainingen af te werken. Je verliest een enorme hoeveelheid efficiëntie in je training. Kracht van de trage vezels trainen kan je naar mijn inziens veel beter doen op de manier van Coulthart of rustig op het zwaarste verzet rijden (en als je dat tegen windkracht 4 in doet en je blijft 30 rijden dan voel je dat wel zonder dat je hartslag boven omslagpunt komt).
Voor alle duidelijkheid : net dat laatste bedoelde ik.
Wind is echt geen issue bij duurtrainingen 360 dagen van het jaar, gewoon terug schakelen en je kunt lekker met 20 km/h tegen de wind in peddelen.
@Joris, ik zou echt niet adviseren om met zo'n lage trapfrequentie duurtrainingen af te werken. Je verliest een enorme hoeveelheid efficiëntie in je training. Kracht van de trage vezels trainen kan je naar mijn inziens veel beter doen op de manier van Coulthart of rustig op het zwaarste verzet rijden (en als je dat tegen windkracht 4 in doet en je blijft 30 rijden dan voel je dat wel zonder dat je hartslag boven omslagpunt komt).
Voor alle duidelijkheid : net dat laatste bedoelde ik.
Flandrien zonder aanleg
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende